Május elsején mutatták be az Indian Motorcycle legújabb modelljét, a szénszálas alkatrészekkel megbolondított FTR1200-at. Elődjétől eltérően szinte az összes burkolati elem karbonból készül, élen az első sárvédővel, a fényszóróburkolattal, a hátsó ülés borításával, az üzemanyagtartállyal, valamint a légszűrőház fedelével.

szenszalas-indian-scout-ftr-1200-25366
Még szebb lett az FTR, de a súlya nem változott - egyébként is madárcsontúnak számított a kategóriában

Tovább finomították a tankon elhelyezett középkonzolt és dupla titán Akrapovič kipufogódobokat szereltek fel rá, mely igazi amerikai V2-es hangot kölcsönöz a motornak. Persze nem minden a csábító külső, ezért a műszaki csemegék sem maradtak ki a vasból. Természetesen alapáras a sebességtartó automatika (tempomat) és a kipörgésgátló, a lassításról pedig ezúttal is dupla tárcsás Brembo fékrendszer gondoskodik, mégpedig kanyar-ABS-szel megspékelve. Szintén magától értetődő, hogy LED-világítással szerelték fel a motort. Továbbá 4,3-as, TFT-érintőpanelt kapott, melyen Bluetooth kapcsolat segítségével kezelhetjük például a telefonunkra bejövő hívásokat.

szenszalas-indian-scout-ftr-1200-25368
A motor külseje a szénszálas alkatrészekkel sokkal jobban hajaz az eredeti, versenypályára készült testvérére

Az 1203 köbcentis, folyadékhűtéses, V2-es elődjéhez képest nem változott, 124 lóerővel és 120 Nm-es forgatónyomatékkal szelhetjük az utakat. Bár a motor sorozatgyártásúnak készül, erősen limitált az elérhető darabszám: az Egyesült Királyságba például csak 35 darabot exportálnak majd, így válhat ez is a gyűjtők közkedvelt motorjává. Megjelenéséhez hasonlóan a leleplezése is „nagyot szólt” – itt láthatjátok:

Aki ez alapján rákívánt az FTR alapmodellre, korábban már írtunk róla részletesebben, míg az FTR1200 Carbon galériáját itt találjátok - érdemes elidőzni a művészi szépségű részleteken.