Masszívan nőtt idén az európai motorpiac, és ezzel együtt természetesen az öreg kontinens gyártói is. A KTM sejtelmesen csak annyit árult el, hogy komoly növekedést ért el, a Vespát, Apriliát és Moto Guzzit tömörítő Piaggio is szárnyalt, és 5,9%-kal több motort adott el, mint 2018-ban, míg a BMW 7,3%-kal növelte eladásait.
Tény, hogy egyre több az új motorok között a tisztán elektromos hajtású modell, de a szegmens 77%-os növekedése messze jobban hangzik, mint amit valójában takar. Az idei első félévben ugyanis mindössze 35 800 villanymotort állítottak forgalomba - szemben a 619 ezer darabos összmennyiséggel -, vagyis elenyésző a számuk a több mint félmillió benzines motorral szemben. Ha tovább boncolgatjuk, akkor még inkább „vesztésre állnak” az amperfalók, ugyanis a 35 800-ból csak 5812 volt elektromos motorkerékpár, míg a többi tiszta üzeműként bejegyzett típus a szerényebb teljesítményű robogók táborát erősítette.
Persze ettől még van jövőjük, legalább is Stefan Pierer, a KTM vezérigazgatója szerint, aki rámutatott, hogy ismét rendkívül népszerűek a minden nap, de csak rövid, 20-50 kilométeres távon, ingázásra használt motorok és robogók. Erre tökéletesen megteszi egy közepes hatótávú elektromos modell, melyet már csak azért is szívesen választanak a fiatalok, mert környezetbarát és praktikus, ráadásul megvásárlása és fenntartása is lényegesen olcsóbb, mint egy autóé.
- Egyébként is jellemző trend, hogy a tízen- és huszonéves korosztály tagjai kevésbé érdeklődnek az autók iránt, arról nem beszélve, hogy többségük nem is engedhet meg magának egy új négykerekűt - tette hozzá a KTM első embere.