A nemrég lezajlott motoros demonstrációk oka, hogy 2020. május 15-én a Szövetségi Tanács kihirdette a hamarosan életbe lépő, új zajkibocsátási határértékeit. A törvényjavaslat kimondta, hogy minden új motorkerékpár zajszintjét 80 dB (decibel) alá kell szorítani Németországban, mégpedig azokét is, melyek egyébként ennél magasabb értékkel állhatnak forgalomba az EU-ban. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a legnagyobb sportgépek és chopperek is csak olyan halkan zümmöghetnének, mint az apró, négyütemű kezdőmotorok.

eltoroltek-a-nemet-80-db-es-korlatozast-26085
Jelenleg több Németországban készülő motor 95-100 dB feletti zajszinttel áll forgalomba, ezért különösen furcsa, hogy épp a németek szorgalmazták a drasztikus lépést

A Szövetségi Tanács által benyújtott tervezet még elbírálás alatt állt, amikor július 4-én motorosok és motorosport-rajongók ezrei tiltakozó tüntetésbe kezdtek. Ezután Andreas Scheuer közlekedési miniszter már a motorosok pártját fogva állt a Szövetségi Tanáccsal szemben, és határozottan mondott nemet a törvényjavaslatra.

- A tüntetések során a motorosok megmutatták álláspontjukat a szigorítás ellen. Mi tagadás, ez az én álláspontom is, ezért egyértelmű, hogy nem támogatom és nem is hajtom végre a törvénymódosítást – nyilatkozta Scheuer.

eltoroltek-a-nemet-80-db-es-korlatozast-26082
A kecske is jóllakott? Talán pont a szigorítás fenyegető réme miatt lesznek önként halkabbak motorosok, hogy fel se vetődjön még egyszer a 80 dB-es ötlet…

Érdekesség, hogy a helyi sajtóban is sokan bírálták, hogy pont hangos motorokkal tüntetnek a zajkorlátozás ellen, de úgy tűnik, bevált a megoldás. Stuttgartban közel tízezren, míg a többi helyszínen összesen 11 ezren „gurultak utcára”, és fejezték ki nemtetszésüket a nonszensz korlátozás ellen, ami a jelek szerint meghozta a gyümölcsét.