Talán a legérdekesebb újítás, hogy az alacsony belső súrlódású eSP (ti. enhanced Smart Power) motorjából mellőzték a hagyományos önindítót, helyére pedig – generátorként is működő – ACG-egységet szereltek.
Átfésülték idomzatát, így még jobban hasonlít a nagyobb hengerűrtartalmú névrokonokra, gazdag alapfelszereltségébe pedig immáron beletartozik a LED-fényszóró, a középállvány vagy a digitális, fogyasztásmérővel kiegészített műszeregység. A kedvezőbb menettulajdonságok és a fejlettebb műszaki alapok dacára a CB125F tömege 11 kg-mal csökkent, így még elődjeinél is könnyebben kezelhető.
Megújul a Honda CB125F
Mr. Ken Tomiyasu, a 2021-es CB125F fejlesztéséért felelős csapat vezetője elmondta: „Számunkra a CB125F afféle igazodási pont, vele kezdődik minden. Ezért aztán a modell frissítése felér egy kisebb forradalommal – úgy javítottunk menettulajdonságain, hogy közben jelentősen csökkentettük az üzemanyag-fogyasztását. Az alacsony belső súrlódású, modern eSP motor hihetetlenül hatékony, miként a váz, a futómű és az idomzat is a legmagasabb színvonalat képviseli. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy egyre többen kezdik Honda CB125F nyeregben motoros pályafutásukat, ezért is mindent megadunk számukra a vezetési élményt és a használati értéket illetően.”
Az új CB125F igen komoly gépezet, kidolgozása során nem kevesebb, mint 19 szabadalmi kérvényt nyújtott be a Honda. A modellt Olaszország déli részén, Atessában szerelik össze, itt kerül be a nagy merevségű, áttervezett vázba a továbbfejlesztett, léghűtéses eSP motor, amelynek üzemanyag-fogyasztása jelentősen csökkent. Az eSP erőforrás üzemanyag-fogyasztását 27%-kal csökkentették a Honda szakemberei, s maga a hajtómű hét kilóval (!) lett könnyebb, csúcsteljesítménye pedig 11 lóerő 7500-as percenkénti fordulatszámnál.
A legnagyobb szenzáció, hogy a korábbi 1,96 l/100 km-ről 1,5 l/100 km-re csökkent a fogyasztás, tehát a 11 literes üzemanyagtartály tartalmával akár 800 kilométer is megtehető! Arról nem beszélve, hogy így simán kiérdemli a leggazdaságosabb jármű címet, elvégre átlagos, napi 35 kilométeres ingázással számolva elég havonta egyszer tankolni (!), vagyis négyezer forintból egy egész hónapon át motorozhatunk vele minden egyes hétköznap.
Mindehhez még jobb kezelhetőséget nyújtó, könnyebb csőváz társul, s a sok fejlesztés eredményeként immáron csak 117 kilós menetkész tömeggel mérlegel az apróság. Kiemelték a modell bemutatóján, hogy a 2021-es CB125F agresszív megjelenésű, új idomzata a nagyobb CB-ket idézi. A „széles vállú” üzemanyagtartály és a hűtőradiátor ezüstszínű rácsa a CB-R Neo Sports Café modellcsalád tagjairól lehet ismerős, míg a fekete, remek időjárás-védelmet nyújtó, éles vonalakkal tagolt fejidom alkotóját a CB500F inspirálta. Ha mindehhez az elődmodelléhez hasonló, kedvező ár társul, simán a 2021-es szezon egyik sikermodellje lehet a 125-ösök között az új CB125F.