A puszta számoknál sokkal érdekesebb, hogy korábban egymással ellentétes „utat járt be” a használt- és újmotorpiac. Most először mindkettő masszívan fejlődik - cél az évi 13 ezer motor forgalomba helyezése.
Ha csak az üzemanyagot nézzük, akkor egyértelmű, hogy a villanymotorok lenyomják hagyományos társaikat. Értékvesztéssel, karbantartással együtt már változik a képlet, de így is jól állnak az amperfalók.
Ilyenkor érzi az ember, mennyire kis porszem. Most is a fülembe cseng Peti gondolata, ahogy megállunk valahol a végtelennek tűnő völgy és a zordon pipáló erdők ölében.
Miként született és miért nem lett világszerte sikeres az éppen húsz éve megjelent kabinos robogó? Szokás szerint gazdasági és jogi okok állnak a háttérben.
A főnixmadár is csak ipari tanuló lehet a jó öreg Erik Buell mellett, aki tucatszor ment csődbe, majd indított új versenycsapatot vagy motorgyárat. Most egy különleges V2-essel házal.
Kifejezetten jól hangzik, hogy egy év alatt csaknem nyolcvan százalékkal nőtt az elektromos motorok piaca, de jobban megkapargatva kiderül: egyelőre nem veszélyeztetik a benzines gépeket.
Rendesen meglepte a KTM a rajongóit. No nem azzal, hogy ismét piacra dobja az SMT-t, hiszen ez várható volt, de az új, 890-es blokk már annál nagyobb szenzáció.
Az A2-es jogosítványkategória első helyét hozta el a 2019-es CB500X a brit autós magazin motoros kiadásának idei évi megmérettetésén, ahol összesen 11 díjat osztottak ki a különböző motortípusok között.
Két hét alatt két szekszárdi kötődésű motoros vesztette életét közúti balesetben, ennek apropóján találkoztak motorkerékpáros szakemberek a Tolna megyei város egyik baráti körének meghívására.
Kivételesen nem a teljesítmény vagy a remek WP felfüggesztés lesz az igazi szenzáció a KTM-en, hanem a vezetéssegítő rendszerek új generációja. Azt ígérik, biztonságosabbá válik a motorozás.
Az Euro5-norma közelgő bevezetése miatt Triumph is beszáll a játékba, és lényegesen nagyobb erőforrással küldi csatába legismertebb csupaszmotorját - már ha hihetünk a brit pletykáknak.
Nem tartják meg a szeptember 15-re meghirdetett motoros OB-futamot a Hungaroringen. A döntés hátterében állítólag a túlzott zajterhelés áll, de a Hungaroring még nem nyilatkozott az ügyben.
A közelgő Euro5-norma és a fokozódó teljesítményhajsza rendhagyó megoldásokra készteti a gyártókat. Úgy tűnik, nem a feltöltő, hanem a változó szelepvezérlés lesz a befutó.
Egy korábbi haláleset miatt a brit rendőrök sokáig nem üldözhették a motortolvajokat, de ez oda vezetett, hogy a bűnözők mindent elvittek, ami nem volt lebetonozva. Most fordult a kocka.
Alaposan felfrissített modellsorral rukkolt elő a Harley - látványos köntösben és technikával tér vissza a Low Rider S, piacra lép az elektromos LiveWire, valamint az új Road Glide Limited is.
Egy év alatt 13 százalékkal nőtt a hazai motorkerékpár-adásvételek száma, de ez nem változtatott az erőviszonyokon - a márkák versenyében a Suzuki és a Honda tarol, de felbukkan a híres-hírhedt MZ is.
A verseny előtt még azt találgattuk, hogy Rossi, Miller vagy Quartararo állítja-e meg Marquezt. Meglepetésre egy másik pilóta lett a főszereplő, ráadásul duplán.
Sokáig úgy tűnt, a villanymotorok vetnek véget a sornégy- és V2-pártiak örök vitájának. Meglepetésre nem így lett: a BMW sikeresen egyesítette a két konstrukció minden előnyét.