márciusban vettem michelin pr4-et, ami a mostani tesztek szerint szárazon a második, esőben az első. az r17 oldalról vettem 80e-ért, szállítással együtt. mivel tavaly hozták ki a típust, régebbit nem nagyon találni a piacon. az enyém valahogy novemberi gyártásból van, tehát, a mostani rendelés már lehet, hogy idei gyártású.
egyébként többen is írták a tapasztaltabbak közül (pl mocisrendőrök), hogy nagyon frankó gumi. ők meg talán tapasztaltak már egysmást.
Első gumi vásárlása előtt állok, de nem találok megfelelő DOT (max 2014-es szeretnék) számú gumit. Akinek van esetleg jó tapasztalata gumisról, az egy linkkel kisegíthetne, hogy fel tudjam venni a kapcsolatot velük :) Köszönöm!
A porlasztó szinkron manapság nekem eléggé a veszzöparipám. Ugyanis az nem ért szinte semmit, ha rádugják a porlasztókat a vákuumméröre, és azonos értékre tekerik. és ezért le szoktak akasztani 10-15 ezret is... Nyílván valami látszata lesz a dolognak, meg érzete, de egy normális szinkronizálás ott kezdödik:
-szelephézeg ellenörzés (hiszen, ha nem zárnak, akkor nem is szívnak rendesen a porlasztóból, kvázi minek akkor, és hova a szinkron)
-kompressziómérés a hengerekben, hiszen nagy éltérésnél megint tök felesleges a szinkronizálás, kisebb végnyomás eltérésnél, viszont el lehet csalni a szinkront, hogy agyengébb henger kicsit többet kapva tudjon dolgozni az erösebbekkel= szinkron
-porlasztók takaritása, 8-10 után szinte mindegy porlasztóban illik cserélni azt a pár o-gyürüt, úszóház tömitést, finoman feldörzsárazni a fúvókákat ( nem baj ha egy picit nagyobbak lesznek, az öregebb kopott motornál legább picit ellensúlyozza a teljesítményvesztést, és legalább ismét teljes keresztmetszeten, és finom felületen csússzan az üzemanyag, és nem csak kóvályog a lerakodásokkal teli oxidos fúvókafuraton.) Tüszelep ellenörzés, javasolt a csere, úszószint állítás. Utána nyomásteszt, hogy valóban rendesen zárnak -e.
Aztán ez után lehet szinkronizálni a porlasztókat a mérések függvényében, és annak tudatában, hogy tiszta tömör és nem falsol sehol. Szinkronizálás is két lépcsöben, emlet fordulaton, aztán alapjáraton a PILOT csavarokkal korigálva egy picit.
Na ettöl már várható komoly javulás, minden más parasztvakítás, és lehúzás.
Szóval ha kiváncsi vagy, akkor jkérdezz vissza, hogy szelephézagok rendben vannak e, meg milyenek voltak a kompresszió értékek a hengereknél...de szerintem csak pingvinezés lesz, meg ködösités, hogy jó hangja Volt nem akartuk megbontani...bla-bla-bla
no, ma reggel kiderült, hogy mire is kellett majd 80 rugót kiadnom. a kifizetés nekem vészes, de az alkatrész árak nem is annyira. nagyjából ott vannak, mint a német oldalon, amit küldtél. kormánycsapágy 11500, fék felújító szet 21000,-, teló szimering 3500. + teló olaj és fékfolyadék 5200,-. na meg ezek munkadíja és karbi szinkron. szóval, ha összeadom és megnézem, hogy nem én szereltem, hanem hozzáértők, akkor már össze is jön a mani. de hát ez van, ha valaki nem ért hozzá.
viszont olyan pöpec lett most a fékem, hogy nem árt, ha a szombati túra előtt hozzászokom, mert ha ugyanúgy rámarkolok, ahogy eddig, akkor garantált az előre tripla szaltó. a moci teljesítményét, a karbi szinkron végett, azon az öt km-en még nem nagyon éreztem másnak, de remélem, hogy ha másnem a csökkenő fogyasztásban valahol jelentkezik majd.
Nekem volt sokaig ifju koromban, most megint osszeraktam egyet hobbibol. Mint sok masik yamahanak a szabadonfuto a gyengeje, én 40ezer km alatt 2 is csereltem. A 27 lovas verzio mar 3000 nel nyomatekcsucson van szepen egyenletesen dolgozik. 45 lovas gondolom meg szorgalmasabb...de most nekem meg nincs keszen nem tudtam meg tesztelni. Az oreg porlasztok szonten kinos pont mert a membranok altalaban lyukasak mar, de ez is Yamaha nyavaja.
A fojtot verziok altalaban vez tengellyel vannak fogva.
Üdv olyanok tapasztalatát várom akik nek volt van vagy értenek a Yamaha xs 360-400 12E típusú blokk hoz quadot szeretnék építeni és érdekelne mennyire strapa bíró? mennyire erős? előre is köszönöm a válaszokat
Sziasztok. régi xj 600asom van. az lenne a kérdés hogy levegőszűrő megoldásban van e valaki aki kiváltotta az eredeti gyári szűrőt? pl 4 db sportszürővel vagy valami egyéb megoldással? Köszönöm előreis a segítséget! üdv!
Többek között erre is használjuk a fórumot, hogyha valami nagy lépés elött állunk (felújitás, nagyobb alkatrész csomag vásárlás, motorvásárlás) akkor ki tudjuk kérni a többiek véleményét, és esetleg megosztják az infót az jóminöségü, hazsnálható, és elfogatható áru alkatrész lelöhelyekröl. Így nem fog úgy tünni, hogy "útolag könnyü okoskodni"...
A rozsdáló telo témában is leírtam, hogy ilyen öreg gépeknél nem éri meg a gyári cuccot beépiteni, csak abban az esetben ha nincs alternatíva. A sort mindig az után gyártott és bontott alkatrészekkel kezdjük, itt az erös kivétel a gumi alkatrészek (bontott esetben) mert az U.Gy. cuccok is jó alternatívák, mondjuk egy porlasztó vákuummembrán estében...
köszi, elmentettem ezt az oldalt is. az index nagyjából ugyanolyan áron van, mint amennyiért itthon vettem. a kormánycsapágy viszont valóban olcsóbb.
és van angol nyelvű menüjük is. na majd legközelebb jobban utánanézek.
aha. a múltkor is vettem egy pólót 25 ezerért. szerintem jó vétel volt, mert az van ráírva a két oldalára, hogy balek...
sajna nem vagyok egy szerelő típus (ráadásul se szerszámom, se helyem nincs az ilyenekhez), így ilyen dolgok maradnak a szakira. kénytelen vagyok megbízni bennük. azt meg nem mondhatom meg neki, hogy honnan is vegye az alkatrészeket. és ahogy ismerem a magyarokat, meg is venné az olcsót és azt mondaná rá, hogy ez a gyári eredeti. de elnézést azoktól, akire ez nem vonatkozik.
900-as árak...
Még a németeknél sem igen vesznek eredeti gyári alkatrészeket, szinte mindenki ezekben a boltokban vásárolja meg ezeket a cuccokat...
40€ a komplett (alsó-felsö) korm.csapágy.
(Sok esetben tudjuk a mint emlitett kupgörgös Standard csapágy számát akkor egy sima csapágyboltban a szett kijön néhe 5-6 ezerböl is, és vállaszthatsz FAG, SKF, vagy bármilyen más gyártó csapágysorozatából is...
12€ a teloszimering:telo
11€ a porvédö:porvédö
"a féken és a kormányon nem spórolunk. "
Ne ezzel a "szemüveggel" került neked ennyibe...
A legtöbb esetben a yamaha zsacsiban az a gyártó terméke van, amit félpénzen utángyártottként a cég saját logója alatt árul. Egy Standard kormánycsapágy esetében mi lenne a nagy eltérés...a yamahának nincs saját gördülöcsapágy gyára tudtommal. Rádásul ha a gyári golyós csapágyat tették megint bele, mint amilyen a biciklikben van, az föleg nagy pénzkidobás ,mikor minden motornál ott vannak a sokkal nagyobb teherbirásu és merevebb kúpgörgös csapágyak.
Teloszimering esetében Pink Motors Tatabányán az Anthenna tömitésekkel még oly sokan nem panaszkodtak, sok esetben inkább krómszár felületi hibái teszik tönkre hamar az új szimeringet , vagy a helytelen beszerelés.
Egy fék munkahenger az utángyártott négyzetprofilos tömités technológiája Sem lehet akkora hadi titok, hogy más ne tudná megfelelö, anyagminöséggel, felületi mönisséggel és méretpontosan legyártani...Ha öntési hibás, az már az összerakásnál szivárogna, de itt is több problémát okoz, tömitések nútjában a kikristályosodott öreg fékfolyadék, és fékfolyadékban felhalmozodott víz korroziója a alu öntvényen,mert rossz lesz a felületi minöség a tömitési felületen, meg lecsökken az átmérö...sok esetben ezért "rohad be" és nem tud visszahúzodni a munkahenger és fog állandóan a fék... a karmantyú még tök jó lenne...
nagyjából képben vagyok ezekkel, mert toltak az orrom elé pár ilyen problémát, meg van pár öregebb ( vagy csak az van) gépem.
a 900-nak is ott vannak az árai. a kormánycsapács 20 fölött van, x2. a teló szimmeringek tizenegynéhányak. a fék karmantyú és tömítések sem sokkal olcsóbbak, tehát máris összejött a sok.
de hát ez a hobbi nem sakkozás, ahol elég egyszer megvenni egy táblát....
maszek szerelő, de a yamásoktól vannak a cuccok. a fék karmantyút ráadásul várni kellett, mert nem volt már raktáron nekik. de majd holnap megtudom a részletes árlistát. a lényeg, hogy legyen jó és sokáig. a féken és a kormányon nem spórolunk.
köszi, majd tanulmányozom a linket.
Gyári cuccokkal lehetséges...(igaz ezek xj 600 -ra az árak, de gondolom túl nagy különbság nincs) Itt vannak az alkatrészek árakkal, katt ide.
1 kormánycsapágyért:58,8+77€ az also felsö csapágy...
2 teló:14.5€ a szimering+14€ a porvédö/ telo
és 2 első fék szimmeringért :32€/ munkahenger
és karmantyúkért: Hova?
Amúgy mondjuk Tatabányán a pinkben egy korm csapágy 10 Ezer, teloszimering kb 5 Ezer a két telora talán a porvédö is ennyi körül van...a fékkarmantyúkat nehezebb utángyártottaba beszerezni, ebay-en 5-6 font egy dugattra a tömités.
Szóval anyagban jól elszáltál, lehetett volna fogni utánygártott cuccokkal ( amik semmivel Sem rosszabak ebben az esetben )pár 10 ezeret. Meg egy magánszerelö szerintem egy 10-15-ért megcsinálta volna ezt a szervizt. (A leghúzosab a kormánycsapágycsere, egyes modellekenél jól szét kell bombázni, hogy ki tudd szedni.
lehet az, hogy 78 ezter fizessek 1 kormánycsapágyért, 2 teló és 2 első fék szimmeringért és karmantyúkért? állítólag eredeti yama alkatrészek, de én akkor is sokallom egy kicsit. még akkor is, ha a munkadíj is benne van.
Igazsághoz hozzátartozik gyári fékcső van még rajta.Ennek fényében csere.
Fékezést anno belém verte az oktatóm, meg hülyeség vagy nem de eljárok a rendőrök által tartott vezetéstechnikai tréningre is szinte mindig.
Ha lecseréled fém fékcsőre akkor sokkal jobban fogod érezni a nyomáspontot, ergo hatékonyabban fogod tudni kezelni a féket. Mielőtt eladnád a motort, érdemes a fémfékcső+szinterbetét kombót kipróbálni, ha pedig nagy elsőfék használó vagy és tervben vannak hegyi kanyargósok is, akkor a fékfolyadékot is cseréld a gyári dot4-es ajánlásról 5.1-re.
Ez így összesen még mindig kevesebb mint egy új motort a nevedre venni..
Ha eddig nem nagyon használtál hátsó féket (ha igen akkor használd továbbra is) akkor szokj rá, utassal meg pláne. Mivel ilyenkor már rendesen van terhelés a hátsó tengelyen is, sokkal hatékonyabb lesz a hátsó fék mint azt az ember először gondolná. A két fék együttes kezelése már elég kell hogy legyen..
Az olaj volt az első, hogy kicseréltem mikor vettem!
Nem az volna a cél, hogy harapjon mert ugye abs nincs rajta, csak hamarabb elérje azt a pontot mikor még nem blokkol a kerék.
Az biztos ha valami miatt eladom az a fék lesz, mindig mikor kipróbálok egy korszerűbb mocit rádöbbennek mennyire gatya.
Szia rollikacsa!
Fékolaj csere 2 évente, de legalább 4 évente biztosan kell. Az egy tárcsás fék nagyon harmat a Divin. Kétszemélynél ezért mindig rátartással légy a fékútra
Alapból a fém fékcső nem okoz fékhatás javulást!
De....sok 10-20 éves gépen még a gyári cső van, ezeket mindenképpen cserélni kell!
Nekem nem volt gondom az XJ egytárcsás fékével sem.
A fék munkapontját sokkal jobban lehet érezni a fém csőnél, én inkább ezért szeretem.
Utálom mikor a fék olyan mint a rágógumi!
egyébként többen is írták a tapasztaltabbak közül (pl mocisrendőrök), hogy nagyon frankó gumi. ők meg talán tapasztaltak már egysmást.