Az elmúlt években gyakran hivatkoztak a motorosokra mint a közlekedők „bezzeg kategóriájára”, és nem véletlenül. Hiába harsogták a híradók és írták az újságok, hogy megint motoros sérült meg valahol, a KSH statisztikájából egyértelműen kiderült: a motorok száma nő, az okozott baleseteké pedig csökken. Szép munka, jogos a vállveregetés...

Jelentősen nőtt a motorosok által okozott balesetek száma

Nem is lehetett panasz a számokra, hiszen 2005 és 2015 között 27%-kal csökkent a sajáthibás motorbalesetek száma, pedig az új és használt gépek mennyiségéből, valamint a folyamatosan bővülő benzinfogyasztásból arra következtethettünk, hogy egyre több kilométert tesznek meg a magyar motorosok.

nott-a-motorosok-altal-okozott-balesetek-szama-26885
Két évtized alatt duplájára nőtt a hazai nagymotorok száma (93-ról 186 ezerre), viszont az okozott baleseteké csak másfélszeresére. Ez szép tendencia, viszont az aggasztó, hogy 2017 óta újra meredeken emelkedik az a bizonyos grafikon...

Sajnos 2017-ben megfordult a tendencia, és olyan ugrásszerűen nőtt az okozott balesetek száma, amire 2008 óta nem volt példa. Hogy konkrét tényeket is mondjunk: 2017-ben kereken 600, míg tavaly 768 karambolt jegyeztek fel, ahol motoros hibázott, vagyis majdnem harmincszázalékos a növekedés mindössze két év alatt.

Persze a hosszútávú tendencia továbbra is kedvező, elvégre az utóbbi két évtizedben, azaz 2000 és 2019 között másfélszeresére nőtt a motorosokhoz köthető incidensek száma, viszont pont kétszer annyi nagymotor fut napjainkban, mint az ezredfordulón.