Motorosként gyakran a protektorokon múlik életünk, illetve testi épségünk, nagyon nem mindegy tehát, hogy milyen védőelemek kerülnek a kabátba, nadrágba. Öltözékeket vizsgáló cikksorozatunk befejező részében a biztonságra fókuszálunk.
Aki szerint száz lóerő alatt nincs élet, az nagyot néz majd, ha a skandinávok új gépei egyszer csak beelőzik - és nem feltétlenül a kanyarban. Fürge, pillekönnyű egyhengeresekkel támadnak a Huskyk.
A pontederai cég szinte a semmiből nőtte ki magát és vált a szegmens vezető gyártójává. Ugyanakkor a Vespa történetének is megvoltak a maga mélypontjai, amikor úgy tűnt, végleg lehúzzák a rolót. Hetven évnyi szenvedélyes küzdelem - ez a Vespa-sztori.
Könnyű, mint egy ötszázas naked, de időjárás-védelme, megjelenése és poggyásztere a nagy túrázókat idézi. Ez lenne a valóban mindentudó motor?
Igényes, profi összeállítás az immáron negyedik alkalommal rendezett szezonnyitó családi napról, melynek ezúttal is Szentes adott otthont.
110 éve, 1906. április 20-án alakult meg a Magyar Motorkerékpáros Szövetség. Pillantsunk vissza a kezdetekre!
Az elmúlt hétvégén Assenben, a Superbike betétfutamaként rendezték az ADAC KTM Junior Kupa második fordulóját, ahol egy ifjú magyar tehetség, Laczkó Máté ütős bemutatkozással hívta fel magára a figyelmet.
Immáron hivatalos, hogy a spanyol világbajnok jövőre a Ducatinál folytatja. A csaknem egy évtizedes Lorenzo-Yamaha együttműködésnek a házon belüli harc és a taljánok kiváló ajánlata vetett véget.
Éppen csak helyükre kerültek az új vízelvezetők és rázókövek, máris nyitják a kapukat, mert a héten a WTCC mezőnye avatja fel a félmilliárd forintból modernizált pályát.
A klasszikusok rajongói csak húzták a szájukat a Yamaha láttán, hogy ez nem is valódi retró motor. Mindez persze aligha érdekli az XSR-tulajdonosokat, hiszen az első kerék másodikban is az ég felé tör, és a kanyarodás olyan élmény, mint kevés mai gépen.
A járművek és az általuk megtett kilométerek száma is egyértelműen nőtt, amit leginkább a folyamatosan gyarapodó üzemanyag-fogyasztásból lehet lemérni. Az újabb jelentős árcsökkenés is hozzájárult a bővüléshez.
Mitől válik élvezetessé a csapatban motorozás? Milyen jelzésekre és mozdulatokra érdemes figyelned? Hogy alakul ki a sorrend, és kinek milyen szerep jut? A túramotoros sorozat második részében ezekre adunk választ.
Néha elég egy jó ötlet és persze a tenni akarás, hogy megváltozzon a vélemény a motoros-quados csoportokról. Szép és követendő példa.
Durva hasmagasság, fűzöttküllős, 21 colos első kerék és kiváló időjárás-védelem - ezek jellemzik a Yamaha ősszel érkező nagyágyúját. Újabb taggal bővül a valódi endurók mezőnye.
Nem ritka, hogy a halálos kimenetelű balesetek okozói is megússzák felfüggesztettel, éppen ezért kirívó, hogy a volánnál elalvó férfit most hétéves börtönbüntetésre ítélték. A bírák nem vették félvállról a cserbenhagyást.
Aki szerint a motorkerékpárok túl stabilak, az próbára teheti magát a különböző felépítésű, de mindenképpen egyetlen kerékből álló szerkezetekben. A szinte ismeretlen kategória lassan 90 éve létezik és világszerte sok rajongója akad.
A legkeményebb srácok 350-es és 450-es, négyütemű motorokkal küzdenek az elsőségért és persze a bajnoki címért. Most Déczi Balu jóvoltából belekóstolhattok, miként is zajlik egy MX-futam belülről.
A sok-sok esés miatt unalomba fulladt a verseny, de a rajongók így sem maradtak izgalmak nélkül. Lorenzo a Ducatihoz megy, Vinales ölti fel a yamahás bőrszerkót, Rossi pedig már az új karriert tervezi.