Lehetséges, hogy jövőre új szabályozás lép életbe a Superbike-ban: erősebb és nagyobb motorok jöhetnek. Vajon ez már az új kategória előszele, és búcsúzik az ezres géposztály?
Éppen egy éve jelent meg az ázsiai piacon a népszerű X-ADV kisebb, 150-es testvére. Sikerét látva nem meglepő, hogy 2021-ben Európában is megkezdi hódító útját.
Idestova 84 évvel ezelőtt, 1936-ban jelent meg a BMW R 18 formatervéhez alapul szolgáló R 5. Egy egész sor műszaki újdonság volt a gépen, beleértve az akkor még szokatlan lábváltót is.
Januárban röppent fel a hír, miszerint 2020 nyarán bemutathatják a 70-es, 80-as évek ihlette Bimota KB4-et. Válság ide vagy oda, úgy fest, hogy tényleg idén láthatjuk a végleges, megvásárolható modellt.
Maga a forgalmazó próbálta ki, hogy mit tud éles helyzetben az igazi sisak és a kínai hamisítvány. Noha látszólag egyforma a két bukó, nagyon nem mindegy, melyiket viseled, mikor motorra ülsz.
Még az abroncsválasztás is arra utal, hogy a KTM 390 Adventure egy valódi terepmotor. Hiába kedvező árú modell, gyorsváltóval és prémium abroncsokkal gördül ki a gyárból.
Ha döcögősen is, de elindul az idei motoros szezon, legalább is ez az első hétvége, amikor Pest megyén kívül korlátozástól mentesen szabad motorozni. Megnéztük, mit jelent ez a gyakorlatban.
Egy átlagos motorozós napnak indult. Hárman voltunk, és a srácok, akikkel aznap találkoztam, először azt mondták, hogy menjünk Felsőtárkány utáni határig meg vissza. Aztán felvillant a középső motoros féklámpája.
Újabb retró motorokkal gazdagodhat az európai kínálat, ugyanis a hírek szerint az indiai piac után az öreg kontinens meghódítására készül a cseh vállalat.
Hihetetlennek tűnhet, de a Kawasaki már a 2000-es évek eleje óta fejleszt egy elektromos motort. Ennek gyümölcse a várhatóan egy éven belül megjelenő sportgép.
Kettőről öt évre nő a BMW bukók jótállása, ráadásul ez nem csak a jövőben vásárolt fejvédőkre vonatkozik - visszamenőleg is érvényes a verseny-, túra, enduró- és robogósisakokra.
Május hatodikán jelentették be, hogy ismét kinyithatnak az autós és motoros iskolák, illetve jövő héttől a vizsgák is elindulnak. Ez jól hangzik, de vannak feltételek és kivételek is.
Annyi csődközeli helyzetet túlélt már az MV, hogy valószínűleg ezt az akadályt is simán veszi majd. Persze ettől függetlenül nincs könnyű helyzetben, főleg az utóbbi évek mélyrepülését látva.
Maga Palkovics László erősítette meg, hogy hamarosan megkezdődhet a MotoGP-pálya építése Magyarországon. Emellett utánpótlásprogramot is indítanak fiatal autó- és motorversenyzőknek.
Rossi és Vinales mesélt motorozásról, magánéletről, majd válaszolt is a rajongók kérdéseire. Most úgy tűnik, a Doctor jövőre is versenyezne, és semmiképpen nem akar egy elmaradt szezon után visszavonulni.
Nem viccelnek a Hondánál: máris utcára engednék a tavaly ősszel bemutatott prototípust. Mondjuk a középméretű crossoverek térnyerését látva nincs is min gondolkodniuk, ez most a legnépszerűbb géposztály.
Május elsején mutatták be az Indian Motorcycle legújabb családtagját, a szénszálas alkatrészekkel megbolondított FTR1200-at. Nehezen hihető, de még szebb lett, mint az egyébként is szemrevaló alapmodell.
Félmillió forintos kedvezmény és egy-kétszázalékos kamat? Úgy fest, mindent megtesznek a Hondánál, hogy a járvány miatt se csökkenjen a motorvásárlási kedv.