Tavasszal megígérték, hogy 2018-tól 750-es gép is elérhető lesz a kínai-olasz társaság palettáján, s Milánóban már le is leplezték a formás, kéthengeres csupaszmotort.
A gyártók sportot űznek abból, hogy ki tud a legbrutálisabb erőforrásokkal előrukkolni, ennek ellenére a hengerűrtartalom folyamatosan csökken. Noha több nagyágyú is elvérzett a szigorú emissziós előírások miatt, azért a masszív benzinfalók rajongói még tudnak miből válogatni.
Tökéletes helyzetfelismerés és hibátlan reakció: a teherautó sofőrje valószínűleg nem először látott ilyen akciót, és azonnal ellentámadásba lendült.
Az ország első, európai színvonalú versenypályájának kialakításán dolgoznak tőlünk alig pár száz kilométerre. A Marosring - átadását követően - országos és nemzetközi versenyeknek adhat otthont.
Érdekes statisztikát állított össze a Dorna: sorba rendezte a pilótákat, mégpedig aszerint, hogy ki hányszor törte össze magát és motorját 2017-ben. Marquez kitett magáért ezen a téren is.
A Triumph, a BMW és a Ducati után most a Norton is bejelentkezett az egyre népesebb scrambler osztály kihívói közé. Az új 650-es gépük teljesítménye minden képzeletet felülmúl.
Hétvégén rajtol a világ egyik legkülönlegesebb utcai versenye a Távol-Keleten. Miként minden évben, most is rendkívül izgalmas futamok várhatók a szalagkorláttal egy egyéb tereptárgyakkal szegélyezett, utcai pályán.
A szigetországiak már régóta rebesgették, hogy valami nagy dobásra készülnek, s most végre itt van megújult cirkálójuk, amivel a Harley-Davidson képzeletbeli tortájából szeretnének vágni egy szeletet.
Senki nem tett meg annyi kilométert egyetlen nap alatt, terepmotorral, mint Ali Abdo. Teljesítményére a Guinness Rekordok Könyvének szerkesztői is felfigyeltek.
Alig ért véget az idény, a versenyzők máris motorra ültek, hogy kipróbálják a 2018-as gépeket. Rossi is jelen volt, aki alaposan lenullázta az egyik tesztmotort.
Robbie Maddison számos lélegzetelállító mutatvánnyal lenyűgözte már le a nagyközönséget, nincs ez másként az alábbi videóban sem, ahol egyebek mellett olyan magasságokból ugrál kétkerekűjével, ahonnan mások ejtőernyővel szoktak.
Az egyre rövidebb és hidegebb nappalok kényszerpihenőre küldik a hazánk útjain szolgáló mentőmotorokat is. Az életmentő csapat tagjai egy látványos videóval búcsúznak a 2017-es szezontól.
Az EICMA-n nemcsak a motorgyárak, hanem a beszállítók is képviseltették magukat. A Brembo például itt mutatta be legújabb féknyergét, melyet a Panigale V4-en láthatunk először.
A Honda számos vadonatúj motorkerékpárról lerántotta a leplet múlt héten, ám ezek mellett régebbi, népszerű típusaik fejlesztésére is fordítottak energiát.
Kicsit sem meglepő, hogy a királykategória újításai lassan megjelennek a rendszámos gépeken is, gondoljunk csak a GP-stílusú kipufogóra, az egyre kifinomultabb kipörgésgátlóra vagy - az utcán nem sokat érő - fékkarvédőre. Most viszont megjöttek a szárnyak is.
Ha Marquez elesik, és Dovi nyer, akkor film lesz belőle. Így simán csak az évad legfeszültebb hangulatú futama volt, amin az is kiderült, hogy sürgősen szükség van egy olasz-spanyol tolmácsra a paddockban.
Az osztrák csapat mindent megtesz, hogy folytassa 16 éve (!) tartó diadalmenetét, és 2018-ban is győzzön a Dakaron. A versenymotor bemutatóján elmondták, hamarosan a nagyközönség számára is elérhető lesz a vadonatúj technika.
Noha a lehetőség adott volt, a gyorsaságimotoros-világbajnokság utolsó előtti, malajziai futamán végül nem dőlt el a bajnoki cím sorsa, így aztán még izgalmasabb lesz a vasárnapi zárófelvonás.