Az akció kiterjed a legkedveltebb szerpentinekre és látványutakra, múlt hétvégén például a kimondottan népszerű, kanyargós L539-es úton, Willertshagennél állították meg a motorosokat műszaki ellenőrzésre és hangnyomásmérésre. Szinte minden arra járónak be kellett hajtania a parkolóba, s ha ránézésre bármi is gyanús volt a gépen, jött az átfogó „műszaki vizsga”.
A motorok többsége szabályos volt a német razzián
Alig egy nap alatt csaknem négyszázan futottak bele a kifejezetten szigorú átvizsgálásba, és mit tagadjuk, a rekorder 107 decibelig lendítette ki a mutatót, amit rögtön díjaztak is az egyenruhások...
Kiemelték a zsaruk, hogy nem azt nézik, megvan-e az E-jel vagy gyári kipufogó van-e a motoron, hanem a tényleges zajkibocsátásra kíváncsiak. Fontos tanulság a nyugat felé indulóknak, hogy két motorost azért büntettek meg, mert ugyan teljesen eredeti volt a gépük, ám olyan sok kilométer volt már a vasakban, hogy a gyári kipufogók – idézzük – természetes kopása, elöregedése miatt túllépték az előírt határértéket. Hiába voltak jóhiszeműek, a szabály az szabály – ők is megkapták a maguk csekkjét. Összességében viszont nem találtak sok kihágást: egy jogsi nélküli vezető meg hét kopott és/vagy slickgumis motor akadt fenn a rostán, de ezzel együtt is mindössze 14 személlyel szemben intézkedtek. Ebből csupán a fenti három motoros kapott csekket túl hangos dob miatt, ami lássuk be, elenyésző a teljes, 372 fős mennyiséghez viszonyítva.