A szigorú EU-s normák miatt várhatóan nem lesz erősebb az új KTM, de felszereltség terén annál több újdonság akad. A váz és a futómű hatékonyabbá, egyszersmind könnyebbé válik, beleértve az áttervezett lengővillát is. Ezúttal is a házon belüli beszállító, a WP felel a villáért és központi rugóstagért, s úgy hírlik, az elődhöz hasonlóan félaktív felfüggesztés kerül az új váz alá, de átdolgozott beállítási lehetőségekkel.
Ami a kinézetet illeti, a fejidom és a fényszóró messziről felismerhetővé teszi a modellt, főként, hogy immáron egy radar is helyet kapott a burkolatban. Az osztrákok már jó ideje élesben tesztelik, finomítják a rendszert, hogy az első, adaptív sebességtartó automatikával felszerelt modelljük minél jobban segítse, óvja a vezetőt és utasát. Az önállóan lassító, gyorsító gépek a forgalom többi résztvevőjéhez - vagy éppen a túratársakhoz - igazítják a tempót, így egyenesben haladva állandó lesz a távolság a csapattagok között. Nagyjából egy éve kezdődtek meg a modell és a KTM-ekbe épített vezetéssegítő rendszer éles próbái, míg a végleges, megvásárolható motort idén ősszel láthatják a motorosok.