Volna a szakikhoz egy kérdésem, főleg Istvánhoz!
Mekkora hatásfok javulást lehet elérni a fékékek fémfékcsőre való cseréjét?
Ma a párommal mentünk és vészfékeznem kellett, hova tovább nagyon romlik a fékhatás már kétszeméllyel vészfékezésnél, hiába megy az ember rátartással.Tudom alapból gyetra a fék az xjn csak érdemes e rá költeni.
Köszönöm a választ, válaszokat!
FB-n lesz egy szavazás az időpont matt, mint tavaly!
A legtöbb szavazatot kapott időpont lesz a nyerő.
Esetleg van érdeklődő és nincs benne az XJ-sek csoportban küldök neki meghívót!
Bezony ám.
Na onnan hazafelé fordult be elém szemből egy Opel Astra, én meg csatt neki. Szerencsére minimális karcok lettek az FJ fejidomán, ennyivel megúsztuk. Egy lámpától elindulva, csak 2-esben voltam még amikor történt...
Teljesen logikus amit mondtál, műszaki részéhez annyira nem értek!
De dolgoztam külfödön, elég sok helyen, és tényleg a túlnyomó tömbségnek nem egy motorja van.Csak a magyarral ellentétben, nekik van is idejük motorozni, nem kell hozzá túrázni.Ezzel csak azt akartam mondani 1993 as motorhoz képest, akkor is kevés km van benne (szerintem), persze minden lehetséges nem mondom de a statisztikák nem ezt a mutatót nyomják.Épp a múlt héten láttam egy ladát amiben háromszáz körüli km volt, és még a gyári ülés fólia rajta van.Haza hozta az ipse a merkúr telepről, és utána csak mosogatta de nem autózott vele.Na de ebből van a kevés.
Pár évet azaz majd egy evtizedet veteránoztam, de olyan mértékü rozsdával még 50-60 éves alkatrészeknél sem találkoztam, és azóta szerintem egy picit fejlödött a felületkezelési technológia is...kivül a galván, belül az folyadék nem hagyja, hogy mondjuk egy keresztmetszetben 30-40% átrohadjon, ha mondjuk egy másfélszeres kétszeres biztonsági tényezövel tervezték ezeket. Meg az is elmondható, hogy sok esetben merevség miatt a keresztmetszetben nem ébred akkora feszültség, ha felére is csökkene talán, hogy eltörjön, max kicsit "rugalmasabb" lesz.
Èn ennek veszélyét abszolute nem látom...
Ìgy inkáb énmégis azt mondanám, hogy egy kopott alucsizmába berakott új cucc, ugyan úgy lötyögni fog, és beszitáló motorral viszont tényleg nagyot lehet esni pofára...
a rozsdás teló szárban nem az a gond, hogy megeszi a tömítést, meg elfolyik az olaj, hanem hogy mit bír még ki maga a fém? mert ha jól átrozsdásodik és egy gödörbe összeroppan, az nem egészséges.
Ilyen öreg motorok esetén nem szoktunk új alkatrészkben gondolkodni addig, amíg csordultig lehetnek a bontók komplett elsö futómüvel, az új cucc árának töredékéért.
Ez föleg akkor áll, ha nem típushibáról van szó, mert akkor ugye a bontott cucc sem fog sokáig szolgálni.
Ami szintén a komplett teleszkóp mellett szól, hogy egy rozsdás felület nem csak a szimeringet hagyta cserben, hanem csúszócsapágyakat , és a "alu-csizma" belsö felületét is nagy valószinüséggel, így nem biztos, hogy túl jol fog sikerülni, csak egy krómszár cserével, meg szimeringgel a felújítás.
Egy ilyen "meghibásodás" simán lehet attól, mert a drága garázsbérlet miatt sok Motor tölti az utcán az életét, és akkor viszont kap hideget meleget...ennél kevesebb km-rel is voltam már motort nézni, aminek felpattogzott a króm a becsúszószáron, és mentehetlen Volt az egész...
Veszel egy ilyet, cserélsz benne folyadékot, tömitést, aztán pár évre le van a gond...
Egy ilyen öszvér motorra nem szabad ennyi pént elkölteni mégha hosszu távon gondolkozol benne akkor sem, mert pár ilyen probléma után ráköltötted rövid idön belül a Motor értékét megint. Meg mint mondtam, technikai alapon sem állja meg a helyét a dolog sikeressége.
Mindig megmosolyogtatnak ezek az itthoni állapotok alapján kifundált következtetések...
Pár apróság, ami esetleg befolyásolhatja a messzemenö következtetéseteket.
-Vannak országok, ahol nem adják el a régi motort akkor sem, ha vesznek egy újat.
- kvázi több Motor is lehet egy háznál
-simán lehet hogy egy évben megtett km-ek az 500-1000 km-t sem érik el...nem mindenki földkörüli túrázó.
Általában akkor kerülnek piacra az öreg gépek amikor:
- az elfoglat hely drágább már mint a Motor piaci értéke
-mikor a következö vizsgára való felkészités költsége azonos vagy több a Motor piaci értékénél, ami egy 500€-os gépnél nyugati óradijakkal elég gyorsan összajön, hacsak egy abroncscsere munkadíja 40€..
Szóval inkább nem próbáljuk meg ráhúzni az Mo.i sztereotipiákat más országokra...
Használd egészséggel, és üdv az xj-sek közt.Láttam már hasonló jelenséget motornál, de nem 31000 km-es motornál.Gyanítom a te motorod külföldi lehet 1993 as révén(javítsatok ki ha tévedek), vagy állt tíz évet egy garázsban amit kétlek, amikor behozták jó állapotnak révén visszatekerték az órát.Ha csak 3-4000 km megy a motor átlagban évente, akkor is minimum 70000 környékén kell lennie.Az én mocim 1997 es és úgy van benne már 50000 km hogy 7 évet állt és szervízkönyves.Sok problémamentes utat hozzá.
Sziasztok! Benzincsap témába kellett beleásni magam. Sajnos eresztett, szétszedtem megtisztítottam, de a helyzet nem javult. A membrán nem volt szakadt, igazából a gumialkatrészek jó állapotban voltak. A benzincsap beleseje viszont elég viseletesen nézett ki, ezért úgy döntöttem veszek egy új benzincsapot. A leggazdaságosabbnak a DT 125 utángyártott vákumos benzincsapját találtam. 5000Ft (a régi csapomhoz egy felújítókészlet 8000-töl indul). Valaki írta itt korábban, hogy régebbi évjáratú XJ-n bevállt neki, én kérdeztem, hogy 93 utánin próbálta-e valaki de nem érkezett rá válasz.
Igazából teljesen passzol a régi helyére, annyi a különbség, hogy ez rövidebb, így jobban be kell nyúlni ha állítani akarod. Ami hibát észrevettem, hogy a feliratok a karnál nem stimmelnek. Felfelé van a res de felfelé állitva a pri funkció működik. Ezt leszámítva szépen teszi a dolgát. Csináltam róla pár képet.
Volna a szakikhoz egy kérdésem, főleg Istvánhoz!
Mekkora hatásfok javulást lehet elérni a fékékek fémfékcsőre való cseréjét?
Ma a párommal mentünk és vészfékeznem kellett, hova tovább nagyon romlik a fékhatás már kétszeméllyel vészfékezésnél, hiába megy az ember rátartással.Tudom alapból gyetra a fék az xjn csak érdemes e rá költeni.
Köszönöm a választ, válaszokat!
Roli