Közel egyéves előkészítő munka után az idei EICMA-n mutatták be az E-Racer koncepciót. Az egyedi motorok tervezésével foglalkozó Aero és a szintén olasz Inmoto magazin együttműködéseként létrejött, páratlan megjelenésű szerkezet alapjául a Tacita cég erőforrása szolgál, amiről tudni érdemes, hogy a sivatagi raliversenyen indított T-Race-ben is egy ilyen hajtómű dolgozott.

Az E-Racer maximális teljesítménye 55 kW, súlya kategóriatársaihoz mérten szerénynek számító 160 kilogramm, s ugyancsak szokatlan módon ötfokozatú váltóval szerelték fel.

aero-e-racer-10970

A tervező, Aldo De Giovanni azt nyilatkozta, az E-Racer stílusában a múltat és a jövőt kívánták ötvözni
A szükséges töltés időtartama az áramforrás típusától függ, a nagy kapacitású töltőpontokkal elég mindössze fél óra (!), míg normál konnektorról négy óra alatt „tankolhatjuk meg” a szerkezetet,hogy újabb 60-70 kilométert tehessünk meg vele.

A külsőt scrambler stílusúnak írja le a gyártó, s a különleges formai elemek tényleg az off-road gépeket idézik, ám a masina csak 17 colos kerekeken gördül. Az E-Racert olyan nagy érdeklődés övezte a milánói motorshow-n, hogy máris a sorozatgyártás részleteit tervezik, így ha minden jól megy, már 2017-ben kapható lesz.