Régebben a gigászi összlökettérfogat általában nagy külső méretekkel is társult, mind a hajtóművet, mind magát a motorkerékpárt tekintve. Érdekes megfigyelni, mennyit változott ez az évek során, hiszen napjainkban az ún. downsizing korát éljük, vagyis a cégek igyekeznek a lehető legnagyobb teljesítményt kihozni kisebb összlökettérfogatú erőforrásokból, mi több, a blokk fizikai méretét is a lehető legcsekélyebbre szabják. Így lehetséges, hogy néhány évvel ezelőtt még jóval vérmesebb vasak sorakoztak egy ilyen listán, gondoljunk csak például a Triumph legendás, 2294 köbcentis Rocket III-jára.
Itt az Euro 4, egyre kisebbek a motorok
Másrészről a szigorodó környezetvédelmi normák alaposan megnyirbálták az óriások mezőnyét, ez okozta a vesztét többek között a Kawasaki VN2000-nak, a Victory 1731 köbcentis V2-esének vagy a Honda VTX 1800-nak. A vállalatoknak fel kell tehát venni a fonalat, ahogy tette azt például a Harley-Davidson, s túragépeiben immáron a Milwaukee-Eight hajtómű dübörög, ami hű maradt ugyan elődeihez, mégis teljesíti az Euro 4 normákat. Az alábbi – jelenlegi állapotokat tükröző – listában is csak olyan járművek sorakoznak, melyek hasonló módon megfelelnek az öreg kontinens legfrissebb szabályainak.
10. KTM 1290 modellek
Rögtön itt tetten érhető a fentebb említett jelenség, hiszen nemrégiben még egy 1699 köbcentis erőforrás foglalta volna el ezt a helyet, most pedig a narancsosok 1301 köbcentise a sereghajtó. Ez a technika dolgozik az 1290 Super Duke R, a 1290 Super Duke GT és a 1290 Super Adventure típusokban is.
9. Moto Guzzi California család
Az 1380 köbcentis, V2-es a California, az MGX-21, az Audace és az Elorado modellekben használatos, teljesítménye méreteihez mérten csekélynek tűnő 96 lóerő, melyhez 120,6 Nm nyomaték társul.
8. Kawasaki ZZR1400
A nagy klasszikust minden bizonnyal senkinek sem kell bemutatni, évek óta a hasonló listák meghatározó tagja. A túrasportgép 1441 köbcentis sornégyeséből előtörő 210 lóerő sem csekélység, ezzel a ZZR a legnagyobb és a legerősebb kétkerekűek táborában is előkelő helyet foglal el.
7. BMW K 1600 modellcsalád
A bajor gyártó óriási, kényelmes túragőzösei, a K 1600 GT, a GTL, a B és a nemrégiben leleplezett Grand America típusok hordják idomaik alatt az őrületes, 1649 köbcentis hathengerest, ami a maga 160 lóerejével a túrázók között az egyik legerősebb hajtómű.
6. Triumph Thunderbird
Tekintélyes méretekkel és erővel rendelkezik a szigetországiak cirkálója, melyben egy soros, kéthengeres, 1699 köbcentis hajtómű morog, ám ezúttal nem a csúcsteljesítményt, hanem a minden fordulatszám-tartományban elérhető, gigászi forgatónyomatékot tartották szem előtt.
5. Harley-Davidson 107 modellek
Az amerikai legenda egyik legújabb fejlesztésű erőforrása az 1745 köbcentis, 150 Nm forgatónyomatékkal kecsegtető Milwaukee-Eight 107, ami a Softail modellcsalád egyes típusaiban és a Touring szériában teljesít szolgálatot.
4. Indian „big twin” modellek
A Thunder Stroke 111 névre keresztel, 1811 köbcentis erőforrás repíti a cég termékskálájának „nagyjait”, így a Chief, a Springfield, a Roadmaster és Chieftain típusokat.
3. Honda Gold Wing
A lista második hathengeresét a méltán népszerű, jó öreg guruló fotel rejti, ami 2018-ra újra a japán gyártó palettájára kerül, immáron 1833 köbcentis szívvel.
2. Harley-Davidson 114 modellek
Az 1868 köbcentis Milwaukee-Eight 114 hajtómű – akárcsak kistestvére – több Touring és Softail modellhez is választható, egyebek mellett az izmos Breakoutba is ez került.
1. Harley-Davidson 117 modellek
A fent említettek tükrében nem annyira meglepő, hogy a lista első helyezettje is a milwaukee-akhoz köthető. A nem kevesebb mint 1923 köbcentis rakéta a világjáró CVO típusokban szolgál, vezetője pedig 166 Nm forgatónyomatékot szabadíthat a hátsó kerékre.