Közúton és versenypályákon tesztelik a Kawasaki, valamint a Bimota közös motorját, az idén ősszel megjelenő Tesi H2-t. Az 1973-ban, Valerio Bianchi, Giuseppe Morri és Massimo Tamburini alapított Bimota ezzel egy csapásra újra a motorgyártás élvonalába kerül, legalább is az eddig kiszivárgott műszaki adatok arról árulkodnak, hogy egyedülálló lesz a különös megjelenésű sornégyes.

Hamarosan kapható lesz a Bimota Tesi H2

Azért különösen meglepő a motor érkezése, mert a Kawasaki csak tavaly év végén szerezte meg a Bimota részvényeinek felét, és azóta finoman szólva sem volt ideális a helyzet Olaszországban új projektek indítására.

Már javában tesztelik az új Bimota Tesi H2-t

Tulajdonképpen csak a járványhelyzet okolható, hogy elnapolták az eredetileg júniusra tervezett bemutatót, de így is csupán két-három hónapot csúszik a H2 leleplezése – a friss ígéretek szerint legkésőbb szeptemberben elkezdődik a forgalmazás.

bimota-tes-h2-szeptemberben-erkezik-26104
A talján cég hagyományainak megfelelően a H2 is sajátos első felfüggesztést kap, a futóműelemek pedig a skandináv Öhlins rugózóelemeihez kapcsolódnak

A sok-sok minőségi összetevőt és a bivalyerős Kawasaki blokkot látva sokkoló árcímkére számíthatunk az új Bimota kapcsán, de az is igaz, hogy más gyártónál eleve nem találunk olyan sportmotort, mely függőcsapszeges kormányzással és kompresszoros erőforrással kerül forgalomba.