Hiába lakják közel 700 ezren, tavaly mindössze egy halálos baleset történt Oslóban. Vezetéstechnikai és forgalomszervezési tanulságai is vannak Európa mintavárosának.
Tegnap beszámoltunk róla, hogy melyik géposztály volt a legnépszerűbb 2019-ben, most pedig a márkák rangsorát, valamint a robogók élmezőnyét mutatjuk be.
Minden tekintet a most zajló nemzetközi technológiai seregszemlére, a CES 2020-ra szegeződik, ahol a Continental is számos járműipari újdonsággal jelentkezett.
Nehéz évek állnak a Harley-Davidson mögött - csökken a forgalma, bár a visszaesés dacára is havonta húszezer motort értékesít világszerte. Az új, Benellivel közös A2-es állíthatja meg a lejtőn a céget.
Sokéves csökkenés, majd szerény emelkedés után tavaly túllépte a négyezres szintet a Magyarországon eladott új motorok száma, amire tíz éve nem volt példa. Jól fogynak a többcélú túrázók és a robogók is.
Pár éve még nem gondoltuk volna, hogy Európa egyik legrégebbi motorgyára, az 1911-ben alapított Benelli utoléri, sőt megelőzi az olyan nagy márkákat, mint például a Ducati. Következő célpont a Triumph.
Fej-fej mellett küzdött az örök rivális Honda és KTM az első etap győzelméért, s végül egy műszaki hiba döntötte el a küzdelmet. Price magasra tette a lécet az Arab-félszigeten zajló Dakaron.
A brit Douglas motorkerékpár inspirálta Martin Stollét, a BMW mérnökét, hogy megalkossa a bajorok első saját motorkerékpár-erőforrását. Éppen egy évszázada indult hódító útjára a kéthengeres boxer.
Egyre több európai város korlátozza a benzines és dízelüzemű járművek behajtását. Most több mint százezer ingázónak kell buszra szállnia, ami ingyen van, ha előtte bezúzatja az autóját vagy motorját.
Amikor egy nagyvárosnyi ember nézte élőben a viadalokat: a világháború utáni első Magyar Nagydíj közvetítése az 1948-as motorsporthíradóban.
A legoptimistább becsléseket is túlszárnyalta a hazai autó- és motorpiac 2019-ben. Évtizedes rekord dőlt meg, de a további fejlődéshez elengedhetetlenek az autóról motorra csábító kampányok.
Az Unió 2018-as összesítése szerint a három legnagyobb motorospiacon történik a legtöbb baleset, de a középmezőnyben akadnak komoly meglepetések, beleértve Magyar- és Csehországot is.
Németországban is belátták, hogy nem az autók károsanyag-kibocsátását, hanem a kocsik számát kell csökkenteni az utakon. Vizsga nélkül ülhetnek át motorra a legalább 25 éves sofőrök.
Szilveszterkor nyilatkozott Szécsi Tibor, a Budapesti Rendőr-főkapitányság baleset-megelőzési osztályának vezetője, aki ezúttal a gyalogosok felelősségére is kitért a baleseti statisztika elemzésekor.
Dean Kamen 2001-ben bemutatott találmánya, a Segway alapjaiban forradalmasította a közlekedést. Most ugyanerre készül a cég egy elektromos motorral, de az Apex elnevezés azért erős túlzás.
Messziről úgy fest, mint egy átlagos nagyrobogó, de teljesen más élmény vezetni. Ráadásul árban is megveri a vetélytársakat - kezdhetnek aggódni az olasz és japán gyártók, hogy mivel vágjanak vissza.
Egy magyar csapat - az USA meghódítása után - még nagyobb fába vágta a fejszéjét. Tagjaik motorral indultak el a Himalája útjain, hogy együtt járják be a világ legmagasabb hágóját.
Csak augusztusban két szekszárdi motoros veszítette életét az utakon, ezért a helyi motoros baráti kör a rendőrséghez fordult, hogy közösen vegyék elejét a karamboloknak. Hagyomány lett a kezdeményezésből.