Májusban ismét pályára léphetnek az amatőr motorosok, hogy a GP-nek is helyet adó komplexumban csiszolják tudásukat. Ebben az idén 44 éves Troy Corser lesz segítségükre, aki tanácsaival, tapasztalataival segíti a pilótákat.
Hogy valódi teljesítmény vagy egyszerű PR-fogás, azt ki-ki döntse el kedve szerint, de egy tény: rég láttunk már ennél látványosabb bemutatkozást motorgyártótól.
Idén sem lesz hiány színes és gyakran ingyenes programokból, ahol a motorosok stílustól függetlenül megtalálhatják számításukat. Íme, a legfontosabb hazai események 2016 első feléből.
A motorosok kedvelt célpontjaihoz vezető gyorsforgalmi utakat fejlesztik, így a következő években már könnyebben érhetjük el a felvidéki, alföldi és alsó-ausztriai célpontokat.
Mit érdemel az, aki a motorosrendőr szeme láttára kezd el csapatni a városban? Ennek a srácnak ritka nagy szerencséje volt, hisz' a kaliforniai zsaruk nem éppen engedékenységükről híresek.
A márka egészen jól tartja magát, sőt a fiatalos újításokat látva éppen most kap igazán erőre. Ma száz éve alapították Európa és a világ egyik meghatározó vállalatát, a BMW-t.
A motorok teljesítmény- és nyomatékértékei után a sűrítési viszony a leggyakrabban szóba kerülő műszaki adat. Ez alapjaiban határozza meg a gépezet működését, lássuk tehát, mit is jelent!
Dög nehéz, négy kereke van, mégis dönthető, a pilóta alatt pedig egy bazi nagy V8-as dohog. Semmi értelme, éppen ezért azonnal rákívánsz.
Ahogy fogorvos barátunk mesélte találóan: a páciens új, nyitott sisakja 45 ezerbe került, az esés utáni fogpótlása meg kilencvenbe. Az engedélyezett és a valóban hatásos kiegészítők közötti különbségek egy csokorban.
A hondások szárnyakat biggyesztenek a motorra, a suzukisok végre erőből lenyomják a riválisokat, míg a tavalyi etalon Yamaha egyszerűen csak tökéletesen működik, és mindig ott van az elejében. Élesedik a helyzet az első futam előtt.
Bár a helyzet első ránézésre egyértelmű, az ítélet mégis csaknem egy év után született meg, ráadásul a vétkes motorosnak - egyelőre - nem kell börtönbe vonulnia. Lezárult a 15 éves lány halálával végződő ütközés pere.
Talán az enyhe idő is közrejátszhatott, hogy meglepően nagy volt az érdeklődés az új motorok iránt az év első hónapjaiban. A tendencia nem változott, de a számok igencsak biztatóak.
Talán az egyetlen motor, amiben egyszerűen nem tudsz csalódni. Szinte elpusztíthatatlan, szerethető személyiség, a fogyasztása elenyésző, értéktartása pedig páratlan. Érthető, hogy a CBF (nem csak) a kezdő motorosok kedvence.
Emelkedik a benzin ára, de ez még nem tendencia, sőt a legújabb hírek szerint további csökkenés várható. Az előrejelzésekben viszont már látszik a jólét vége, még nagyjából egy évig élvezhetjük az olcsó üzemanyagot.
Az EURO-4 előírásai nem kegyelmeznek, így hamarosan könnyes búcsút kell intenünk a pillekönnyű 125-ösöknek. Nincs kivételezés, a KTM és a Husqvarna gyártósorai is leállnak 2016-ban.
A Piaggio-csoport hazai importőrcégének ügyvezető igazgatójával, Lukoczky Csillával beszélgettünk az elmúlt év történéseiről és az idei tervekről. Nagy dolgok vannak készülőben.
A korábbi Dakar szakaszgyőztes, Francisco López egy különleges világrekordot állított fel Chilében elektromos hajtású KTM-jével. A holdbéli táj és a fogcsikorgató hideg alaposan próbára tette a gépet és pilótáját.
Az európai motorgyárak alaposan beerősítettek retrovonalon, szinte nincs is olyan cég, ahol ne lenne egy vagy több régies masina. A Scrambler is ide tartozik, igaz, teljesítménye alapján messze kilóg a jelenlegi mezőnyből.