A tavaly ősszel bemutatott, régi-új kalandmotor stílusa még kifinomultabbá vált, idomzata még jobban hangsúlyozza felépítését és arányait, erőforrása izmosabb lett, futóművét pedig továbbfejlesztették, így nem is olyan meglepő, hogy elhódította a népes és népszerű kategória első helyét.
Kategóriája legjobbjának ítélte a japán kalandgépet az Auto Trader
A CB500X-et az A2-es jogosítványkategóriában találták a legjobbnak az ítészek, s a félliteres Honda olyan versenytársakat utasított maga mögé a dobogón, mint a Royal Enfield Interceptor 650 és a Kawasaki W800 Cafe.
A japán márka egyébként nem először ér el ilyen nagyszerű eredményt, miután tavaly - saját osztályában - az élen végzett a Gold Wing és az X-ADV is.
A legjobbak mezőnyeAz Auto Trader Bike Award két ismert újságíróból és egy motorversenyzőből álló zsűrije idén a BMW S 1000 RR-nek ítélte a fődíjat, azaz a Bike of The Year elismerést, és ennek a gépnek adták a legjobb sportmotor címet is. Az A1 jogsikategóriában a Yamaha YZF-R125, a retrómotorok osztályában a Triumph Speed Twin, a kalandgépeknél pedig a BMW R 1250 GS Adventure győzött. A csupaszmotorok királya az Aprili Tuono V4 1100 lett, a túramotorok szegmensében a Yamaha Tracer 700 GT, a cruisereknél az Indian Chieftain Dark Horse, a nagyrobogók között pedig a Vespa GTS 300 HPE érdemelte ki az első helyet.
A díjakat egyébként a hatodik alkalommal osztották ki, és odaítélésüknél - többek között - a megbízhatóságot, az üzemeltetési költségeket, a megjelenést, a kezelhetőséget, a teljesítményt és a műszaki fejlesztéseket vették figyelembe.