Végre itthon is elkezdődtek a 2020-as bajnokságok, élen a múlt hétvégén zajlott rendezvénnyel, melynek a Black Star Speedway Visonta adott otthont. Beszámoló és galéria a helyszínről.
Örök vita a világjárók között, hogy mi az a minimum technika, amivel el lehet indulni egy több tízezer kilométeres, kontinenseken átívelő túrára. André szerint 125 köbcenti is elég ehhez.
Nem kis teher húszévesen azt hallani, hogy világbajnok lehetsz, de egyszer sem hibázhatsz a következő fél évben. Mindenesetre eddig Quartararo hozza a kötelezőt, és sorra szerzi a győzelmeket.
Noha most először indult Superbike kategóriában, egyből győzelemmel mutatkozott be a mindössze 18 éves Kovács Bálint az Alpok Adria sorozatban. Hamarosan jön a második futam.
Csaknem kétezer kilométert motorozni egy nap alatt a veteránkorú MZ-vel? Maguk a versenyzők mesélnek az idei, esővel és sok-sok kalanddal fűszerezett 24 órás kihívásairól.
A német zajkorlátozások ugyan nem lépnek életbe, de ettől még folytatódnak a razziák a hangos motorok lefülelésére. Tegyük hozzá: nincs valami sok dolga a zsaruknak, alig van szabálytalan gép.
A hétvégén már Superbike géposztályban indul Kovács Bálint a Pannonia Ringen. Jó hír, hogy a mai döntés után mégis megnyitják a pálya kapuit – ingyenes lesz a belépés a nézőknek.
Egyszerű prototípusnak tűnt a korábban látott, kompresszoros gép, de a járvány dacára is végeztek a fejlesztésével. Hamarosan napvilágot lát a japán-olasz frigy első gyümölcse.
Egy átlagembernek legalább két hónap pihenésre és féléves rehabilitációra lenne szüksége ilyen sérülés után. Marquez szerencsére nem tud erről, ezért ma már újra Jerezben van – versenyezni szeretne.
Ha megkésve is, de elindulnak a hazai motoros bajnokságok. A hétvégén például a szupermotósok csaphatnak össze a szeptember közepéig tartó, négyfordulós sorozat nyitófutamán.
Hatból úgy két-három hónap kiesett, ennek dacára alig csökkent az új motorok forgalma Európában. A drága étterem és az utazás már nem menő, inkább kétkerékre váltanak az emberek.
Néhány nappal ezelőtt arra buzdítottuk a SportMotor olvasóit, hogy tervezzék meg az új MotoGP-pálya nyomvonalát és adjanak nevet a létesítménynek. Nem volt hiány jelentkezőkből és érdekes ötletekből sem.
Nemrég úgy határozott a Német Szövetségi Tanács, hogy 80 dB alá csökkenti az összes, Németországban eladott motor zajszintjét. Szerencsére időben léptek a motorosok, hogy meggátolják a tervet.
Csaknem kéthetes kalandra indul harminc motoros, hogy Dél-Afrika és Norvégia után egy újabb lenyűgöző vidéket fedezzen fel a Honda Africa Twin nyergében.
Tökéletes bemelegítés volt a hétvégi, brnói verseny Kovács Bálintnak, aki csak néhány napot pihen, és vasárnap már az Alpok Adria hazai nyitófutamán áll rajthoz.
Pont úgy törnek Marquez trónjára a fiatalok, mint ahogy ő taszította le a csúcsról Rossit vagy éppen Lorenzót. Csak éppen most nincs idő behozni a lemaradást: sprintversenyt futnak, nem maratont.
Csonka szezon ide vagy oda, eddig a LiveWire-teszt volt az év legnagyobb meglepetése. Ha tényleg ilyen az elektromos közlekedés, akkor lassan ideje búcsúzni a benzinesektől.
Alig két tucat államban írják elő a kötelező sisakviselést az USA-ban, és immáron Missouriban is fedetlen fővel motorozhatsz. Persze csak akkor, ha elég drága biztosítást kötöttél.