Az egykori sportsikerekre és az 1955-ben indult történetre emlékeznek a Yamahánál, ahol most ünnepi díszbe öltöztették a legnépszerűbb klasszikusokat.
Ez a hétvége sem telt eseménytelenül, hiszen a volt tatai Tiszti Klubban veterán motorkerékpárok kiállítása nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt. Mi is ott voltunk.
Néhány éve még egyszerű vágyálom volt, hogy egy szezonban legalább kétezer rendszámos gépet adjanak el itthon. Idén fordult a kocka, már ősszel túlszárnyaltuk a lélektani határt.
Az efféle hírekről a legtöbbször kiderül, hogy egyszerű városi legenda, itt azonban többről van szó. A némileg átépített túramotor szinte visszafordíthatatlan tüneteket okozott tulajdonosának, aki ezért perbe fogta a céget.
Ma már egy új, 125-ös robogó áráért szinte makulátlan példányt találhatsz belőle, és biztosra veheted, hogy sok örömet okoz majd neked. Na meg néhány kellemetlen percet, ha nem vagy elég körültekintő.
Ma már bármelyik távol-keleti manufaktúra tud régies kinézetű gépet gyártani, ezért a Yamaha egy merész húzással állt elő: az XSR egyszerre klasszikus és ultramodern, már ami a technikát illeti.
Ott volt az új ZZR1400, a ZX-10R Winter Test változata és a korábban nem látott J125 robogó is, a Kawasaki standján mégis ezt bámulta mindenki. A Sugomi veszett jól néz ki.
A motor is lehet négy évszakos jármű, de ha nem szeretnéd, hogy a reuma és a sajgó derék emlékeztessen a korábbi kalandokra, akkor érdemes alaposan felkészülni a télre. Segítünk összeszedni, hogy mire is lesz szükséged.
Egy igazi sportmotornak aligha a brutális teljesítmény a legfontosabb ismérve, sokkal lényegesebb, hogy végtelenül könnyű legyen, illetve a penge futómű sem hátrány. A CCM-nél a tuti recept.
Ma tizenöt éve hunyt el Doug Domokos, a kerózás királya. Volt, hogy 223 kilométert tett meg hátsó keréken.
Az előd a mai napig jelen van a Suzuki csupaszmotorjai között, így nem meglepő, hogy a kedvező árú és bohém gépből napvilágot látott egy nagyobb, erősebb változat.
A legnagyobb baj a divatirányzatokkal, hogy tömeges terjedésük által előbb-utóbb cikivé válnak. A nagy nevű Mondial kicsit későn ébredt, de legalább bevállalta - már a név is arra utal, hogy kinek szánják a motort.
A festőien szép tájakban gazdag Valenciában vehettem részt életem első hivatalos menetpróbáján, ahol a BMW C 650 GT és C 650 Sport maxirobogókhoz volt szerencsém. Megérte kimenni.
A talján brigádnál azt remélik, hogy versenyeredmények és piaci sikerek tekintetében is fejlődhetnek a csapathoz most visszatérő bajnokkal.
Egyszerre kínai és olasz, régies és vadonatúj. A Leoncinóval a Benelli visszatérne a legnagyobbak közé, kamatoztatva az olcsó, távol-keleti gyártás minden előnyét.
Egy kis dac a Rossi-szurkolóktól, egész pályás letámadás az európai cégektől és megannyi ruhátlan motor a standokon. Egy kis meztelenség és sok-sok lóerő a milánói seregszemléről.
Egy csúszós, meredek hegyoldalon mit nem adnának az endurósok, hogy - az ATV-khez hasonlóan - az első kerék is segítse a haladást. A Wunderlich-nél megoldották ezt is.
A szabályváltozások és a lassan magukra találó motorpiacok is hozzájárultak, hogy az idei EICMA-n nem a többcélú allrounderek, hanem a kőkemény, ikonként tündöklő vasak játszották a főszerepet.