Hali! Tegyél bele 10W-s teleszkóp olajat, az jó bele. A 10W30 motorolajtól marha kemény lesz. Múlt héten csináltam, nem olyan nagy dolog. Húzd középállványra, bakold alá a motort, vagy súlyt a hátsó ülésre, kösd le, mindegy, lényeg, hogy az eleje felemelkedjen. Kerék ki, sárvédő le, a két belső nyílású csavart a villahidakban meglazítod, kijön a teló. Ha csak olajat cserélsz benne, alul nem kell mókolni, a felső nagy alu csavart kicsavarod, kiöntöd a régi olajat, kiprüszkölteted, kész .
Sziasztok!
Köszi a gyors választ asszem belevágok mert a szervizkönyvben is ajánlják a cserét kb 15000km után, csak angol a könyv és kb 2/3 értem azért nem mertem belevágni hátha félreértek valamit a szövegben ott 10w30 motor olajat irnak 312ml .
Jó most módosítom az álláspontomat a telóolajjal kapcsolatban! Tehát 10 évente illik lecserélni, és tilos homokot hozzátölteni, hogy sár alkulhasson ki!
Apropó, ha véletlen telószimeringet, és csuszógyűrűt cserélne bárki, ami ugye illik időnként... ne tegye vissza a használt olajat , henem ha már úgyis szétszedte, cserélje újra.
Berber társunk jól szólt. A Makadam nekem se jött be, rosszabb mint a ami kopott fenn volt. A másik kettő nekem is szimpibb, csak sajna elkapott a spórolhatnékom, meg jól hangzott a marketing zagyva.
Hali! Én még nem cseréltem, de láttam már olyan embert, aki cserélt a telóban olajat.Amikor az enyémen volt szimeringezés és olajcsere, akkor tudatosodott bennem, hogy nem lehet az a 2-3 éves olajcsere olyan nagy hülyeség.Büdös és alján "sáros" elöregedett olaj nem a legjobb tulajdonságokkal rendelkezik.Konkrét mesterfogásokkal nem szolgálhatok csak a tapasztalatomat tudom megosztani.Amikor kicserélésre került az olaj az első gumma olyan kagylós volt, hogy kuka lett.Azóta
(egy szezon) nem észlelek a puha gumin semmi ilyesmit és a motor egyenesfutása (szitamentes) is
a tökéletes.Még ha nem magad csinálod meg a cserét akkor sem egy veszedelmes összeg és lehet, hogy meg is várhatod.Az olajból pedig a gyári adatok szerint legyen töltve, nem kell sűrűbb vagy hígabb!A teló járatai arra az olajra vannak hangolva.
Röviden ennyit tudok erről mondani.
UFF!
Nagyon nem értem miért kéne cserélni... nem ég meg... max öregedhet. Nem lessz jobb tőle. Ha mégis. Allul találsz tengely irányban leeresztő csavart, és betölteni fellül lehet a kupak csavarnál, de ha kitekered, kiugrik a rugó. Visszatekerésnél a menetre kell nagyon vigyázni, mert nagyon finom menet, és könnyen mellékap, akkor meg mivel alu, dobhatod ki a csavart... szóval inkább nem tenném.
Sziasztok már jó régen irtam de azért minden nap elolvastam a hozzászólásokat a vér kötelez.Már én is tűkön ülök azt várom mikor telefonál a festő hogy készen van.Jut eszembe cserélt már valaki telókban olajat nagyon macerás dolog?ráférne az olajcsere de még nem mertem belevágni,ha van valakinek tapasztalata ossza már meg tudatlan embertársával.(köszi)
Az már biztos, amit Ronyó ír, hogy a legjobb párban cserélni! Az is tány, hogy a túra gumi tartósabb, hiszen keményebbre van készítve mint egy un. sport gumi. Sport gumiról ne is beszéljünk, mert ezekre a motorokra tök feleslegesek, hacsak arra nem jó, hogy pszichológiailag (ezt leírni is szörnyű) érezze úgy adelikvens, hogy "hudetapadazannya!" Az viszont nem járja, hogy a Makadám a legkisebb kanyarban is kolbvászkodik alattam, csuszkerál, egy enyhe gázra, és egyfolytában radíroz!
Én a Bridgeston BT45 párra esküszöm, és esetleg a Pirelli SportDemon-ra áruk 1000 Ft híján egyforma. A Kenda K671 felébe kerül, de hívhatunk egy Kínai "occo"-t guminak? Még senki nem mondta, hogy volt fenn neki. Amúgy a 600-as vázába 180-as is elférne....
Mégegy gondolat. 1990 környékén amikor a motort áttervezték, talán még nem is létezett 140-nél szélesebb guma! Miről beszélünk? Optimalizáció? Amikor még a "virsliből" ki se nőttek? Őszintén, szerintetek agyon kínlódták magukat a próbapályán kört-körre halmozva, hogy eltalálják a helyes beállításokat az XJ-hez? Valaki ezt beveszi? Amikor 3-4 motor alkatrészeiből építették össze őket?
("Hé Togajasi szan, van a raktárban valami lámpa? ..
Van hát! Maradt az FZR-ről, meg a TZR-ről, de találsz FJR-t is. Mért el tudod sütni? ...
És elsőteló, olyan hosszú mint kb. a karom?....)
Na ne! Ki hiszi el hogy minden motorhoz mindent újra kitaláltak? Tapasztalat az van! Az tény!
De ne higgyétek, hogy amink van az tökéletes! Egy fenét! Csak eszetlenül jó!
Hát a kockára kopásban nem értek eggyet ,bár nem vagyok olyan tapasztalt az biztos,de a sport gumiknak nem kerekedik le a szélük ,hanem van egy bizonyos peremük, és azt hiszem hogy a minta sem olyan mély benne hogy kockára el lehessen koptatni...
Nálunk itt a mecsekben kétlem hogy sikerülne csak a közepének elkopni
Amúgy abban teljesen eggyet értek hogy , gyorsabban kopik és többe is kerül mint egy túra gumi .
De egyszer ki kell próbálni utánna tudok csak véleményt mondani Majd ha megtörtént a mocin a gumi csere kommentálom a tapasztalatokat
Én konzervatív módon a gyári méret betartása mellett vagyok. XJ900-on főleg, mert a kardán miatt gyakorlatilag be se nagyon fér nagyobb! +10mm esetén 2 mm marad a k.tengely mellett!
A motor csak két keréken áll, vagyis még inkább érzékeny a gumi-futómű jó hangolására. Az életünk múlhat rajta. Ugyanennyire fontos lehet, hogy a hátsó gumi viselkedése harmonizáljon az első gumival. Melegedés, tapadás száraz vagy nedves, ilyen olyan amolyan felületen. Stb. Igazán kezes, barátságos, megbízható szerintem az lehet, ha motor összetesztelt azonos típusú és kopottságú első-hátsó gumin fut. Más esetekben hamarabb előfordulhat, hogy egy hirtelen előálló szituációban meglepetést okoz, amely kellemetlen következményekkel járhat.
Hogy tovább fokozzuk, szerintem azon is el lehet gondolkodni, hogy minden motorra vajon ugyanaz a tipusú gumi a legideálisabb? (Természeten a méret figyelembe vételével) Vajon az a sportgumi, amely egy CBR1000RR-en varázslatos teljesítményt nyújt, ugyanúgy ideális választás egy túramotorra is?
Ezt mindenkinek magának kell megválaszolnia, mert ez már a személyes adottságoktól, használattól, pénztárcától is függ. A jó tapadású gumik extrém sokba kerülhetnek, mert drágák és nagyon kopnak, főleg kockára, ha nem döntögetik mégse a végén.
Sonax nevezetü valami Ez egy normál felnitisztito. Elég jol leszed mindent. ráspricceled, hagyod hogy hasson, slag és jöhet a rongy. Izlés szerint ki mit szeret utánna még rátenni a szebb csillogásért
Ennyi a nagy titok
Meglátogatlak megálj! Már szervezem az odautat! Kecskeméti puszta parti-ra mindenkit meghívok a környékről!
Nem csak XJ-vel lehet jönni, de az XJ-eknek kötelező, különben klubb kizárás, adatlaptörlés, és teljes windows összeomlás lesz a bünti!
Tehát tessék komolyan venni!
Pedig nem rossz gép, csakhát nem bíznék bennük... Inkább Ronyo gépére hajtanék, ha nem lenne már sajátom. Nagyon elcs...ett üzletpolitikájuk van! Amikor ott ácsorog a potenciális vevő nem méláznak el lessz e mégegy alkalmuk.
Na tessék, most kezdhetem elölről. A fotózás után mentem egyet papír nélkül. Most nem fotóznám. Nem is lessz már annyira tiszta, mint felavatás előtt! Direkt nem vettem kesztyűt, hogy abbahagyjam. Naná hogy lefagyott a kezem! Ez az uj bukó viszont hihetetlen! Meleg volt benne, párátlanság, kényelem, és kellemes hangok. Csak vali dörmicölés jött be. Aki teheti túrára Schuberthet szerezzen! Jajj de elégedett vagyok!
Nekem van valami tisztito cuccom. Azt hiszem aluminium tisztito. Rásproccelem a cutcra és leold minden nemodaillöt majd lelocsolom slaggal és áttörlöm. Voala... igy születik a tiszta Divi
Ahogy olvasgatom a válaszokat igencsak elgondolkoztam a méret váltás dolgain...
Lehet hogy csak összetétel csere lesz ,az az igazság hogy ezekkel a gumikkal annyira nem vagyok merész,bár ez lehet hogy jobb is így... de valahogy nagyobb biztoság érzetet adna ha egy puhább összetételü jobban tapadó sport gumi lenne a mocin. Mellesleg nem is nézne ki rosszul,de azt hiszem a méret váltás kérdését elvetem addig a napig,amíg nem nyerem meg a lottó 5 öst
szerintem kapni fog a tavasz folyamán egy 140 széles sport gumit meg akkor már előre is kellene valami komolyabb ,de valószinűleg ez sem lesz olcsó...
Igazabol a motoroknal sem tapasztalatom, sem ismeretem nincs, es azt is tudom, hogy az auto egy mas mufaj, de azert leirom:
En anno csereltem egy par kategoriaval nagyobbra gumit auton. A gyari 155R13 (hivatalosan 165/70 R13 volt rajta valtomeretnek) csereltem le 195/50R15-re ami meretben tokeletesen megfelelt! Termeszetesen kapott melle egy megfelelo szelessegu 15-os alufelnit is, aminel az ET is modosult az igenyek mertekeben, de ez most itt nem lenyeg.
Szep volt, rendoroknek is megfelelt, meg nem logott ki a kasznibol sem, szoval tenyleg gyonyoruen nezett ki, viszont:
-Az auto vegsebessege brutalisan lecsokkent. Gyakorlatilag 130-140 fole nem nagyon tutam tornaszni az R19esem vegsebesseget. (amivel egyebkent vigan mentem 160-170-es tempokat palyan)
-Gyorsitasi hajlam...hmmm...hat finoman fogalmazva, nem volt egy "kilottem" kategoria.
-Fekhatas drasztikusan esett. Azt hiszik az emberek, hogy ha szeles a gumi, akkor majd a fekhatas is no... ez nem igy van, nem ecsetelem reszletesen, lenyeg az, hogy fellep egy lendkerek effektus. (ezt tudtam elore, azert meglepett a merteke csere utan, meg annak is, hogy egy amugy laza fekezest ezutan eroteljes pedaltaposasra kellett valtani) Tehat illene cserelni fekeket is.
-A kanyarstabilitasa az autonak akkora lett, hogy gyakorlatilag soha tobbet nem tudtam kanyarban megnyekkenteni a kocsit (indulasnal sem, semmi megporgetes)
-Kormany elnehezedett, viszont nagyon jo volt a kocsi egyenesfutasa (amugy megjegyzem, ez csak lassu temponal, vagy parkolasnal jelentkezett, nyilvan miutan a kerekek gordultek, mar nem volt gond)
-A fogyasztas brutalisan nott! (az amugy 5-5,5l-es fogyasztast tobbet nem tudtam 7 ala vinni, de labmunkatol fuggoen akar 12-be is beleturtam)
-Konforterzet csokkent (kinek mi, engm amugy ez sem zavart), azaz a brai irast a kerekek ala teve vigan olvastam volna, ha ismernem, a nyomvalyut figyelni kellett, mert kitekerte a kormanyt a kezembol, a legkisebb utegyenetlenseg is szetrazta a kormanyt/kocsit.
Nah ezek voltak azok, amire azt mondtam, hogy nem baj, valamit valamiert. Nekem nagyon tetszett a kinezet, a tobbit alarendeltem ennek, mindent lehetett kordaban tartani, fektavolsag, ovatossag figyelembe vetelevel. Ezeket tudtam elore (bar volt, ami azert meglepett, eloben sokkal eroteljesebb volt a hatasa, mint azt gondolna az ember )
Viszont volt meg egy dolog, amit ugyan tudtam elore, de nagyon sziven utott.
Gyakorlatilag ultramegabrutalis gyorsasaggal zabalta el a kocsi futomuvet. Gombcsuklok, felfuggesztes, csapagy...minden! Fel ev alatt, a fekektol kezdve az utolso csavarig cserere szorult minden a kocsi elejen. (kormanyzott kereknel volt nagyon erezheto, hatsoknal annyira nem...ez nem meglepo)
Mivel nekem a biztonsag azert fontos volt, igy ezzel nem kockaztattam, hibas alkatresz nem kellett, az nem kordinalhato emberi tenyezovel!
Nah ennek ismet nem sok koze volt a motorokhoz, de sosem lehet tudni, hogy ki mit szur le belole
Köszi a gyors választ asszem belevágok mert a szervizkönyvben is ajánlják a cserét kb 15000km után, csak angol a könyv és kb 2/3 értem azért nem mertem belevágni hátha félreértek valamit a szövegben ott 10w30 motor olajat irnak 312ml .
Apropó, ha véletlen telószimeringet, és csuszógyűrűt cserélne bárki, ami ugye illik időnként... ne tegye vissza a használt olajat , henem ha már úgyis szétszedte, cserélje újra.
(egy szezon) nem észlelek a puha gumin semmi ilyesmit és a motor egyenesfutása (szitamentes) is
a tökéletes.Még ha nem magad csinálod meg a cserét akkor sem egy veszedelmes összeg és lehet, hogy meg is várhatod.Az olajból pedig a gyári adatok szerint legyen töltve, nem kell sűrűbb vagy hígabb!A teló járatai arra az olajra vannak hangolva.
Röviden ennyit tudok erről mondani.
UFF!
Én a Bridgeston BT45 párra esküszöm, és esetleg a Pirelli SportDemon-ra áruk 1000 Ft híján egyforma. A Kenda K671 felébe kerül, de hívhatunk egy Kínai "occo"-t guminak? Még senki nem mondta, hogy volt fenn neki. Amúgy a 600-as vázába 180-as is elférne....
Mégegy gondolat. 1990 környékén amikor a motort áttervezték, talán még nem is létezett 140-nél szélesebb guma! Miről beszélünk? Optimalizáció? Amikor még a "virsliből" ki se nőttek? Őszintén, szerintetek agyon kínlódták magukat a próbapályán kört-körre halmozva, hogy eltalálják a helyes beállításokat az XJ-hez? Valaki ezt beveszi? Amikor 3-4 motor alkatrészeiből építették össze őket?
("Hé Togajasi szan, van a raktárban valami lámpa? ..
Van hát! Maradt az FZR-ről, meg a TZR-ről, de találsz FJR-t is. Mért el tudod sütni? ...
És elsőteló, olyan hosszú mint kb. a karom?....)
Na ne! Ki hiszi el hogy minden motorhoz mindent újra kitaláltak? Tapasztalat az van! Az tény!
De ne higgyétek, hogy amink van az tökéletes! Egy fenét! Csak eszetlenül jó!
Nálunk itt a mecsekben kétlem hogy sikerülne csak a közepének elkopni
Amúgy abban teljesen eggyet értek hogy , gyorsabban kopik és többe is kerül mint egy túra gumi .
De egyszer ki kell próbálni utánna tudok csak véleményt mondani Majd ha megtörtént a mocin a gumi csere kommentálom a tapasztalatokat
A motor csak két keréken áll, vagyis még inkább érzékeny a gumi-futómű jó hangolására. Az életünk múlhat rajta. Ugyanennyire fontos lehet, hogy a hátsó gumi viselkedése harmonizáljon az első gumival. Melegedés, tapadás száraz vagy nedves, ilyen olyan amolyan felületen. Stb. Igazán kezes, barátságos, megbízható szerintem az lehet, ha motor összetesztelt azonos típusú és kopottságú első-hátsó gumin fut. Más esetekben hamarabb előfordulhat, hogy egy hirtelen előálló szituációban meglepetést okoz, amely kellemetlen következményekkel járhat.
Hogy tovább fokozzuk, szerintem azon is el lehet gondolkodni, hogy minden motorra vajon ugyanaz a tipusú gumi a legideálisabb? (Természeten a méret figyelembe vételével) Vajon az a sportgumi, amely egy CBR1000RR-en varázslatos teljesítményt nyújt, ugyanúgy ideális választás egy túramotorra is?
Ezt mindenkinek magának kell megválaszolnia, mert ez már a személyes adottságoktól, használattól, pénztárcától is függ. A jó tapadású gumik extrém sokba kerülhetnek, mert drágák és nagyon kopnak, főleg kockára, ha nem döntögetik mégse a végén.
Ennyi a nagy titok
Kecskeméti puszta parti-ra mindenkit meghívok a környékről!
Nem csak XJ-vel lehet jönni, de az XJ-eknek kötelező, különben klubb kizárás, adatlaptörlés, és teljes windows összeomlás lesz a bünti!
Tehát tessék komolyan venni!
Lehet hogy csak összetétel csere lesz ,az az igazság hogy ezekkel a gumikkal annyira nem vagyok merész,bár ez lehet hogy jobb is így... de valahogy nagyobb biztoság érzetet adna ha egy puhább összetételü jobban tapadó sport gumi lenne a mocin. Mellesleg nem is nézne ki rosszul,de azt hiszem a méret váltás kérdését elvetem addig a napig,amíg nem nyerem meg a lottó 5 öst
szerintem kapni fog a tavasz folyamán egy 140 széles sport gumit meg akkor már előre is kellene valami komolyabb ,de valószinűleg ez sem lesz olcsó...
En anno csereltem egy par kategoriaval nagyobbra gumit auton. A gyari 155R13 (hivatalosan 165/70 R13 volt rajta valtomeretnek) csereltem le 195/50R15-re ami meretben tokeletesen megfelelt! Termeszetesen kapott melle egy megfelelo szelessegu 15-os alufelnit is, aminel az ET is modosult az igenyek mertekeben, de ez most itt nem lenyeg.
Szep volt, rendoroknek is megfelelt, meg nem logott ki a kasznibol sem, szoval tenyleg gyonyoruen nezett ki, viszont:
-Az auto vegsebessege brutalisan lecsokkent. Gyakorlatilag 130-140 fole nem nagyon tutam tornaszni az R19esem vegsebesseget. (amivel egyebkent vigan mentem 160-170-es tempokat palyan)
-Gyorsitasi hajlam...hmmm...hat finoman fogalmazva, nem volt egy "kilottem" kategoria.
-Fekhatas drasztikusan esett. Azt hiszik az emberek, hogy ha szeles a gumi, akkor majd a fekhatas is no... ez nem igy van, nem ecsetelem reszletesen, lenyeg az, hogy fellep egy lendkerek effektus. (ezt tudtam elore, azert meglepett a merteke csere utan, meg annak is, hogy egy amugy laza fekezest ezutan eroteljes pedaltaposasra kellett valtani) Tehat illene cserelni fekeket is.
-A kanyarstabilitasa az autonak akkora lett, hogy gyakorlatilag soha tobbet nem tudtam kanyarban megnyekkenteni a kocsit (indulasnal sem, semmi megporgetes)
-Kormany elnehezedett, viszont nagyon jo volt a kocsi egyenesfutasa (amugy megjegyzem, ez csak lassu temponal, vagy parkolasnal jelentkezett, nyilvan miutan a kerekek gordultek, mar nem volt gond)
-A fogyasztas brutalisan nott! (az amugy 5-5,5l-es fogyasztast tobbet nem tudtam 7 ala vinni, de labmunkatol fuggoen akar 12-be is beleturtam)
-Konforterzet csokkent (kinek mi, engm amugy ez sem zavart), azaz a brai irast a kerekek ala teve vigan olvastam volna, ha ismernem, a nyomvalyut figyelni kellett, mert kitekerte a kormanyt a kezembol, a legkisebb utegyenetlenseg is szetrazta a kormanyt/kocsit.
Nah ezek voltak azok, amire azt mondtam, hogy nem baj, valamit valamiert. Nekem nagyon tetszett a kinezet, a tobbit alarendeltem ennek, mindent lehetett kordaban tartani, fektavolsag, ovatossag figyelembe vetelevel. Ezeket tudtam elore (bar volt, ami azert meglepett, eloben sokkal eroteljesebb volt a hatasa, mint azt gondolna az ember )
Viszont volt meg egy dolog, amit ugyan tudtam elore, de nagyon sziven utott.
Gyakorlatilag ultramegabrutalis gyorsasaggal zabalta el a kocsi futomuvet. Gombcsuklok, felfuggesztes, csapagy...minden! Fel ev alatt, a fekektol kezdve az utolso csavarig cserere szorult minden a kocsi elejen. (kormanyzott kereknel volt nagyon erezheto, hatsoknal annyira nem...ez nem meglepo)
Mivel nekem a biztonsag azert fontos volt, igy ezzel nem kockaztattam, hibas alkatresz nem kellett, az nem kordinalhato emberi tenyezovel!
Nah ennek ismet nem sok koze volt a motorokhoz, de sosem lehet tudni, hogy ki mit szur le belole