A Triumph korábban már készített egy sejtelmes beharangozó kisfilmet, amiből kiderült, hogy a Speedmaster típusukat vetik alá ráncfelvarrásnak a 2018-as modellévre. Most végre teljes egészében lehullott a lepel a gépről, így kiderült, egy igazán impozáns kétkerekűt sikerült létrehozniuk, ami valóban méltó képviselője a szegmensnek. A vasban egy erőteljes, 1200 köbcentis, folyadékhűtéses, soros kéthengeres hajtómű kapott helyet, ez 77 lóerő leadására képes 6100-as percenkénti főtengelyfordulatnál, ám még ennél is vonzóbb adat, hogy nem kevesebb mint 106 Nm nyomatékot tartogat már négyezres fordulatszámon. Külsejét tekintve hibátlanul teljesíti a cruiser stílus íratlan szabályait, ráadásul a magasan rögzített, kézre álló kormány nagyban hozzájárul, hogy a 705 milliméter ülésmagasságú vas kezelhetősége a lehető legkiválóbb legyen.
A Speedmasterben kategóriaelső technika dolgozik, ennek része a nagyteljesítményű fékrendszer és a fejlett felfüggesztés, ezen felül a választható vezetési módok, az egy gombbal kezelhető sebességtartó automatika, a kikapcsolható kipörgésgátló, a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló, az ABS, az immobiliser is az extrák sorát gyarapítják. A gépen fénydiódás (LED) lámpatest gondoskodik a parádés világításról, a kényelmes nyereg pedig garantálja a pihentető utazást. A Triumph több mint 130 egyedi kiegészítőt kínál a járműhöz, így a leendő tulajdonos teljes mértékben az igényeihez szabhatja új gépét.