Több mint fél tucat különböző Yamaha sorakozott a hangvillások garázsában, Rossi, Vinales és Zarco arra keresték a választ, hogy miért volt olyan nehezen kezelhető az új, 2017-es, gyári motor, szemben a Tech3 régebbi fejlesztésű, mégis jobban muzsikáló, privát gépével szemben. Elsősorban a vázat okolták a gyenge eredményekért, ezért különböző erőforrásokkal társították az egykori, a jelenlegi, illetve a 2018-ra tartogatott változatokat. Sajnos nem volt zökkenőmentes a hibakeresés, ugyanis Valentino Rossi a 10-es kanyarban úgy lenullázta az egyik Yamahát, hogy első ránézésre azt már csak a kora tavaszi teszteken tudják újra munkára fogni:
Szerencsére a lábtöréséből éppen csak felépült Rossi nem sérült meg, így folytathatta a körözést, s végül negyedikként zárt, míg a képzeletbeli dobogóra Vinales, Zarco és Marquez állhatott fel. Igencsak szoros volt a „befutó”, hiszen a spanyol yamahás 1:30.189-cel lett első, s még a kilencedik helyezett Espargaro is másodpercen belül követte őt. A teszt szerdán délelőtt tízkor folytatódik, s délután ötig lesz lehetősége a pilótáknak, hogy összebarátkozzanak a 2018-as motorokkal.