Annak idején nagy népszerűségnek örvendett idehaza is, ma azonban a méltatlanul elhanyagolt szakágak sorába került a salakmotorozás. Szerencsére akad, aki gőzerővel dolgozik ennek megváltoztatásán.
Amikor az ember meglátja ezt a csodát, legszívesebben megint 16 éves lenne, és másra sem vágyna, csak hogy ez legyen élete első motorja.
Európában alig ismert az Evoke márka, pedig új motorjuk kiemelkedő forgatónyomatékát és végsebességét látva úgy fest, érdemes megjegyezni a nevet.
Nem maradtak távol a háttéripar, a beszállítók képviselői sem, így Milánóban a kész gépek mellett igazi műszaki csemegéket láthattak a motorosok. A Polini olyan robogót hozott az EICMA-ra, mely a négyszázas gépek teljesítményével vetekszik.
Vadonatúj felfüggesztést kapott az idei Superbike-vb legjobb motorja, s a kifinomultabb futóműhöz új fényezést társítottak, hogy messziről feltűnjön, a különleges SE modellel van dolgunk.
Az Energica technikáját nem rejtették idomok mögé, de nincs is mit takargatnia - az új naked már nem csak kategóriatársaival, hanem a benzines gépekkel is felveszi a versenyt. A hatótáv nem csekély, a töltés gyorsaságára pedig szavak sincsenek.
Bármennyire titokzatos a bemutató kisfilm, az már bizonyos, hogy a Hero mérnökei a Royal Enfieldet szeretnék megszorongatni az új enduróval.
Néhány éve még egy motorépítő-versenyen is megbámulták volna, ma pedig így fest egy szériamotor. A skandinávok igencsak érzik, hogy kell a felismerhetetlenségig maszkírozni egy KTM-et.
Kettősség jellemzi a magyar csapat idényét, hiszen míg utánpótlás-versenyzőik remekeltek, a felnőtt pilóták némileg elmaradtak a várakozásoktól. Összességében mégis pozitívan értékelik az évet.
A nálunk járt Yamaha Tracer kapott hideget-meleget, s úgy tűnik, a japán mérnökök igencsak odafigyelnek a tesztelők véleményére, mert az új, GT változaton szinte az összes hiányosságot orvosolták.
Többféle változatban, de azonos, léghűtéses, V2-es erőforrással dobták piacra a Scrambler család legújabb tagjait, melyek messze kétszáz kiló alatti tömeggel mérlegelnek.
A hétvégén kiosztották a legjobb utánpótlás-versenyzőknek járó kupákat. A magyar csapat fiataljai roppant eredményesek voltak idén, így bőségesen vihettek haza a csillogó ereklyékből.
A tavaszi-nyári időszak legszínesebb, legváltozatosabb motorsporteseményei a szakiskola versenysorozatának fordulói voltak. Az évad során népes mezőny gyűlt össze, s akadt több kategória is, ahol végül csak pár pont döntött a dobogós helyekről.
Tavasszal megígérték, hogy 2018-tól 750-es gép is elérhető lesz a kínai-olasz társaság palettáján, s Milánóban már le is leplezték a formás, kéthengeres csupaszmotort.
A gyártók sportot űznek abból, hogy ki tud a legbrutálisabb erőforrásokkal előrukkolni, ennek ellenére a hengerűrtartalom folyamatosan csökken. Noha több nagyágyú is elvérzett a szigorú emissziós előírások miatt, azért a masszív benzinfalók rajongói még tudnak miből válogatni.
Tökéletes helyzetfelismerés és hibátlan reakció: a teherautó sofőrje valószínűleg nem először látott ilyen akciót, és azonnal ellentámadásba lendült.
Az ország első, európai színvonalú versenypályájának kialakításán dolgoznak tőlünk alig pár száz kilométerre. A Marosring - átadását követően - országos és nemzetközi versenyeknek adhat otthont.
Érdekes statisztikát állított össze a Dorna: sorba rendezte a pilótákat, mégpedig aszerint, hogy ki hányszor törte össze magát és motorját 2017-ben. Marquez kitett magáért ezen a téren is.