Egy évtized alatt csaknem negyven százalékkal csökkent az EU-ban a tragikus balesetet szenvedett motorosok száma - áll az Unió 2018-as felmérésében. Csaknem hatezren hunytak el az utakon 2007-ben, míg 2016-ra ez 3657-re apadt, annak dacára, hogy 2013-tól már újra egyre több motorkerékpárt vásároltak az öreg kontinensen.
Sok a fiatal sérült Németországban
Az EU országainak több mint a felében gyakorlatilag nullával egyenlő a 17 év alatti áldozatok száma, azonban kilóg a sorból Németország, ahol negyven (!) 17 év alatti motoros veszítette életét egy év alatt. Kevésbé meglepő, hogy a középkorúak a „legveszélyeztetettebbek”: a közel 3700-ból 1971 esetben 25 és 49 év közötti volt a vezető.
Ami az egyes államok sorrendjét illeti, „természetesen” a legnagyobb forgalmú motorpiacokon történik a legtöbb baleset. Olaszország vezeti a nem éppen dicső listát évi 657 tragikus kimenetelű ütközéssel, Franciaország 613-mal a második, míg Németország áll a dobogó alján. Mögöttük Spanyolország, Nagy-Britannia és Lengyelország végzett (343, 316 és 244 esettel), míg Magyarország a 16. a sorban. Ezzel jobb eredményt ért el, mint Belgium, Ausztria, Csehország vagy Bulgária és kis híján beelőzte a motoreladás terén nem éppen acélos Romániát is.