Igaz ugyan, hogy a Conti most elsősorban a négykerekűekre koncentrált, de nincs kétségünk afelől, hogy ezek jó része a motoroknál is megjelenik a közeljövőben. Elvégre a műszaki újítások többsége az autükból érkezik, elég, ha csak az ABS-re, a holttérfigyelőre vagy az adaptív tempomatra gondolunk.

A Continental újdonságai a biztonságos közlekedésért

Felettébb izgalmas és a CES innovációs díját is elnyerő fejlesztés az úgynevezett „átlátszó motorháztető” funkció, melyhez hasonlóval korábban még senki sem rukkolt elő. Ez a négy műholdas kamerából és egy elektronikus vezérlőegységből álló rendszer megengedi, hogy a sofőr lássa a motorháztető alatti területet, és észrevegye a lemezek, továbbá a futóművek által kitakart részen felbukkanó akadályokat.

continental-ujdonsagok-a-biztonsagos-kozlekedesert-24291
Zseniális, hogy beláthatunk az első tengely alá, így az eddig rejtve maradt tárgyak, kátyúk, úthibák is láthatóvá válnak a sofőr részére

Ez persze nemcsak az autóknál lehet hasznos, hiszen egy nagyméretű cruisernél vagy customgépnél is sokat segíthet, főleg sötétben, rossz látási viszonyok között, esetleg szűk helyeken megvalósított parkolási manővereknél. Arról nem beszélve, hogy nagyobb teherautókba beépítve teljesen megszünteti a holtteret, így csökken a bringás- és motorosgázolások valószínűsége.

Okoskütyü az EICMA-rólA milánói motoros seregszemle kapcsán már írtunk a Conti új abroncsairól, ám a német vállalat további innovációi is figyelemreméltóak. Közülük kiemelkedik az eHorizon névre keresztelt prediktív rendszer, melyhez egy vezetékes kapcsolat nélküli, akár 7 col kijelzőátlójú műszer, valamint a Conti felhőben tárolt adatai adják a hátteret. Előbbit gyakorlatilag bármelyik motorgyártó megrendelheti a cégtől, és ezzel rögvest gyári navigációval vagy veszély-előrejelzővel vértezheti fel a modellt.

continental-ujdonsagok-a-biztonsagos-kozlekedesert-24293
Nincs vezetékes összeköttetés a telefon és a kijelző között, az adatok pedig GSM-kapcsolaton keresztül jutnak el a felhőbe
Az eHorizon időben figyelmezteti a motorost a lehetséges veszélyhelyzetekről, ezáltal váratlan vihar, eső, útfelbontás vagy forgalmi dugó sem lepheti meg a motorost, hiszen ezekről mind előre tudomást szerez, amikor beüti a naviba az útvonalat. Nem mellesleg azt is kielemzi a számítógép, hogy milyen az út tapadása, s jelzi, ha ideje visszavennünk a tempóból a vizes, csúszós felület miatt.

Minden járműosztályban áttörést hozhat az úgynevezett ultraszélessávú (UWB) technológia, mely a kulcs nélküli indítási rendszerek biztonságát és kényelmét növelheti.

continental-ujdonsagok-a-biztonsagos-kozlekedesert-24290
Ma már a motoroknál is elterjedt megoldás a kulcs nélküli indítás, a Conti új rendszere tovább növelheti a lopásbiztonságot

A Conti megoldásával lehetővé válik, hogy az okostelefonunkkal könnyedén bejussunk a járműbe vagy éppen elindíthassuk azt, de az autóknál többek között a távolról indított automatikus beparkolás irányítására is alkalmas lehet. Mi több, a lopását is nagymértékben megnehezítheti az UWB technológia azáltal, hogy nagy pontossággal meghatározza, vajon a vezető áll a jármű mellett vagy egy tolvaj próbálkozik.