Egy pillanatra sem lankadhatott a versenyzők figyelme, a botrányoktól hangos évadzáró után egy-két nappal máris pályára léptek, hogy elkezdjék a felkészülést a következő szezonra. Az első ún. téli tesztnek azért volt a megszokottnál nagyobb jelentősége, mert a vadonatúj gumiszállító, az új szabályrendszer és az átigazoló motorosok is sok munkát adtak a csapatoknak.
Problémás bemutatkozás
A híreket felületesen követők csak annyit hallottak az eseményről, hogy Marc Marquez mindenkit maga mögé utasított, pedig ennél sokkal többről szólt a kétnapos gyakorlás. Megérkezett ugyanis az új beszállító, felkerültek a Michelin matricák és abroncsok a motorokra, bár a tesztnap elején még voltak visszásságok, mint ahogy az Márquez gépén is látszik:
A másik komoly változás, hogy a jövő évi versenygépekben a DORNA előírásainak megfelelően egységes, Magnetti Marelli által készített ECU (motorvezérlő egység) dolgozik, bár a legtöbben éppen az új és a régi gumik pontos összehasonlítása miatt egyelőre a garázsban hagyták 2016-os motorjaikat. A Honda és a Yamaha csupán a leintés előtti percekben mutatta meg a következő szezonra datált masinákat, míg a Ducatinál egészen februárig várnak az újdonság éles bevetésével. Ez egyébként összefügg azzal is, hogy csak a szezon után, november utolsó napjaiban vált biztossá, hogy a GP16 kifejlesztéséből a csapat bajnoka, Casey Stoner is kiveszi a részét, aki a Hondától ismét a Ducatihoz igazolt.
Szintén a bolognai csapatot erősítették új igazolásaik, Redding, Baz és Laverty is megkezdte az ismerkedést a GP15-tel, míg a Marc VDS alakulatnál a két nagy reményű ifjú, Jack Miller és Esteve Rabat próbált összebarátkozni az új környezettel. Sajnos a tesztnap, miként arra számítani lehetett, nem ment zökkenőmentesen, ugyanis a Michelin első gumija rendre megtréfálta a pilótákat, tucatnyian kötöttek ki a sóderágyban, nagyrészt féktávon vagy kanyarban tapadást veszítő első kerék miatt.
Feltörekvő szériák
Mintha csak egy jól megírt forgatókönyv lenne, elvégre a gumiszállító körüli mizériával, az évadzáró futamok botrányos hangulatával, no meg a nyilatkozatháborúkkal a GP kisebb mélypontra került, ezalatt a másik fontos világsorozat, a Superbike éppen masszív fejlődésnek indult.
A Yamaha visszatérésével még egy ütőképes csapat képviseli magát az idén brillírozó Aprilia, Ducati és a világbajnok Kawasaki mellett, a SSP600 alapjaiban átírt szabályzata révén még izgalmasabb versenyeknek lehetünk szemtanúi a következő esztendőben, ráadásul a WSBK betétfutamai is egyre népszerűbbek a rajongók körében. Jogos hát a félelem, hogy az egymáshoz ezer szállal kötődő sorozatok közül a Superbike népszerűsége nő majd, míg a GP háza táján sok-sok jelképes és valódi találkozóra lesz szükség, hogy a rajongók jövő tavasszal ne országonként klikkesedő érdekcsoportokat, hanem igazi egyéniségeket és valódi csatákat lássanak a pályán. Ez már csak azért is életbe vágó a GP résztvevői számára, mert a téli teszteken a legjobb WSBK-menők már megközelítették a királykategória dobogós idejeit - Marc Márquez 1 perc 39.17 másodperc alatt ért körbe, míg a Superbike legjobbja (Tom Sykes - Kawasaki) 1 perc 39,3-at futott. Akárhogy is, a teszteredmény arra utal, hogy immáron tempó alapján aligha lehet másodlagosnak nevezni a szériamotorokon alapuló sorozatot.
Megváltozott erőviszonyok
A GP-ben a Yamaha főként elképesztő kanyarsebességével, a Honda teljesítményével és a legkeményebb féktávokon is stabil motorjával, a Ducati pedig kimagasló végsebességével dominált az idei futamokon. Ezt némileg árnyalhatja, hogy 2016-ban új időszámítás kezdődik, az egységes motorvezérlő elektronika használata közelebb hozhatja egymáshoz a gyári motorok teljesítményét, egyben töredékére csökkentheti az előnyüket a jelenleg még külön, Open kategóriában értékelt motorokkal szemben.
Az immáron 157 kilós legalacsonyabb tömegű és 22 literes üzemanyagtartállyal felszerelt motorok technikailag közelebb kerülhetnek egymáshoz, többen harcolhatnak majd a dobogós eredményekért, amihez hozzájárul, hogy a középmezőny kedvezményeit is jelentősen megváltoztatják 2016-ra. Eddig ugyanis közel tíz százalékkal több üzemanyagot, lágyabb gumikeveréket és tesztlehetőséget élveztek azok, akik híján voltak a dobogós helyezéseknek, pontosabban nem gyűjtöttek be száraz körülmények között legalább néhány pódiumot érő eredményt. Ez alapjaiban változik meg tavasztól, ugyanis az idei regulával ellentétben az esős versenyen elért sikerek is beleszámítanak a pontgyűjtésbe, mely során egy első helyért három, egy másodikért kettő, míg a harmadikért egy pont jár majd. Ha egy márka összegyűjt hat egységet, akkor a jelenlegi szabályokkal ellentétben nem csak a plusz üzemanyagra vonatkozó előnyét veszíti el, hanem a többi engedményt is. Az intézkedés célja, hogy megkönnyítsék a jelenleg hátrányt szenvedő istállók (Suzuki, Aprilia) felzárkózását, illetve minél több márkának biztosítsanak lehetőséget a jó helyezés elérésére.
A soron következő, 18 futamos idény természetesen ezúttal is Katarban kezdődik, és a legendás pályák mellett egy új résztvevő, az osztrák Red Bull Ring is otthont ad majd egy futamnak. Nekünk, magyaroknak ez különösen jó hír, hiszen így a brünni hétvégén túl egy másik, a magyar határtól két óra alatt elérhető helyszín is bekerül a naptárba. A rajongók kezdhetik vágni a centiket, hiszen a Superbike mezőnye a GP előtt alig egy hónappal, február utolsó hétvégéjén lép pályára Phillip Islanden, a gyorsaságimotoros-világbajnokság pedig március huszadikán veszi kezdetét a hagyományoknak megfelelően a losaili éjszakai versennyel.