A customban az a jó, hogy nincs két egyforma élmény, sőt azonos vélemény sem. Éppen ezért most nem is szeretnénk foglalkozni az EMAT 2016-os versenyének hivatalos eredményével, a célunk csupán annyi, hogy megmutassuk saját kedvenceinket az AMTS-en felsorakoztatott gépek közül. Ha rajtunk múlott volna, ez lett volna a végső sorrend.
3. Atomic Sportster
Az Atomic Metalworks, azaz a világutazó harley-s, Obsuszt Roland készítette ezt a motort. Nincsenek hivalkodó színek, valahogy mégis kiemelkedett a tömegből. A vajszín és a rőt remek kombináció, a felbukkanó rézelemek még inkább kihangsúlyozzák ezt az összhangot.
A váz egyedi, klasszikus, merev. A fényezése antikolt, de Roland nagyon ügyesen mértéket tartott, a road worn koptatás nem vált kínossá. A 1200-as Sportster egyik legszebb részlete a két kerék. Az agyak eredetileg Honda CBX550-ben szolgáltak, de levágták róla a könnyűfém küllőket. Mivel pár lépésről dobféknek néznek ki, jól mutatnak a régies Harley-n.
2. Anarchy Custom Sportster
A kompakt V2-es blokk ideális, passzol a nagyon karcsú és igazán mokány összképbe, amelynek tökéletes részletei csak kihangsúlyozzák a nem hétköznapi arányokat. A szín telitalálat, egyáltalán nem hivalkodó, de mégis nagyon elegáns.
Sokáig lehet bogarászni a részleteket, nézzék csak a nyereg rugózását vagy éppen a hátsó fék speciális kialakítását. Az első villa is megér pár másodperc szemtornát, hiszen nincs egy megszokott centimétere sem. Elnézve a rövid kipufogókat, kár, hogy nem lehetett beröffenteni, kíváncsiak lettünk volna a kivágódó lángcsóvákra.
1. Aprilia X-trail 2WD
Nem chopper, nem bobber és nem is café racer, mégis ez nyert nálunk, hiszen a teljesen házi tervezésű, 125-ös Aprilia Leonardo blokkal hajtott kétkerékhajtású gép meredekebb bárminél. Építője Tóth Sándor, aki szemmel láthatólag megirigyelte az amerikai Rokon Trailbreaker külsejét, igaz, a hajtás módját sokkal magyarosabban, sajátosabban oldotta meg.
A 2x2 és a buci kerekek azt jósolják, hogy terepen mókás lehet vezetni. További érdekessége, hogy robogóból vették ki az egyhengerest, ezért a hátsó tengellyel együtt rugózik a motorblokk is. Nem csak a technikai megoldások izgalmasak, a külső is remek – ha nem tudnánk, hogy idehaza épült, el mernénk hinni, hogy ez valami extrém gyári prototípus.
Ez a mi győztesünk, semmi más! Kellemes húsvéti ünnepeket és sok locsolót mindenkinek!