A customban az a jó, hogy nincs két egyforma élmény, sőt azonos vélemény sem. Éppen ezért most nem is szeretnénk foglalkozni az EMAT 2016-os versenyének hivatalos eredményével, a célunk csupán annyi, hogy megmutassuk saját kedvenceinket az AMTS-en felsorakoztatott gépek közül. Ha rajtunk múlott volna, ez lett volna a végső sorrend.

3. Atomic Sportster

amts-emat-2016-8332

Nem csak részleteiben, összhatásában is szép Roland Harley alapokra épített gépe

Az Atomic Metalworks, azaz a világutazó harley-s, Obsuszt Roland készítette ezt a motort. Nincsenek hivalkodó színek, valahogy mégis kiemelkedett a tömegből. A vajszín és a rőt remek kombináció, a felbukkanó rézelemek még inkább kihangsúlyozzák ezt az összhangot.

amts-emat-2016-8333

Ötletes, nem szokványos alakú hővédőlemez a kipufogón. Vajon a hangja milyen lehet?

A váz egyedi, klasszikus, merev. A fényezése antikolt, de Roland nagyon ügyesen mértéket tartott, a road worn koptatás nem vált kínossá. A 1200-as Sportster egyik legszebb részlete a két kerék. Az agyak eredetileg Honda CBX550-ben szolgáltak, de levágták róla a könnyűfém küllőket. Mivel pár lépésről dobféknek néznek ki, jól mutatnak a régies Harley-n.

amts-emat-2016-8335

Az eredetileg Comstar felnis Honda CBX-ből jött a kerékagy, amelyet küllősre alakították át. Dobnak látszik, de tárcsa!

2. Anarchy Custom Sportster

A kompakt V2-es blokk ideális, passzol a nagyon karcsú és igazán mokány összképbe, amelynek tökéletes részletei csak kihangsúlyozzák a nem hétköznapi arányokat. A szín telitalálat, egyáltalán nem hivalkodó, de mégis nagyon elegáns.

amts-emat-2016-8353
A Sportster remek customalap lehet, ha jó kezekbe kerül. Ezt bizonyítja az Anarchy Custom munkája is

Sokáig lehet bogarászni a részleteket, nézzék csak a nyereg rugózását vagy éppen a hátsó fék speciális kialakítását. Az első villa is megér pár másodperc szemtornát, hiszen nincs egy megszokott centimétere sem. Elnézve a rövid kipufogókat, kár, hogy nem lehetett beröffenteni, kíváncsiak lettünk volna a kivágódó lángcsóvákra.

amts-emat-2016-8352
A hátsó féket a szekunder hajtás első lánckerekére illesztették, így csökken a rugózatlan tömeg és tömeg-középpontosítás szempontjából is ideális a konstrukció

1. Aprilia X-trail 2WD

Nem chopper, nem bobber és nem is café racer, mégis ez nyert nálunk, hiszen a teljesen házi tervezésű, 125-ös Aprilia Leonardo blokkal hajtott kétkerékhajtású gép meredekebb bárminél. Építője Tóth Sándor, aki szemmel láthatólag megirigyelte az amerikai Rokon Trailbreaker külsejét, igaz, a hajtás módját sokkal magyarosabban, sajátosabban oldotta meg.

amts-emat-2016-8351

Nemcsak chopper meg bobber volt az EMAT-on, hanem annál sokkal izgalmasabb dolgok is. Például ez a kétkerékhajtású magyar csoda

A 2x2 és a buci kerekek azt jósolják, hogy terepen mókás lehet vezetni. További érdekessége, hogy robogóból vették ki az egyhengerest, ezért a hátsó tengellyel együtt rugózik a motorblokk is. Nem csak a technikai megoldások izgalmasak, a külső is remek – ha nem tudnánk, hogy idehaza épült, el mernénk hinni, hogy ez valami extrém gyári prototípus.

amts-emat-2016-8341
Az erő átvitelét csuklókkal kiegészített tengelyekre bízta az építő. Ez a megoldás nehezebbé teszi ugyan a motort, de rendkívül strapabíró

Ez a mi győztesünk, semmi más! Kellemes húsvéti ünnepeket és sok locsolót mindenkinek!