A mérnök, aki Ducatival jár, de legszívesebben újra piacra dobna egy ütős, negyedliteres endurót. Dai Arai mesél a DCT-erőátvitel évtizedes történetéről és a legnagyobb kihívásokról.
Nem véletlen a cím, elvégre több szempontból is fordulóponthoz érkezett a magyar endurósport a parádi hétvégén. Lehet, hogy ismét régi fényében tündökölhet az endurózás Magyarországon?
Azt már jól tudjuk a tavalyi teszt óta, hogy elődjét felülmúló, kiváló gép az Africa Twin 1100, ám most még vonzóbb lett. Ha időben kapcsolsz, több mint félmillió forintért választhatsz hozzá extrákat.
Az eredetileg Magyarországon szabadalmaztatott, légzsákos motorosruha hatékonyságát vizsgálták, mégpedig a legjellemzőbb ütközési formában. Tanulságos eredmények születtek.
Pillekönnyű, sorkettes sportmotor lesz az Aprilia újdonsága, mely rögtön kétféle teljesítménnyel kerül forgalomba. Jól értesült olasz lapok már tudni vélik, mennyibe kerül a karcsú, talján vas.
Nyugati példa alapján immáron a hazai utakon is feltűntek a motorosok biztonságát növelő felfestések. Ezúttal a Héreg és Tarján közötti trükkös kanyarokban bukkantak fel a különös, de módfelett hasznos jelek.
Bajnokesélyes versenyzők szenvedtek a mezőny végén, miközben újoncok és idejétmúlt, privát motorok mutattak fityiszt a gyári gépeknek. Meglepetések egész sora Brnóban.
Mivel a most bemutatott gépek többsége tavalyi fejlesztés, éppen csak finomították őket. Az S 1000 RR és S 1000 XR is hasznos extrákkal és új fényezésekkel igyekszik felhívni magára a figyelmet.
A sok-sok alaptalan pletyka és álhír után itt a hivatalos megerősítés: érkezik, sőt tulajdonképpen már el is készült a legendás CBR600RR legújabb kiadása. Így mozog pályán a Honda sornégyese.
Legutóbb éppen a badacsonyi parkolási rend miatt került elő a téma, hogy vezetőnek számít-e a motort toló személy. Kivételesen egyértelműen fogalmaz a KRESZ, sokan mégis megpróbálják félremagyarázni.
Az nem meglepő, hogy éppen Roland Sands építette át az R 18-at, de a végeredmény annál inkább. Új váz és idomzat, no meg egy típusidegen, masszív első villa uralja az összképet.
A Bosch fejlesztése azoknak is vonzóvá teheti a motorozást, akik a veszély miatt eddig idegenkedtek tőle. Jöhet csúszós út vagy váratlanul felbukkanó jármű – az MSC segít.
Továbbra is rendkívül magas a motorlopások és a lopott géppel elkövetett bűncselekmények száma Angliában, ezért új eszközt vetettek be a zsaruk. Nem valami finom módszer, de rém hatékony.
Elcsípték a 2021-es G 310 R-t és GS-t, és a képeket látva úgy fest, igencsak végleges változatokról van szó. Valószínűleg az Euro 5 norma a módosítások oka, de persze nem csak az erőforrás változik.
Még hogy villanymotorral nem lehet túrázni? Ewan McGregor és Charley Boorman 21 ezer kilométert tett meg a Harley-Davidson LiveWire-rel, és hamarosan megmutatják, milyen kalandokban volt részük.
Két kedvező árú pályanap is lesz a következő hetekben, ráadásul az elsőn kifejezetten a kezdőket várják. A résztvevők száma korlátozott, szóval nem árt időben lecsapni a szabad helyekre.
Meglepően sok közös vonást találunk a gyári versenygép és a bárki által megvehető Rally Replica között. Látszik, hogy a tavalyi fiaskó után rendesen rámentek a mérnökök a fejlesztésre.
A korábbi, jegyalapú beléptetőkapuk és a hasonló forgalomcsökkentő akciók után most új eszközt vetnek be a trentói döntéshozók. Szerintük ez növeli a biztonságot, holott pont az ellenkezője igaz.