Az elmúlt hétvégén tartották a Magyar Motorsport Szövetség díjátadó ünnepségét, ahol a H-MOTO Team három versenyzője, közöttük a korábbi LARRS-bajnok Kis Viktória is elismerésben részesült.
A zündappos srácok rögtönzött bulijából hagyomány, majd később világhírű esemény kerekedett. Idén már hatvanadik alkalommal gyűlt össze a közel ötezer motoros, hogy megküzdjön a fogcsikorgató hideggel és a szinte járhatatlan utakkal.
Amit egynél több ember végez, abból előbb-utóbb verseny lesz, a versenyből pedig általában valamiféle bajnokság. Így történt ez a korábban csak showelemként alkalmazott kétkerekű drifteléssel is, ami idén európai sorozatként tér vissza.
A szabályváltozások miatt a feje tetejére állt a GP királykategóriája, ez azonban csak részben látszódott a köridőkön és az erősorrenden. Új vázak, alapjaiban változott erőforrások és persze a frissen érkezett gumik kavarhatják fel az állóvizet.
A mai, sokszínű motorpiacon már nem egyszerűen kategóriákba sorolják az egyes modelleket, sokkal inkább egy-egy új típus megjelenése önálló kasztot hoz létre, mint történt az a KTM nagyágyúja, a GT esetében is.
A motorosrendőrök mindig is élen jártak a pontosság és a motorkezelés terén, de az összhang ilyen precizitással fűszerezve már tényleg durva. Le a kalappal a zsaruk előtt!
Több évtizedes rekordot szárnyalt túl az amerikai Carl Reese, amikor motorjával átszelte az Egyesült Államokat. Még soha, senkinek nem sikerült ilyen rövid idő alatt megtenni ezt a távolságot.
Ezentúl elég lesz egy oldalt megnyitnod, hogy lásd, a következő hétvégén milyen program vár rád! A fontosabb hazai és nemzetközi sorozatok dátumai, valamint a hozzájuk kapcsolódó hasznos információk.
Végtelen autópályák, szűk hágók vagy aszfaltburkolat nélküli terepek? A bolognai mérnökök azt állítják, a Multistrada Enduro - nevéhez hűen - minden környezetben helytáll, s ezt bizonyítandó egy remek filmsorozatot készítettek az újdonságról.
Te mit csináltál kilencévesen? Ez a fiatal hölgy dobogóra ért a másfélszer idősebbek mezőnyében, és mellesleg 2015 utánpótlás-sportolójának választották. Idén új szakágban próbálja ki magát.
A zöldek fikarcnyi kétséget sem hagynak afelől, hogy idén is szeretnék bezsebelni a Superbike bajnoki trófeáját. Brillíroznak az első 2016-os teszten, de a többiek is folyamatosan fejlődnek.
Látszólag céltalan hidak, szinte átláthatatlan alul- és felüljárók, valamint értelmezhetetlen körforgalmak borzolják a közlekedők idegeit. Persze akad ellenpélda is, mint a motorosok zavartalan szerpentinezését garantáló lámpás csomópont.
A nagy csinnadrattával beharangozott enduró klipje látványosra sikerült, ám a lendületes vágás sem tudta elterelni a motorosok figyelmét egy nem is olyan apró bakiról.
Bár alapvetően a négykerekűekhez kötődik, a motorosok életét is megkönnyítheti a változtatás, mely révén létrejött az új jogsikategória. Fillérekből, néhány óra alatt megszerezhető a sokak számára hasznos vizsga.
Az egykori kategóriateremtő az elmúlt 15 évben számos vetélytársat kapott, így elkerülhetetlenné vált, hogy a hangvillások továbbfejlesszék motorjukat. Nem is végeztek félmunkát, egyből háromféle FJR-rel lepték meg a sportos túramotorra vágyó vásárlókat.
Idén januártól megszűnt a rendszámon található igazolómatrica, illetve az állomások száma is csökkent, mivel az NKH telephelyek időszakos vizsgára immáron nem fogadják a személyautókat és furgonokat.
A friss számok azt mutatják, hogy a nyári hónapokban elképesztően magas az ittasan okozott motorbalesetek száma. Mielőtt valaki a kocsmafalnak támasztott szimókra gondolna, sajnos nem - a nagymotorok vezetői is ludasak.
Michael Schumacher síbalesete óta gyakran röppennek fel olyan hírek, hogy a fejkamerák tulajdonképpen növelik a sérülés kockázatát, ezért viselésük nem javasolt. A most végzett kutatásban azt vizsgálták, vajon a motorosokat érinti-e a korlátozás.