A tavaly beharangozott retrogép után egy szintén régies, de modern felfüggesztéssel és fékrendszerrel megspékelt Honda mutatkozott be. Már-már szokatlanul harmonikus jelenség, pedig a formát és a technikát vagy fél évszázad választja el egymástól.
Miért pont Magyarországra esett a választás? Eredetileg tényleg a Városligetben épült volna? Valóban egy szalvétán született a pálya skicce? Sok-sok érdekesség kapcsolódik a három évtizedes ring történetéhez.
Olvasónk bejegyzése egy gyakori, mégis sok ellentmondást hordozó esetre hívja fel a figyelmet. Mit tehet, kihez fordulhat a motoros, ha egy ütközésnél nem tisztázott a felelősség?
A gyártó azt állítja, hogy a forradalmian új kiegészítő főként biztonsági szempontból fontos, de ez aligha életszerű. Ennél sokkal lényegesebb, hogy egyszerűbbé teszi a közlekedést, ha közben a telefonoddal is szeretnél kapcsolatban maradni.
Bár néhány márka távol maradt, így is színes forgatagba csöppentek a vásárvárosba ellátogató motorosok. A kavalkádban jól körvonalazódott az új trend, miszerint a cégeknek - és az államnak is - a tudatos és képzett motoros a legjobb befektetés.
Hamarosan „életre kelnek" az ország 365 pontján elhelyezett kamerák, melyek a gyorshajtók mellett a telefonáló, szabálytalanul irányt váltó és műszaki nélkül közlekedő sofőröket is kiszűrik.
Az időmérőn és a versenyen is kiegyenlített küzdelem zajlott, a pilóták jól láthatóan próbálták felmérni egymás erejét és az új Michelinek terhelhetőségét. Feszült hangulatú, príma meccs volt, már alig várjuk a folytatást.
Új számítás kezdődött 1984-ben, ekkor mutatta be ugyanis a Suzuki a mára legendássá vált GSX-R család első tagjait. Új cikksorozatunkat a 750-es történetének felelevenítésével kezdjük.
Egy 125-ös robogóval remek mulatság munkába járni vagy bevásárolni és tehetünk vele kisebb túrákat is. Esetleg – ha úri kedvünk úgy hozza -, sok-sok kalandot átélve legyűrhetjük vele az Anglia-Magyarország távolságot is - jómagam ez utóbbira vállalkoztam.
A világméretű versenyben egy penge hazai vas is részt vesz, mely joggal pályázik az elsőségre. A klasszikus megjelenésű, mégis sportos V2-es minden részletében lenyűgöző.
A mögöttünk álló héten Györfi Alen, a H-MOTO Team pilótája - a Dunlop meghívásának eleget téve - a spanyolországi Circuito de Albecete versenypályán rótta a köröket. Élményeiről mesélt a teszt után.
Gyorsulása és rugalmassága már-már a superbike-okkal vetekszik, azonban mégsem a príma erőforrás, hanem az elképesztően precíz és sokrétű felfüggesztés a 1290 legfőbb vonzereje.
Az igencsak népszerű, negyedliteres CRF ötletén felbuzdulva a japán gyáróriás két újabb modellel bővíti kínálatát: érkezik a régóta várt Dakar-replika és feléled a közkedvelt Dominator.
A halk szavú, már-már egykedvűnek tűnő sportember szinte észrevétlenül bújik meg a harsány Forma-1-es versenyzők között, ám rajongói éppen ezért kedvelik. A világbajnok imád mindent, amit benzin hajt, így a kocsik mellett nem veti meg a hószánokat és a motorokat sem.
Kicsit iszákos, de nagyon agresszív. Úgy nyomja le az ötveneseket, hogy közben teljesen észrevétlen marad.
Nem lehet elég körültekintő az ember, ha a motorja biztonságáról van szó. Mint az alábbi videóból is kiderül, egy testes gép meglovasításához bőven elég fél perc, és a kormányzár mit sem ér a tolvajok ellen.
A Yamaha mindig is élen járt a motoroshószánok fejlesztésében, legerősebb gépei már messze 150 lóerő feletti teljesítménnyel hasítják a havat. Most két magyar is belekóstolhatott, hogy milyen földöntúli élmény is a különös járgány terelgetése.
Az emberi ösztönök fejlődése egyszerűen nem tud lépést tartani a technikával, ezért gyakran előfordul, hogy vészhelyzetben a vezető éppen önmaga ellen cselekszik. Ha megfogadod az alábbi tanácsokat, legközelebb Te már kivédheted az ütközést.