Bár a pályaversenyzést és azon belül is a MotoGP-t szokás a kétkerekű sportok királyaként emlegetni, a lassú manővereket és magabiztos motorkezelést igénylő endurózás is hasonló kvalitásokat kíván. Most a műfaj egyik ásza, Graham Jarvis ad leckéket terepezésből.
Hosszas tárgyalások után végre biztos helye van az ADAC Junior Cup idei bajnokának, Laczkó Máténak. Remek lehetőségek állnak az ifjú pilóta előtt, hiszen a Moto3-ban és a Superbike-vb betétfutamán is kipróbálhatja magát.
Egy kézen megszámolható, milyen törések, zúzódások jellemzőek a motorbalesetekre, és a közvetett, lassan kialakuló nyavalyákból sincs túl sok. Érdemes hát átnézni őket, és felkészülni, hogy minél könnyebben megúszd a kellemetlen kalandokat.
Napestig lehetne vitatkozni azon, hogy a Superbike vagy a MotoGP versenyhétvégéi izgalmasabbak-e, ezért inkább a tényekre hagyatkozunk. Ezek alapján úgy tűnik, a gyakran másodvonalas szériának titulált Superbike éppen beelőzi a nagy riválist.
Újabb crossoverrel bővült a piac, ezúttal távol-keletről érkezett egy ígéretes kihívó. A kéthengeres gép a nagy gyártók modelljeire hajaz, de vajon műszakilag is felveheti velük a versenyt?
A nyírábrányi határátkelőnél lefoglalt krosszmotor tulajdonosa is megszólalt, és elmesélte, hogy milyen nehéz helyzetbe kerül, aki jóhiszeműen megvásárol egy időközben körözési listára került gépet.
A sofőr a sérült motorost hátrahagyva elhajtott a helyszínről, s bár a rendszámot nem tudták feljegyezni, az autó típusa és színe alapján megpróbálják előkeríteni.
Az elektromos motorkerékpárok piaca ezzel az olasz gyártmányú, rendhagyó konstrukcióval bővül. Az újdonság a képek - és a félórás töltési idő - alapján meglehetősen izgalmasnak tűnik.
A sztárséf korábban is kerékpározott és előszeretettel használta robogóját, de csak nemrégiben döntött úgy, hogy megszerzi a nagymotorjogsit. Nem titok, hogy az új MT-10-zel szerzett élményei motiválták ebben.
Az exkluzív masinák páratlan teljesítmény/tömeg aránnyal csábítanak, de ilyen elképesztően magas áron nem lesz könnyű vevőt találni rájuk.
Tragikus hirtelenséggel távozott közülünk Juhász István, a Megszállottak Klubjának örökös tagja, a magassági motorozás világrekordtartója.
Elkészült a 2017-es Man-szigeti verseny hivatalos beharangozója, amely remekül sűríti pár percbe azt a páratlan hangulatot, ami a világ legveszélyesebb motoros megmérettetését lengi körül.
A nemzetközi rendszer segítségével derült fény rá, hogy az utánfutón szállított három motor egyikét az osztrák hatóságok körözik.
Korunk embere elképesztően sok negatív hatásnak van kitéve, s ezek közül meglepően sokat okozunk mi magunk. Szennyezzük a környezetünket, és ezáltal saját magunkat is, pedig egy kis odafigyeléssel nagyon sokat tehetnénk azért, hogy Földünk ne váljon szemétdombbá. Nézzük, mit csinálhatnánk jobban!
Bár az időjárás igencsak barátságtalan volt Spanyolországban, azért több pilóta pályára lépett, ami nem is meglepő, hiszen sok-sok munka vár a frissen igazolt versenyzőkre és a régi, illetve új csapatokra.
Ennél kézzelfoghatóbb népszerűsítő anyag aligha kell a légzsákos mellénynek. A fejkamerát viselő motoros, ha nem is szándékosan, de élesben tesztelte, mit tud a hasznos kiegészítő.
A januárban elrajtoló sivatagi ralin ismét drukkolhatunk magyar versenyzőnek, a motorosok között ezúttal Horváth „Laller” Lajos vág neki az embert próbáló versenynek.
Ha valakik, hát a Motorcycles Shippers szakijai tudják, mi is kell a gépek biztonságos rögzítéséhez. Tapasztalatukat most egy okos szerkezet formájában osztják meg, hogy mindenki nyugodtan indítsa útnak kétkerekűjét.