Bár a neve alapján ez a gyár egyik legsportosabb modellje, mégsem nevezhető a szó hagyományos értelmében sportmotornak. Kissé túlsúlyos, meglehetősen drága, a tulajdonosok mégis imádják az immáron 60 éve szinte változatlan formában gyártott gépet.
Az első hét hónap autó- és motoreladásait értékelték a szakma képviselői. Mint kiderült, nincs olyan szegmens, ahol ne értek volna el jelentős növekedést, de azért akad még teendő.
A hosszú távú verseny első perceiben még úgy tűnt, másnak is lesz esélye a győzelemre, de a Yamaha alakulata néhány kör után átvette a vezetést, és végül a Lowes-Nakasuga-Espargaro trió diadalmaskodott Japánban.
Vajon megszelídíthető egy kétszáz lóerős versenymotor? Sztárpilótánk, Chrobák János több száz kilométeren át nyüstölte a Yamaha R1 meztelen változatát, hogy választ találjon a kérdésre.
Amikor azt hittük, nem aprózhatók tovább az egyes kategóriák, a Honda előrukkolt egy nehezen beskatulyázható tanulmánnyal, melyből néhány hónap alatt gyártásra érett modell vált. Heteken belül érkezik a meghökkentő ADV.
A Yamaha két- és négykerekű motorok egész arzenálját kínálja rendvédelmi célokra, elég csak az itthon is jól ismert FJR1300-ra, a korábbi Diversion modellekre vagy éppen a tűzoltóknak készített Ténérére gondolnunk. Most újabb taggal gyarapodott a népes flotta.
Az ódivatú köntös alatt jövőbe mutató technika lakik, mely egyedülálló hatótávval és végsebességgel ruházza fel a gépet. Tulajdonképpen még az ára sem rossz, ha azt nézzük, hogy a 250-es és 400-as robogók szintjére sikerült belőni.
A rendőrség értékelte a szupertraffipaxok élesítése óta begyűjtött baleseti statisztikákat. Úgy tűnik, a rendszer beváltotta a hozzá fűzött reményeket, az adatok szerint ugyanis kevesebb ember vesztette életét, mint az elmúlt év azonos időszakában.
Ha a blokk teljesítménye nem is éppen acélos, a szerény tömeg mindenképpen figyelemre méltó. Az orosz származású tervező azt állítja, megkétszerezte a belsőégésű-motorok hatékonyságát.
A szezon első fele gyorsan elszaladt, de ez nem azt jelenti, hogy ezentúl híján lennénk motorosprogramoknak, sőt sok legendás rendezvény éppen a következő hetekben kezdődik. Íme, a legjobb bulik, versenyek és találkozók egy helyen.
Az indiai motorkerékpár-gyártó elkészítette a bajorok jelenlegi legkisebb hengerűrtartalmú modelljének burkolt változatát. A jármű év végén érkezik az ázsiai ország márkakereskedéseibe, míg idehaza valószínűleg jövőre, BMW-ként kerül forgalomba.
A hazai járműállomány folyamatos bővülése is hozzájárult, hogy a tavalyi, nagymértékű növekedést is túlszárnyalva újra sokéves csúcson az üzemanyag-fogyasztás. Sajnos ennek vannak negatív hatásai is, például egyes benzinfajták eltűnése a piacról.
A gyorshajtást és a felelőtlen magatartást is nehéz lett volna rábizonyítani a hat motorosra, ám egyikük kamerája kapóra jött a rendőröknek. A társaság mindegyik tagját elítélte a bíróság.
Sokan még mindig nem ülnének félliteresre, pedig a mindennapi közlekedésre sokkal alkalmasabb egy ilyen, mint sok böszme cirkáló vagy sportmotor. A CB500F esetében ez különösen igaz.
Ha csak a Moto GP betétfutamának résztvevőjeként is, de ugyanazon a dobón állhatott Laczkó Máté, ahol egy nappal később Marquez, Crutchlow és Doviziozo locsolta a pezsgőt. Újra lobog a magyar zászló a Sachsenringen.
Egy apró mopeddel legtöbben a szomszédos megyébe sem indulnak el, nemhogy Európa legészakibb pontjára. A hazai danuviásokat azonban nem olyan fából faragták, hogy megfutamodjanak egy ilyen kihívástól.
Ez nem egyszerű közlekedés, inkább teljes embert kívánó hobbi, amit fáradtan, elkalandozva vagy bármilyen befolyásoltság alatt aligha lehet biztonságosan űzni. A motorozás igenis veszélyes üzem - állítják az egyenruhások.
Az intézmény neve mára egybeforrt a legmagasabb szintű hazai motorkerékpárszerelő-képzéssel, most azonban még tovább fejlődnek - a jelenlegi tagozatokon túl újabb oktatásokat indítanak, ahova alapdiplomával rendelkező hallgatókat várnak.