Egymást érik a jobbnál jobb események, ahol Európában is ritkaságnak számító két- és négykerekűek jelennek meg. Májusban szinte minden hétvégére jut egy-egy igazi csemege.
A Piaggio-csoport hazai vezérképviselete immáron a talján recept alapján készült Motoplex szalonban várja az olasz márkák iránt érdeklődőket.
Szinte megfizethetetlen, még sincs kétség afelől, hogy gyorsan elkapkodják. A mester halála után két évvel leleplezték az utolsó nagy dobását, a 230 lovas superbike-ot.
Immáron nyolc éve zajlik rendületlenül a Honda által kifejlesztett motorkerékpáros vezetéstechnikai képzés, melynek trénerei most nagy fába vágták a fejszéjüket. Több tízezer fiatalt oktatnak, hogy a jövő generációjának tagjai magabiztosabb, figyelmesebb közlekedők legyenek.
Új piacok meghódítása, minden eddiginél kedvezőbb árú modellek és meglepő újdonságok a sportszegmensben - ez jellemzi a BMW idei szezonját. Valódi mérföldkőhöz érkezett az éppen százéves vállalat.
A tengerentúlon nagy hagyománya van a készletben kínált, otthon összerakható négykerekűeknek. Most ezt a modellt másolják le a készletben kínált, sornégyes gépekkel, melyeknek előnye az egyediség és persze az élmény.
Egy igazán boldog pódium: Lorenzo átvette a vezetést a vb-tabellán, Rossi messze túlszárnyalta saját elvárásait, Vinales pedig életében először a dobogóról integethetett a rajongóknak.
Világjárókból ma már nincs hiány, a Sulkowsky Zoltán és Bartha Gyula nevével fémjelzett „hobbi" évente tucatnyi enduróst csábít utazásra. Akadnak azonban kivételek, mint például Bruce, aki megmutatta, hogy egy GSX-R-rel is teljesíthető a százezer kilométeres kihívás.
Ki mondta, hogy a nagy és kényelmes motorok unalmasak? Az FJR a legjobb példa rá, hogy a tömeg és az élmény között csak laza összefüggés van, s fejedelmi kényelemben is megtalálható a mókafaktor.
Egy sorozat, ahol évről évre új körrekordok születnek, pedig a technika - több kategóriában - a múltszázadot idézi. Színvonalas csaták, élvezetes futamok - ez a MAMI Kupa.
Ennél közelebb már nem is kerülhetnél a motorozás hőskorához: Uncini legendás vasa után most Sheene gépe került kalapács alá. Bajban a kőgazdag motorosok, hogy új RCV-t vagy egy darabka történelmet vegyenek 150 ezer fontért.
Nem kérdés, hogy a mentők kiérkezésének gyorsasága a legfontosabb szempont egy motorbaleset után. Az új fejlesztés most abban segít, hogy egy másodpercig se tétlenkedjenek a segítők, és könnyen megtalálják a bajba jutott motorost.
Gumivásárlás szempontjából nagyjából két részre oszthatók a motorosok. Az egyik tábor úgy vizslatja a DOT-számot, mintha az lenne a tapadás Szent Grálja, míg a többi azt se tudja róla, hogy eszik-e vagy isszák. Öntsünk hát tiszta vizet a pohárba!
A junior kupában sajnos nincs kegyelem, egy-egy ütközés bőven benne van a pakliban. Ezúttal Máté volt az egyik ilyen csata szenvedő alanya, akit mentőhelikopterrel szállítottak kórházba.
Egy éve még megmosolyogtuk a furcsa kétkerekűt, ami úgy festett, mintha évekig cukros üdítőn és mogyorókrémen hizlaltak volna egy öreg Zoomert. A vásárlók igent mondtak, ezért a Honda elszánta magát - piacra dobja a Bulldogot.
A magyar versenyző a Superbike-világbajnokság idei ötödik fordulóján, Imolában esett az előtte elcsúszó versenyző miatt. Peti a látványos, elsőre súlyosnak tűnő incidensben szerencsére csak könnyebben sérült.
Elkaptunk egy koros, sokat látott Banditát, hogy megnézzük, miként állja a sarat a mai vasakkal szemben. Kiderült, a használt GSF - ha gondos gazdától származik - még mindig jó ajánlat, de azért akad vele tennivaló.
Szeretnéd élőben megnézni a hetvenes évek legendás versenymotorjait? Nincs más dolgod, mint holnap ellátogatni az immáron hagyományos veteránmajálisra, ahol testközelből láthatod a Honda TT-k, Csepelek, Pancsik és BMW-k armadáját.