Nyílt titok, hogy a hamarosan érkező, soros, kéthengeres, várhatóan 8-900 köbcentis összlökettérfogatú modellcsaládról van szó, amit a gyárban úgy jellemeztek, hogy „forradalmi, kéthengeres platform, mely alkalmas rá, hogy a cég új piaci szegmenseket hódítson meg”. A platform kifejezés arra utal, hogy a korábbi 390 és 690 szériákhoz hasonlóan több különböző stílusú gép születik majd azonos vázzal és erőforrással, vagyis a Duke, az RC és az Adventure család is új tagokkal bővülhet.
Nem meglepő, hogy az osztrák mérnökök éppen ezt a kategóriát célozták meg, hiszen a japán gyártók mindegyike rendelkezik 6-800 köbcenti közötti, kéthengeres modellel, miként a BMW sorkettesei is sikeresek - évente 16-18 ezer (!) darab F700 és F800 GS-t adnak el világszerte. A kéthengeres KTM műszaki adatai egyelőre nem nyilvánosak, annyi azonban bizonyos, hogy a megszokott partnerek segítik a munkájukat, azaz a WP lesz a futóműalkatrészek felelőse, és természetesen az olasz Brembótól érkeznek az új modell radiálisan rögzített féknyergei, illetve tárcsái.