Nekem a tűszelep házában szorult meg maga az elzáró szelep,de nem mindig. A tűszelep amikor kicsit elfordult a házában,akkor szorult meg. Valószínűnek tartom,hogy valamikor korábban a tűszelepház kiszerelése közben fogóval kicsit össze lehetett nyomva,és ez okozta az időnkénti megszorulást. A tűszelep vége gumikúp,esetleg meg kell nézni nagyítóval,van -e perem nyomódva bele. A Tűszelepházban meg meg kell nézni,nem-e szorul körbeforgatva benne a kis tűszelep Nálam ez volt a probléma.
Mondjuk nekem egy régi fzr-em van,nem xj.
Ez csak egy ötlet,hátha ...
Sziasztok!
Lécci valaki mondja meg nekem, mi a magyar neve a képen látható alkatrészeknek! A tömítéseket ismerem, a másik kettő kéne.
Az ősszel észrevettem, hogy a benzincsap direkt állásában túlfolyik valamelyik karbim. Ma szétszedtem, azt valószínűsítem, hogy ezek az alkatrészek felelősek érte, de egy alapos tisztogatás után ugyan úgy folyik az egyik karbim. Megvan, melyik, mert összerakás után fejrefordítva belefújtam a benzincsőbe és az egyik szelelt csak. Aztán benzinnel is az folyt. Vennék ilyen alkatrészeket, csak nem tudom, mi a nevük Esetleg van ötlet, honnan érdemes? Vagy csak gyárit?
Kiganeztam a tankot (rozsdamaro-gozborotva-benzin oblites) es raraktam az 1ujbenzincsapot (koszonom meg 1x a segitseget). Barmennyiszer oblitettem a benyaval mindig volt egy kis dzsuva a rongyon amin atszurtem, igy azert kapott egy plusz szurot, de fenyevekkel tisztabb a tank mint volt. Remelem egy darabig most lehet nagyjabol gond nelkul csavarogni vele. :)
Jól lehet egy majdnem 150 lovas gépet is élvezni, és aki megszokta ....
Pl. az FJR egy tökéletes túragép, annak ellenére, hogy több mint 140 paci mozgatja. És nem feltétlenül azért, mert le kell takarni a rendszámot. Egyszerűen csak az erő...az erő vele van....
Őszintén szólva Anyókával együtt, megpakolva a Divit, nem ugyan az a fíling, mint a gőzgéppel. Persze ez is jó, de azért lesz egy nagyobb túra gépem is....
Egyébként nem bántam meg hogy anno a Divit vettem a GS után és nem egy endurót, és most sem bánom. A GS negyvenpár lóereje után már nagyon szerettem volna valami combos gépet, és akkor amikor elment a GS ez volt a legracionálisabb választás. Ha akkor egy endurót vettem volna akkor a mai napig azon járna az eszem, hogy kéne valami relatív erős, relatív gyors.. nagy sebességű utazásra alkalmas motor, mert maradtam volna abban a zónában ahol a GS-sel is voltam...
Most meg már tök nyugodt vagyok, mert már megtapasztaltam milyen ha már majdnem feleslegesen erős motorral kell motorozni. Szóval úgy gondolom, ha a Divit le is cserélném másik utcai motorra, akkor azt már nem azért tenném, mint anno, hogy megduplázzam a rendelkezésre álló teljesítményt..sőt, az se biztos hogy erősebb motorra cserélném..mert minek? Ezt a kilencven lovat is csak letakart rendszámmal lehet élvezni közúton.. akkor hogy lehetne egy 150 lovasat mondjuk?
Hányszor írtam régen, hogy vegyél endurót, mert neked az kell! De ami késik nem múlik. Rájöttél magadtól is mi kell neked. Nem 240 kilos motorral krosszozni
Még marad a Divi, igaz nem tudom meddig.. ez attól is függ hogy mennyire fog bejönni majd az XT.. eddig csak a próbakört meg 11 kilométert motoroztam vele. Elsőre kicsit olyan mint egy légkalapácson ülni..elég intenzív élmény elsőre, rezonál mint állat.
Ha bejön akkor egy csomó olyan tulajdonsága válik előnyből hátránnyá a Divinek ami megalapozza majd a cserét. V2, Boxer2, S3 motorom még nem volt, lehet hogy akkor már kipróbálnék valami ilyesmit is, utcai motorban az XT mellé.
Az biztos hogy földutakon és terepen használt motorra nem tennék és nem is fogok tenni oldaldobozt, mert balesetveszélyes. Nem lehet letenni a lábat alig haladós, forgolódós szituációban sem, mert elviszi a doboz. Szóval maximum valami vízhatlan zsák amit felaggatnék az oldalára ha nagyon kéne még a hely a pakolásra.
Egyébként most úgy gondolom hogy úgy fogom hosszú túrákra is alkalmassá tenni az XT-t hogy megy rá a műanyag túratank, annak az oldalára egy-egy fém lemez hogy a mágneses tanktáska tudjon kapaszkodni, hátra pedig vagy egy louisos hengerzsák vagy pedig egy 30 liter körüli cefrés hordó lesz felkötve rajtam meg lesz egy könnyű! hátizsák. A kormány egyelőre jónak néz ki.. max akkor fogok hozzányúlni ha állva motorozáshoz nem lesz kényelmes a póz.
A két linkelt motor, hát erősen nem egy árkategória..a Honda árából már majdnem 690-es KTM-et is lehetne venni, az pedig klasszisokkal jobb motor.
Egyelőre nem tudom mennyit eszik az XT-m.. gondolom olyan 5 liter körült lesz a fogyasztása országúton, az azért nem olyan vészes.. most 6,2-6,5 amit a Divi fogyaszt és túrázáskor se szokott 6 alá menni, szóval szinte biztos hogy nyerésben vagyok ahhoz képest. Egy 350-es 4T-vel valószínűleg olyan 1 litert lehetne nyerni a 600-ashoz képest 100 kilométerenként ami körülbelül 60 eurót jelentene 5000 kilométerenként. Azt hiszem nem ezen a 60 eurón fog múlni hogy megyek-e valahová vagy sem. A bütykös gumit pedig így is úgyis megeszi az aszfalt ha sokat kell rajta menni, arra nagyon vigyázni nem lehet. A Krími túrán az egyik DRZ-n inkább terepre optimalizált gumi volt mintsem vegyes felhasználású.. újonnan lett feltéve indulás előtt, hazaérve lehetett is cserélni mert 6000 kilométer alatt elkoptak elöl-hátul a bütykök teljesen. Úgyhogy egyelőre úgy gondolom, hogy maximum a láncszett lesz az amit ez hamarabb meg fog enni mint ahogy egy kisebb tenné.
Jó kis story. Lényeg h megvan az igazi kalandmotor. Divi akkor marad?
Nálunk úgy néz ki jóóó darabig nem lesz kétszemélyes motorozás ezért gondolkozok a divi cseréjén vmi könnyed funbike ra. De igazából egy világjáró motort akarok épiteni.
vmi ilyesmit, amit belinkelet. Totál magamhoz faragni, lábtartó, ülés, kormány stb... http://www.ebay.co.uk/itm/3314...
Ez elég drágának tünik elsőre, de tudom, hogy legalább másfélszer ennyibe került a tulajnak, nem beszélve az időről.
Én ugye sokáig motoroztam 250 etz vel, és nagyon szeretem, elég az ereje terepen is. Uncsimnak volt egy KTM EXC 450, az meg túl brutál volt. Ebből kiindulva néznék meg egy 350es 4t.
Nem beszélve a takarékosságről. Valódi nagy túránál számit h mikor fogy el a gumi, mennyi a lánc, mennyit fogyaszt.
Ilyen út esetén nem akarnék száguldozni.
350-es azért nem akartam.. se XT-t se TT-t, se DR350-et, hiába lettek volna jó vételek, mert dédelgetett álmaim között szerepel az is hogy ezzel a motorral jó messzire is elmenjek, országúti etapokkal is számolva, ahol a 100-as utazó és előzésekkor a 120-130 körüli tempó azért nem árt.
Másrészt mély homokba is jól jön az erő, ami a 600-asban, bár nem egy KTM, talán elegendő a legtöbb esetben arra, hogy slipen lehessen tartani a hátulját és a homok tetejére felúszva lehessen vele motorozni, a bizonytalan kacsázás helyett.
Volt egy eladó XT 600 a szomszéd utcában (neten hirdették).. megnéztem, megállapodtunk hogy megveszem, de csak olyan feltétellel hogy két nap múlva, amikor ráér a szerelőm még ő vet rá egy pillantást, addig én nem kötelezem el magam, mivel nem lett volna olcsó.. belenyúlni meg nem akartam ugye.
Ugyan az eladó mondta hogy gyorsan döntsek, mert van rá érdeklődő.. csak hát engem ilyen olcsó szöveggel nem lehet megetetni.
Szóval mosolyogtam egyet, mondom ha ő hamarabb teszi ki érte a lóvét vigye. Kiderült hogy nem kamuzott, mert fél nappal azelőtt végülis elvitték, hogy a szerelőmmel rá tudtam volna még egyszer nézni.
Ekkor kilistáztam a netről az érdekes gépeket (elég kicsi a választék nem igazán tróger, nem túl drága és rendszámos enduro fronton) és elmentem megbeszélni a szerelőmmel, hogy ebből kéne valamit venni, mikor ér rá országot járni hogy elhozzunk egyet.
Erre eszébe jutott hogy van egyébként pont ugyan olyan XT 600-as az egyik cimborájánál mint amilyenről lecsúsztam..amit nem is igazán használ. Én meg kapva kaptam a lehetőségen, és megmondtam neki, hogy fűzze meg hogy adja el... és a végén eladta.
Szóval egy sehol sem hirdetett, 1 éve nem használt enduronak lettem így a gazdája.
Nem akarom elhamarkodni, de nem tűnik egyelőre rossz vételnek, mert 2012-ben jött az országba, kicsit több mint egy évet használta a srác hébe-hóba egy évet pedig állt, és van hozzá két szett enduro kerék is. Igazán komoly hibái nincsenek... lőnöm kell még hozzá egy gyári csomagtartót meg esetleg egy kilométer kihajtást, két tükröt valamint a dekompresszorhoz kell egy új bowden.
Még mielőtt elhoztam volna lőttem hozzá az ominózus tankot meg egy gyári ülést, mert ami ülés rajta volt az eléggé ki volt párnázva (kényelmes is) csak konkréten a próbakörön rollerezve tudtam használni a motort, mert a lábam egyáltalán nem ért úgy le. A gyári üléssel leér egyszerre mind a kettő pipiskedve.. De egyáltalán nem gáz.. mert valami 140 kiló a gép, fele olyan nehéz mint a Divi
Köszi
Majd lesz az is. Most kicsit gatyába kell még rázni, el kell vinni műszakira, meg az átírási procedúrát is meg kell csinálni. Április közepétől már rendesen és rendszeresen szeretném használni
Vettem az XT-mhez egy műanyag túratankot, és egyelőre olyan a belseje ami a mellékelt képeken is látszódik.. természetesen folyamatosan hámlik lefelé. Az biztos hogy így egyelőre ezt nem lehet használni, csak azt nem tudom, hogy vajon ezt a bevonatot újra fel kéne vinni a tank belsejére mielőtt használnám, vagy untig elég ha kitakarítom és a tank saját anyaga lenne csak. Valamiért anno csak bevonták vele
Én a gép megvásárlást követően szinte azonnal rendbe tetettem a tank belsejét egy Nagykanizsai céggel (http://limitless.hu/2012/08/21... nem motor építők, többek között tank felújítással foglalkoznak, de azzal profi módon). Saját fejlesztésű gépsorral csinálják: A tank belső felületét egyedi programozott gépi mechanikus tisztításnak vetik alá, majd vegyszeres tisztítás, zsírtalanítás, speciális műgyanta szintén gépi felhordása, utána endoszkópos vizsgálat. És AMI FONTOS, hogy egy hétnek el kell telni az első benzin feltöltésig!
Nálam semmi gáz nincs vele, nem oldódik, nem pattogzik, a tank nem rozsdásodik
Mondjuk nekem egy régi fzr-em van,nem xj.
Ez csak egy ötlet,hátha ...