Sziasztok! A 90-es évek közepén volt szerencsém a jelenlegi motorommal pár kerékpárversenyt végig biztosítani. Meleg is volt, poroszkáltunk, kereszteződéseket zártunk, szóval nem volt motoros szemszögből sebesség, de soha nem volt probléma a gépekkel. Igaz, ezek a régiek voltak, de később a Te típusod rokonai sem vallottak szégyent. Azokkal csak az volt a probléma, hogy hosszú lassú menet során leszívták a rádiók és a kéklámpák az aksit, de ez már egy másik történet.
Nyaron egy melegebb napon tettunk 300 merfoldes turacskat.
A csapatban levo 1200 yamaha cruiser le-le fuladgatott docoges kozben, es a tulaj is panaszolta a szortelenites a labszarain.
A Kawasaki Vulcanos srac 800-as gepen megallas nelkul ment a ventilator.
Az akkori (97-es) Divim ( 600S ) szinten fullra pakolva, oldal es top box, mama, meg en+sator, konder es miegymas gond nelkul haladt, a hangja gyonyoru volt es sosem fulladt le.
Ja es szor is maradt a labamon :)
Nekem egyszer ragadt meg a henger amikor egy szép nyári napon röviditettem egy utszakaszt. Az annyit tesz, hogy van nálunk a hegyen egy vitorlázo reptér és mellette megy egy elég ramaty földut. Igy a 40fokban gyök2vel végigaraszoltam az uton és mire átértem a motor megállt. Nem volt menetszél mi hütsön ugyhogy feladta a harcot. 5 percnyi pihi után ment minden a maga rendjében. Semmi baja nem volt. Csak ott éppen akkor melege lett. Hozzáteszem krosszgépekkel nyomulnak arra ugyhogy elvoltam én is mire átvergödtem de jopár kilométert és idöt sporoltam vele!
Nyáron kánikulában a belső hengerek 140, a külsők 130 fokosak voltak. Lézeres hőmérővel mértem. Nem fog túlmelegedni soha, így van tervezve. Persze nem üresben szabályzási fordulaton percekig.
Hát igen.... Amikor össze volt törve, akkor volt időm fotózni , utána nemigen szálltam le róla.... Most meg nem túl jók a fényviszonyok. De be fogom pótolni az elmaradást, sőt rakok is fel néhány képet, hogy változzon az adatlapom :-)
Igen, én kevertem a típusokat.... Majd első fékbetét cserénél leszek gondban, mert nem tudom, hogy pontosan melyikből származik a féknyereg.... azért majd megoldom valahogy
Az egyik képen látszik, hogy a jobb kipuffogó meg van húzva rendesen... fáj is a szívem az eladásra kínált darabodért, de most másra kell a pénz, mert most lesz a téli szervíz (légszűrő, gyertya, olaj+szűrő csere) Doboztartó platni kialakítása stb.... Ja meg kitaláltam, hogy rakok fel ködlámpát, hátha akkor jobban észrevesznek. Majd képekkel dokumentálom ezt is.
Sajnos nem tudok a telóban segíteni...
Nekem változatlanul a fogyaztással van gondom.... Abban bízom, hogy a szűrő meg gyertya csere javít valamit a helyzeten....
Köszi a dicséretet, és a műszaki észrevételt is. Igen megnyugtató, és mivel úgytudom, hogy az első XJ-ken még voltak efféle kacatok, lehet, hogy a Japók feleslegenek tapasztalták, és elvetették a fontosságukat? Végülis 23 év tapasztalat...
Viszont nem látom mi lett a madaraddal. Már egy jó ideje ezek a képek vannak fenn, de mintha Te mondtad volna, hogy FZR azonos az első teló nem? Azóta is nagy szabadsággal keverem az alkatrészeket! Most FZR Progressziv elsőrugót akarok cserkelni, de sajna nincs jóárasított cucc.
Sokat olvasok (minden nap), keveset írok, de most gondoltam hozzászólok a melegedés témához. Én még nem hallottam túlmelegedett xj-ről. Ráadásul egy másik fórumon találkoztam egy izraeli sráccal, aki ottani meglehetősen meleg körülmények között nyúzta a vasat és csak a szélvédelemre panaszkodott (amíg le nem cserélte a plexit nagyobbra). Szóval szerintem, ha ott megállta a helyét, akkor itthon nem igazán tudjuk megfőzni (legalábbis remélem). Azért a megfelelő mennyiségű és minőségű olaj elengedhetetlen, de látva a géped ezt mondanom se kell....
Ja nem mellesleg gratulálok a gépedhez, nagyon szép lett.
Egy már biztos, egyhelyben ácsingózva inkább visszahül, mint melegszik! Ezt a pincében vettem észre. Ha huzogatom melegszik, de ha csak pöfög, elvan mint befőtt. Szerintem, mivel nincs vízpumpa, és fordulat arányos szállítás, ezzel szemben a hűtőfelület azonos, és mivel "naked", a hőleadás is jó, ezért lehet ez. Viszont huzatás után hirtelen megállni annyira nem célszerű... Nekem a Jáwán is volt hengerfej hőmérőm. Mutatott 200C-t 140-nél autópályán Szfv-Mogyoród viszonylatban. Csak ezért agyalok.
A szamok lattan azt hiszem, nem fogom hazavinni az XJmet Nah nem csak ez az oka, de ez is dobott ra.
Ez a tulmelegedes kerdes engem is erdekel, bar eddig semmit nem ettem eszre, de elso alkalommal mikor araszoltam ki Londonbol (sokat acsorogtam, mert egy autot kovettem...nevezzuk ugy, elo GPS ) volt bennem para a melegedes miatt. Problema nem volt, bar ereztem a pofamba arado meleget a piros lampaknal. (mondjuk akkor jol tudott esni egy pici futes )
Jo lenne valami info, hogy mennyit toleral egyhelyben alldogalva a paripa, vagy mikor dontseg ugy, hogy halaltmegveto batorsaggal tuzon vizen keresztul elinduljak, es hutest adjak neki.
Megvan az átírás... Mostmár csak egy műszakivizsga és Gooooo. Csak ajánlani tudom a várpalotai Okmányirodát! Bejelentkezéses, tömeg mentes, kedvesek. (88)575770
Nem vonattam ki mégse erre a max 2 hónapra.
Számok: 17 eFt volt az eredetiség vizsga, 14325,- illeték, 6000 törzskönyv, 6000 lesz a forgalmi, 9000/év a telj.adó, 19eFt/év a biztosítás. Ehhez még hozzájön a müszaki vizsga ára. Borsos, de megéri . A kivonatás 1/2évre 1800,- . Megtakarítás: 2 inaktívhó*(19eFt bizt.+9eFt telj.)/12hó+1,8eFt=2,86 eFt.+2xherce-hurca Hát ezért nem.
Volt már valakinek XJ túlmelegedése? Vagy nefoglalkozzak vele?
Nagyon foglalkoztat a gondolat, hogy egy olajnyomás patront, és egy felső hőérték patront beépítek..... Párhuzamosan meg lehetne hajtani a szintmérővel...
Az eredeti dobok vannak fenn, de vettem e-bayon egy jobbost, amit aztán nem tettem fel, mert nem tetszett. Az e-bayon szinte folyamatosan látok doboket, igaz rendkívül lepusztult állapotban, de ritkán-ritkán vannak szépek is. Mintha valaki a Vaterén árult volna balost.... Nem tudom, nekem nagyon tetszik a gyári dobok hangja és formája. Lett volna lehetőségem cserélni, de nem mentem bele.
A kipufogó dobjaid alapból ilyen jó állapotúak voltak vagy vettél rá újakat? Ha vetted akkor hol és mennyiért?
Nekem Sito Silenced (úgy tudom hogy ez egy utángyártott darab) van fent de a bal oldali nagyon nem esztétikus, a jobb oldali még elmegy, azon csak egy apró horpasz van ami csak a fénytörés miatt látszik meg rajta. Ahhoz hogy cserélhessem a balt ahhoz sajna a jobb oldalinak is mennie kell, ezért érdeklődöm ennyire.
Nem, Te előre ígértél, nem utólag, de elképzelem ahogy az e-bay-t bújod, hogy felleld azt a műszerfalat, ami végül jó lett. (csak azért, hogy a tiedet ne kelljen szétpiszkálni! ) Megjegyzem így utólag, miután egy szemét riasztó csatlakozó miatt 2x kellet szétszedni a hóbelevancot , nekem se lenne kedvem kiépíteni.
Na a végére ehhez a hozzászóláshoz is eljutottam. Hát izé, csak egy mél kellett volna hogy kő a műszer és már kapom is el, persze így utólag könnyen ígér az ember
Minden elismerésem a végeredményért. Csodás paripát hoztál össze, szóval grat
Nekem speciel Sport Demon van fent, egész klafa, bár én nem vagyok valami nagy kanyarvadász és ez látszi is a gumi kopásán, de majd megpróbálok bátrabban kanyarodni a vassal és helyrehozni azt a kialakulófélben levő élt.
Naszoval: Faterral beszélgettem erröl (mivel neki is ez a szép masinája van a feneke alatt ) Szoval ö hallott valami olyasmit hogy azért van 18as hátul hogy ezzel jobb legyen a menetstabilitás. De elvileg kanyarban hajlamos a felegyenesedésre hogy különbözö a kerékméret. (mondjuk ilyet nem tapasztaltunk) Bár ezt egy Ducattin el tudom képzelni de ott 180as papucs van hátul. Annál lehet kangörcs a kanyarban
Amugy Berber:
Ahol tudunk segitünk!
Erre jo a motoros társadalom
1. Gratulálok a végeredményhez, és ha tudtam segíteni, annak csak örülök!
2.Holnap már sajnos dolgozom Veszprémben,de valszeg szombaton itthon tartózkodom, és elvárom, hogy beugorjatok egy kávéra.Édesítőnk nincs itthon!
Ha valami változna a hétvégi programban akkor sikítok!
Jó ügyintézést és sikeres műszakit!
Igen, ez a valasz a legvaloszinubb. Mindig a "divat mondja meg, hogy ki vagy"
Nyilvan a korabbi valaszomban erezheto volt a ketkedes, vagyis inkabb csak egy elgondolkoztato tema volt, hogy mit okozhat egy ilyen valtoztatas. Egy kesz szerkezetnel valo meretvaltasra egyszerubb valaszt adni, de hogy a tervezoasztalon mit miert tesznek...hmmm...
Olyan ez mit a gyermeknemzes! Elkepzeleseid vannak a vegeredmenyrol, aztan csinalod, de hogy mi lesz belole, azt mar csak a vegeredmegynel latod igazan. Persze ott nincs lehetoseg sokat modositani...bar a mai vilagban..hmmm atszabnak, atvarrnak, orr, ful, szem, haj, de ha akarod, mar a genjeidet is Nah de ez mar egy mas tema
Igy van, ez csak az olaj letet (vagy nemletet) vizsgalja, ahogy ezt Raven kollega is irta. Eleg primitiven oldottak meg, de nem az elso eset a tortenelemben...es nem is az utolso
Viszont a legszebb kifejezes amit irtal: Kesz van!
Nyaron egy melegebb napon tettunk 300 merfoldes turacskat.
A csapatban levo 1200 yamaha cruiser le-le fuladgatott docoges kozben, es a tulaj is panaszolta a szortelenites a labszarain.
A Kawasaki Vulcanos srac 800-as gepen megallas nelkul ment a ventilator.
Az akkori (97-es) Divim ( 600S ) szinten fullra pakolva, oldal es top box, mama, meg en+sator, konder es miegymas gond nelkul haladt, a hangja gyonyoru volt es sosem fulladt le.
Ja es szor is maradt a labamon :)
87
Igen, én kevertem a típusokat.... Majd első fékbetét cserénél leszek gondban, mert nem tudom, hogy pontosan melyikből származik a féknyereg.... azért majd megoldom valahogy
Az egyik képen látszik, hogy a jobb kipuffogó meg van húzva rendesen... fáj is a szívem az eladásra kínált darabodért, de most másra kell a pénz, mert most lesz a téli szervíz (légszűrő, gyertya, olaj+szűrő csere) Doboztartó platni kialakítása stb.... Ja meg kitaláltam, hogy rakok fel ködlámpát, hátha akkor jobban észrevesznek. Majd képekkel dokumentálom ezt is.
Sajnos nem tudok a telóban segíteni...
Nekem változatlanul a fogyaztással van gondom.... Abban bízom, hogy a szűrő meg gyertya csere javít valamit a helyzeten....
Viszont nem látom mi lett a madaraddal. Már egy jó ideje ezek a képek vannak fenn, de mintha Te mondtad volna, hogy FZR azonos az első teló nem? Azóta is nagy szabadsággal keverem az alkatrészeket! Most FZR Progressziv elsőrugót akarok cserkelni, de sajna nincs jóárasított cucc.
Segítsetek, minek van még 41 mm-es telója?
Sokat olvasok (minden nap), keveset írok, de most gondoltam hozzászólok a melegedés témához. Én még nem hallottam túlmelegedett xj-ről. Ráadásul egy másik fórumon találkoztam egy izraeli sráccal, aki ottani meglehetősen meleg körülmények között nyúzta a vasat és csak a szélvédelemre panaszkodott (amíg le nem cserélte a plexit nagyobbra). Szóval szerintem, ha ott megállta a helyét, akkor itthon nem igazán tudjuk megfőzni (legalábbis remélem). Azért a megfelelő mennyiségű és minőségű olaj elengedhetetlen, de látva a géped ezt mondanom se kell....
Ja nem mellesleg gratulálok a gépedhez, nagyon szép lett.
Üdv, Momo
Ez a tulmelegedes kerdes engem is erdekel, bar eddig semmit nem ettem eszre, de elso alkalommal mikor araszoltam ki Londonbol (sokat acsorogtam, mert egy autot kovettem...nevezzuk ugy, elo GPS ) volt bennem para a melegedes miatt. Problema nem volt, bar ereztem a pofamba arado meleget a piros lampaknal. (mondjuk akkor jol tudott esni egy pici futes )
Jo lenne valami info, hogy mennyit toleral egyhelyben alldogalva a paripa, vagy mikor dontseg ugy, hogy halaltmegveto batorsaggal tuzon vizen keresztul elinduljak, es hutest adjak neki.
2 inaktívhó*(19eFt bizt.+9eFt telj.)/12hó - 1,8eFt=2,86 eFt.
Nem vonattam ki mégse erre a max 2 hónapra.
Számok: 17 eFt volt az eredetiség vizsga, 14325,- illeték, 6000 törzskönyv, 6000 lesz a forgalmi, 9000/év a telj.adó, 19eFt/év a biztosítás. Ehhez még hozzájön a müszaki vizsga ára. Borsos, de megéri . A kivonatás 1/2évre 1800,- . Megtakarítás: 2 inaktívhó*(19eFt bizt.+9eFt telj.)/12hó+1,8eFt=2,86 eFt.+2xherce-hurca Hát ezért nem.
Volt már valakinek XJ túlmelegedése? Vagy nefoglalkozzak vele?
Nekem Sito Silenced (úgy tudom hogy ez egy utángyártott darab) van fent de a bal oldali nagyon nem esztétikus, a jobb oldali még elmegy, azon csak egy apró horpasz van ami csak a fénytörés miatt látszik meg rajta. Ahhoz hogy cserélhessem a balt ahhoz sajna a jobb oldalinak is mennie kell, ezért érdeklődöm ennyire.
Minden elismerésem a végeredményért. Csodás paripát hoztál össze, szóval grat
Tán a műszert kéne leaplikálnom a vasamról? Szólj és csinálom
Amugy nem vagyok yamaha megszállott
Naszoval: Faterral beszélgettem erröl (mivel neki is ez a szép masinája van a feneke alatt ) Szoval ö hallott valami olyasmit hogy azért van 18as hátul hogy ezzel jobb legyen a menetstabilitás. De elvileg kanyarban hajlamos a felegyenesedésre hogy különbözö a kerékméret. (mondjuk ilyet nem tapasztaltunk) Bár ezt egy Ducattin el tudom képzelni de ott 180as papucs van hátul. Annál lehet kangörcs a kanyarban
Amugy Berber:
Ahol tudunk segitünk!
Erre jo a motoros társadalom
2.Holnap már sajnos dolgozom Veszprémben,de valszeg szombaton itthon tartózkodom, és elvárom, hogy beugorjatok egy kávéra.Édesítőnk nincs itthon!
Ha valami változna a hétvégi programban akkor sikítok!
Jó ügyintézést és sikeres műszakit!
Nyilvan a korabbi valaszomban erezheto volt a ketkedes, vagyis inkabb csak egy elgondolkoztato tema volt, hogy mit okozhat egy ilyen valtoztatas. Egy kesz szerkezetnel valo meretvaltasra egyszerubb valaszt adni, de hogy a tervezoasztalon mit miert tesznek...hmmm...
Olyan ez mit a gyermeknemzes! Elkepzeleseid vannak a vegeredmenyrol, aztan csinalod, de hogy mi lesz belole, azt mar csak a vegeredmegynel latod igazan. Persze ott nincs lehetoseg sokat modositani...bar a mai vilagban..hmmm atszabnak, atvarrnak, orr, ful, szem, haj, de ha akarod, mar a genjeidet is Nah de ez mar egy mas tema
Viszont a legszebb kifejezes amit irtal: Kesz van!
A kepekrol meg csak annyit, hogy abbol sosem eleg
Jah, es YamahaXJ, udv neked is.