Más kérdés, hogy az elnevezés talán nem helytálló, mert az újdonság kevésbé „szupermotós”, mint elődje, sokkal inkább a 1290 GT kistestvérének tűnik. A márkafórumokon máris tényként kezelik, hogy ez is jelen lesz az őszi EICMA-n, mégpedig GT jelzéssel, egyben a hengerenként ötven köbcentivel nagyobb erőforrás is bemutatkozik Milánóban.
Nem kérdés, hogy azért volt szükség az összlökettérfogat és a teljesítmény növelésére, mert tavasz óta pletykálnak az Africa Twin 850, valamint a BMW F 850 XR érkezéséről, melyek közel százlovas erőforrásukkal komoly veszélyt jelenthettek volna az új KTM-re. Megfigyelhető, hogy igazán érdekes motorok - és komplett géposztályok - születnek az Euro5 bevezetése miatt, egyre-másra bukkannak fel a középméretű túragépek prototípusai. Igencsak logikus lépés egy ilyen szegmens népszerűsítése, hiszen a kis híján 900-as crossoverek elég sokoldalúak, hogy teljes értékű túramotorként helytálljanak, ugyanakkor csekély tömegük és endurós üléshelyzetük ingázásra, városi tekergésre is tökéletesen alkalmassá teszi őket.