Európában alig ismert az Evoke márka, pedig új motorjuk kiemelkedő forgatónyomatékát és végsebességét látva úgy fest, érdemes megjegyezni a nevet.
Nem maradtak távol a háttéripar, a beszállítók képviselői sem, így Milánóban a kész gépek mellett igazi műszaki csemegéket láthattak a motorosok. A Polini olyan robogót hozott az EICMA-ra, mely a négyszázas gépek teljesítményével vetekszik.
Vadonatúj felfüggesztést kapott az idei Superbike-vb legjobb motorja, s a kifinomultabb futóműhöz új fényezést társítottak, hogy messziről feltűnjön, a különleges SE modellel van dolgunk.
Az Energica technikáját nem rejtették idomok mögé, de nincs is mit takargatnia - az új naked már nem csak kategóriatársaival, hanem a benzines gépekkel is felveszi a versenyt. A hatótáv nem csekély, a töltés gyorsaságára pedig szavak sincsenek.
Bármennyire titokzatos a bemutató kisfilm, az már bizonyos, hogy a Hero mérnökei a Royal Enfieldet szeretnék megszorongatni az új enduróval.
Néhány éve még egy motorépítő-versenyen is megbámulták volna, ma pedig így fest egy szériamotor. A skandinávok igencsak érzik, hogy kell a felismerhetetlenségig maszkírozni egy KTM-et.
Kettősség jellemzi a magyar csapat idényét, hiszen míg utánpótlás-versenyzőik remekeltek, a felnőtt pilóták némileg elmaradtak a várakozásoktól. Összességében mégis pozitívan értékelik az évet.
A nálunk járt Yamaha Tracer kapott hideget-meleget, s úgy tűnik, a japán mérnökök igencsak odafigyelnek a tesztelők véleményére, mert az új, GT változaton szinte az összes hiányosságot orvosolták.
Többféle változatban, de azonos, léghűtéses, V2-es erőforrással dobták piacra a Scrambler család legújabb tagjait, melyek messze kétszáz kiló alatti tömeggel mérlegelnek.
A hétvégén kiosztották a legjobb utánpótlás-versenyzőknek járó kupákat. A magyar csapat fiataljai roppant eredményesek voltak idén, így bőségesen vihettek haza a csillogó ereklyékből.
A tavaszi-nyári időszak legszínesebb, legváltozatosabb motorsporteseményei a szakiskola versenysorozatának fordulói voltak. Az évad során népes mezőny gyűlt össze, s akadt több kategória is, ahol végül csak pár pont döntött a dobogós helyekről.
Tavasszal megígérték, hogy 2018-tól 750-es gép is elérhető lesz a kínai-olasz társaság palettáján, s Milánóban már le is leplezték a formás, kéthengeres csupaszmotort.
A gyártók sportot űznek abból, hogy ki tud a legbrutálisabb erőforrásokkal előrukkolni, ennek ellenére a hengerűrtartalom folyamatosan csökken. Noha több nagyágyú is elvérzett a szigorú emissziós előírások miatt, azért a masszív benzinfalók rajongói még tudnak miből válogatni.
Tökéletes helyzetfelismerés és hibátlan reakció: a teherautó sofőrje valószínűleg nem először látott ilyen akciót, és azonnal ellentámadásba lendült.
Az ország első, európai színvonalú versenypályájának kialakításán dolgoznak tőlünk alig pár száz kilométerre. A Marosring - átadását követően - országos és nemzetközi versenyeknek adhat otthont.
Érdekes statisztikát állított össze a Dorna: sorba rendezte a pilótákat, mégpedig aszerint, hogy ki hányszor törte össze magát és motorját 2017-ben. Marquez kitett magáért ezen a téren is.
A Triumph, a BMW és a Ducati után most a Norton is bejelentkezett az egyre népesebb scrambler osztály kihívói közé. Az új 650-es gépük teljesítménye minden képzeletet felülmúl.
Hétvégén rajtol a világ egyik legkülönlegesebb utcai versenye a Távol-Keleten. Miként minden évben, most is rendkívül izgalmas futamok várhatók a szalagkorláttal egy egyéb tereptárgyakkal szegélyezett, utcai pályán.