Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Huuu de kreatív! Neked megvan? Azért mersz lappföldre indúlni "nyárvíz" idején! Egy a problema: Nem találtam helyet a szivargyújtó aljazatnak az XJ-n. Tudod az kis motor. Kis aranyos.

Nna, Boldog békés karácsonyt mindenkinek!
Nem lehet bonyolult dolog a tesco-s 1500 ft-os fűthető autóülésvédőd beleapplikálni a thermokabát belsejébe, és egy szivargyújtó csatlakozóval ellátni. 2000 ft-ból meg is van a fűthető thermoruha.
Sziasztok!BOLDOG MOTOROS KARÁCSONYT MINDENKINEK! és jövőre sok balesetmentes km-t
Ez a jégdolog nem hangzik rosszul. Ha borulsz legalább nem a jo érdes beton hasit le belöled... hanem a jégdarabok a felszinen De azért mennék én is egy ilyen menetet csak a poén kedvéért...


Békés Áldott és Balesetmentes Karácsonyt Kívánok Mindenkinek!
Naggggyon nekiszaladtál agyban! Egy bizti. A csúszós úttal nem tudnak mit kezdeni! Amikor a teherautóm vége is ficereg, akkor egy jóval nagyobb teljesítmény-súly arányú géppel művészet menni. Nemazt mondom, egy jégmenetbe, szöges gumival, APRILIA RS250-el benne lennék! (Egyszer láttam ilyet filmen! Nem a megszokott dimenzió. Mégcsak nemis GP-stílus )
Mert én is láttam olyan cuccokat amik melegitenek. Pl: BMWnek van valami csizma melegitöje Megy vannak komoly kabát alá vehetö göncök amik nem engedik ki a meleget és felfogja a hideg szelet. Aztán lehet h még melegiteni is tud. Bár szerintem az a biztos ha egy tüzrölpattant menyecskét rax a hátso ülésre
Vagy bedobsz két felest....izé....na ezt inkább hadjuk...
Na bakter az érdekes lenne... le akarsz szálni hirtelenben és szétfröcsköl a fóró víz! És ha még fagy is kint akkor jo kis koripályát csináltál vagy épen magadra fagy a viz
Meg hogy néz ki hogy gözölögsz ahogy mész...
Olvastam valahol olyan göncről ami ráköthető a vízhűtés körre! Na ez nekem, NEKÜNK nem jön be!
Lazán tolja! csak 1 baj van ezzel: akárhogy felöltözhetsz az izületeid azért csak megérzik a hideg szelet...
Max ha berakod a kabátba a radiátort akkor talán jo idö lesz...

87
Van két utcára töllünk egy Varadérós srác. Azt nem láttam még, hogy ne ment volna.
Sziasztok kolegák!

Fáj a szivem... leáramtalanitottam a masinám. Szépen letakaritottam és téliesitettem (sajnos ) Pedig UUUUUUgy mennék! Ugyhogy marad a videok nézegetése hogy enyhitsem a panaszokat. Föleg a saját menetemet nézem
Van még "örült" egyén aki motorozik ilyenkor is? Tiszteletem a futároknak!

87
Azért van meg a fotó, hogy tudjam, hogyan kéne kinéznie, de sajnos egyre inkább eltér...
Na ez nagyon kimerítő volt, és hitelesnek tűnik! Ollozd be szerintem a Boncasztalra is! Megérdemli!
Nagyon rövid az 5. fokozat, az fz6 100-nál 5160-at forog, az XJ-m meg 4400-at.
Juj, pont ez volt az én motorom......
Ha használjátok az előzményt, kapok róla emilt. És már itt is vagyok, mint a dzsin!
Na, most pótoltam 2-3 hétnyi hozzászólást...
Üdv Ronyo!
Böngésztem a fórumot hogy kinek van xj 900 Divije és rád találtam
Köszönöm érdeklődésedet, megpróbálok mindenre válaszolni. Természetesen válaszaim szubjektívek, vagyis nem objektív igaszságokként kell fogadnod. Én egy 105 kg-os, 41 éves, 2 éve újra motorozó, évente keveset, kb. 6000 km-et motorozó, elpuhult kocamotoros vagyok. Ez kihat a motorok iránti megitélésemre is. Utálom a 10000 felett sivító speedeket és az antimotor csupa króm choppereket is.

Mondanál pár dolgot a motorodról? Mennyire vált be?
Nekem nagyon bevált. Ár-értek aránya nagyon jó. Szélvédelme elegendő, üléspozició először kényelmetlennek tűnt, de minnél többet mentem vele, annál inkább rájöttem, hogy nagyon el van találva, harmonikus. Kifejezetten a magyar utakon mutatja ki erényeit ez az enyhén előre döntött elhelyezkedés. Amikor kátyuba kerül a kerék, szinte mozdulni se kell, automatikusan ki tudod rugózni a fenék minimális felemelkedésével. Most egy 650-es burgival mentem, azt sajna össze se lehet hasonlítani vele.
Szinte időtlennek tűnik a technika. Tényleg azt sugalja, mintha elpusztíthatatlan lenne. Csak megy, megy, megy. Hogy mondjak rosszat is: Az a rezonancia. Némely kritikus helyen lévő csavarokat megtanulja az ember kordában tartani. Meghuzogatás, ellenőrzés, rozsdamentes önzáró csavarokra cserélés, hallgatózás. Ez a motor ezzel jár, na nem mintha más tipusoknál ez ne lenne, de a burgi selyempapír az XJ900 csiszolópapírhoz képest. Megszokható, talán ha csöpnyi spártai véred is van, még meg is szereted. Amikor én megvettem, ez az első 2 hónapban sok bosszúságot okozott tapasztalatlanságom okán. Ha valaki tudja ezt, 1 óra alatt átnézheti, és nincs gond.

Mennyire kezes városban, országúton, kanyarokban hogy viselkedik?
Én nem szeretem a nagyon könnyű motorokat (lehet a súlyom is bele játszik). Szerintem egy motor ideális sulya olyan 200-220 kg. Vezettem könnyű 600-asokat, némelyiknek gyorsításnál és nagy sebességnél az eleje „lebegett” el, némelyiknek meg fékezésnél a hátsó kerék tapadása szünt meg túl váratlanul. Na az XJ900-as nem ilyen. Ott van az úton, és ott is marad. Miközben nagyon komoly gyorsításokra is képes. A két személyes, jól feltáskázott, hátsó dobozos vezetés szinte semmilyen különbséget nem jelent, kivéve a lassú szűk fordulókat, de azt minden motorosnak ismernie kell. Városi cikázás semmi gondot nem jelent. Mivel nagyon alacsony fordulaton is rángatásmentesen gyorsít, én szinte mindig kettőket váltottam. 1ből 3ba, majd ötbe, vagy 2 és 5. Viszont nem egy kanyarvadász motor. Bár lehet, hogy inkább én nem vagyok az. Az a kanyarra fektetés valahogy sehogy se akarodzott neki, sőt mintha némi imbolygással is tudatná ellenérzését. Az eredmény: a 650-es burgi nagyobb kanyarsebességet ment alattam mint ez.

Te amikor vetted hány km volt benne?
Én burgikat vezettem, de még mindenképpen szerettem volna kipróbálni magamat egy IGAZI motor nyergében. Nagyon a szivemhez nőtt igazi társ, olyan mint egy jó öszvér, kicsit harap, kicsit morog, de mindig számíthatsz rá, ha jól tartod, és még szereted is. Én 2007 februárjában vettem 64000 km-el. Most 70000 km van benne, de csak jobb lett.

Volt valahol rozsda? Itt a kipufogó könyökök és a kipufogó dob aljára és belső részére gondolok első sorban, ja meg amit láttam azon a lengőkaron a kerék előtti összekötőn is van!
Én rozsdával sehol sem tálálkoztam rajta! Sehol!

Fordulat hol van pl. 100-120-nál 5.be (ha jól tudom 5 sebességes)
A fordulat és a sebesség mérő mintha násztáncot járna. 9500 a 210 5ben, vagyis 4750 a 105, és így tovább. Akár 1400on mehetsz 30al is. Ha lenne benne 6dik, szerintem lazán menne többet, mert bármilyen sebességről ugyan olyan jól gyorsít. Nem az erő, hanem a fordulat fogy ki alóla.

Volt e gondod a léghűtéssel, (mondjuk városba 35 fokba, lámpáknál várakozva)?
A léghütés elképesztően túl van méretezve. Sehol nem volt gond. Nézegettem kézzel, és még csak különösebben forrónak sem találtam a bordákat. Sőt, inkább más, erősebb, vízhűtéses, burkolt motornál halottam hogy ez gond lehet. Budapesten meg lehet nézni a nyári Citadella felvonuláson, hogy milyen motorok állnak félre túlhevülés miatt. Nem XJ-k. És a lábadat sem epilálja a hűtőventilátor bekapcsolásakor rázuduló forró levegő, mint egyes motoroknál.

Hány kg a gép? ha jól tudom akkor van vagy 240kg... lehet birkozni vele
Van 240 kg. De ha megpakolod, ráülsz, és az asszony is rajta van, akkor már a 400 kg-t übereli a szerelvény. Menet közben ez semmi gondot nem okoz. Viszont megállásnál, elindulásnál érdemes körültekintően eljárni, mert kínos pillanatokat élhet át az ember. Nekem egyszer került az oldalára a gép, álló helyzetből dőlt el a bátyám alatt. Vagyis vagy ne add kölcsön, vagy fel kell készíteni a delikvenst. Ismert trükkel bármelyik motor, és ez is egy mozdulattal felállítható, és a jó bukócsövezés miatt egy karcolás sem esett rajta!


Várom válaszod, észrevételeid,tapasztalatod!
Amúgy jól néz ki a géped,gratulálok hozzá
Szia!
Az előző oldalon kért infót MzetzPety Tőled az XJ900-ról. Csak próbállak vele összehozni. :)
Köszönöm érdeklődésedet, természetesen rendszeresen benézek hozzátok, csak kicsit a háttérbe vonulva, amolyan téli álomba húzódva. Tavasszal majd újra aktivizálódom. A motor megvan, köszöni szépen jól érzi magát, pedig még a fagyállót sem néztem meg...
Gyerekek ne mán! Ennek ez a gyári színe! Há mán Te is kezded? Szííívattok? Rajtmaradt a króm wax. Azt meg sárga kell legyen a csöve neki! Ne aggyátok elő a "roncs a járgány" dumát!

Van jó hír is. Megjött a saját bukóm is. Ez új, féláras termék. Hibátlan. Főleg ha Bundi meglátja mit applikáztam annyiért mint Ő az Aeroh-t! De tényleg!

Beteszek egy gyári Divi képet, amin jól látszik a sárga kipu! Aztán befejezni a Mocim sértegetését!
Egyébként az idom alatt egy hejen valami rácsöppent és fényesre változtatta, de azóta sem tudok rájönni, hogy mi a fene volt!

Viszont lövetem sincs hogy oldom meg a müszereket. Nagyon haragszom az EUROCENT-esekre!
Ne idegeskedj! Az sem lenne jobb ha már csutkán kész lennél vele, mert akkor meg bosszantana, hogy nem tudsz vele menni ebbe a szar időben.Én is csak símogatom a helyén, meg hetente beindítom berregek vele egy fél órát és vissza, letakar. Nekem már több mint 1,5 hónapja jönnek a kormánycsapágyak, meg a tűzkarikák és a szelepfedél tömítés.Ha így halad jó ha tavaszra belesznek
lőve a szelepek.Hogy legyen mire várni, még egy kis csinosítást megrendeltem hozzá, meg gondolkodom egy hátsó gumin is.A gumi az igen tárca függő lesz januárra. Igen egyedi lett a hasidommal a paripa! Ha úgy gondolod ($) a veterán oldalon van kipu könyök tisztításhoz cuccos.Állítólag kajakra
eredeti állapotra nyomja a könyököt.
Ne hidd, hogy a tlx szuper volt. A Skoda alkatrészeivel javítottam! Kaposvár már hatókörön kívül esett. Biztos húzni kellett. Pedig újonan vettük, és az első 3 nap csak javítottam... Soha nem ért egy talicskát sem...

Jól kicsesztek velem. Most beszéltem ezekkel az EUROCENT-esekkel. Nem lessz meg a műszerfal. El b@sz@rintották. Most meg üres az e-bay.... Kicsit lezakóztam agyba. Szólt volna előbb a p@rasztja! Rá is kérdeztem annó még időben... Mostmeg lejött egy mesével (állítólag a németek el-házkutatták kint). Még jó, hogy pénzt nem buktam! Tele a ...
Én nem változtam meg (csak fáradt vagyok) csak a tudás bázisom. a 24 órásnak az lenne
az értelme, hogy megmutassam magamnak és elmondhassam majd az unokámnak, hogy a papa milyen hülyeségeket is megcsinált. A Horváth fürdőzés nem olyan rossz ötlet de azt még az asszony nem
űlné végig az tuti. Ismerem már annyira és voltunk egy két gutigán amikor a 100-150 km környékén
folyamatosan ficergett.Ha Ő űlne elől ez még nem is lenne olyan nagy baj .Egyedül meg "nyaralni"
nem megyek megszoktam az oldalkocsit.
Hát a Dacia az még ( főleg a tlx) csak-csak, de a Skoda 105 S tuti vízforralás nyáron, vagy gázbovden
szakadás
A meghibásodás _ezt egy ilyen műszaki manusnak nem kell mondani- a 24. X-en túl nem biztos, hogy a
karbantartás elmulasztására utal.
Ronyó már megcsalt minket?!
Ronyo!
Remélem még benézel hozzánk néha...
Itt egy MzEtz... kolléga érdeklődött tőled, mivel mi nem voltunk kompetensek. Nem válasszal próbálkozott, ezért rendesen le csúszott. Csak azért írok, mert lehet nem vetted észre...
Hogy vagy? Jól megy a "robogó"?