A Datahouse Kft. adataiból kiderül, hogy 1099 darabos értékesítésével messze kiemelkedik a mezőnyből a Honda, ugyanakkor az is látszik, hogy az ismert márkák - a Piaggio kivételével - mind növelték tavalyi eladásaikat.
Motoreladások 2019-ben - második rész
A Honda egy-egy típusa egyébként a cruiser-, a krossz-, valamint a szupersportszegmensben is az élen végzett, csakúgy, mint a 125-ös robogók között, nem mellesleg több dobogós helyet is szerzett. Ráadásul az idei évre is komoly munícióval készül, hiszen most futnak csak fel a CRF1100L Africa Twin eladásai, s az új SH-nak, valamint a CBR1000RR-R Fireblade-nek is 2020 lesz az első teljes éve.
A Hondát követő, második helyezett Yamaha 585 db-os teljesítménye is dicséretes, hiszen ők tavaly még csak harmadikok, 2017-ben pedig negyedikek voltak. Szorosan mögötte következik a Suzuki (575 db) és az on-off osztályban, vagyis a turaendurók és crossoverek között az R 1250 GS-sel brillírozó BMW (534 db), majd alaposan leszakadva a Vespa (188 db), a Kawasaki (182 db), a KTM (161 db), a Keeway (116 db), a Harley-Davidson (109 db) és a Ducati (105 db). A nagyrobogókat és 125-ös rokonaikat külön is kiemeljük, tekintettel arra, hogy ezek együtt csaknem 30 százalékos piaci részesedéssel büszkélkedhetnek, azaz a legkelendőbbnek számítanak Magyarországon.
A nagyrobogóknál a Vespa 280 GTS jutott a csúcsra (113 db), alig lemaradva tőle következik a Honda NSS300 Forza (103 db), majd a Yamaha X-Max 300 (100 db), a BMW C 400 GT (37 db) és a Yamaha X-Max 400 (33 db). A nyolcadlitereseknél a Honda PCX torony magasan vezet 205 eladott példánnyal, tőle messze leszakadva érkezik a Yamaha NMAX 125 (47 db), a Piaggio Liberty (41 db), a Vespa GTS 125 (40 db) és a Honda SH125 (39 db). Tartsatok velünk a folytatásban is: a harmadik részből kiderül, hogy melyik volt a tíz legkedveltebb motorkerékpár 2019-ben, és ki végzett a sport-, illetve szupersport kategória élén!