250 500€-adtam ezért! (igaz 1000-ért volt hirdetve) 1- 2 dolgot csináltam már rajta, vettem hozzá már pár dolgot...annak ellenére, hogy mindig a leggazdaágosabb megoldás tudom választani a lehetöségeim tekintetében már így is a véteárat régen újra ráköltötem, ha nem kétszer...
-kipufogórendszer
-porlaszósor +2 tartalékba
-fötengely,
-henger -dugó
-kuplung
-váltó
-vezlánc
-hengerfej vásárlás-felújitás
-komplett bokk tömítésszett
-lengövilla hegesztés, csapágycsere
-+ elsö futómü tartalékba
-szívocsonkok
...és még egy méter nem mentem vele...
...de én szeretem a kihívásokat, azért vettem, és van 3 rendszámos motor amivel menni is lehet...
Már volt aki az utóbbit javasolta. :)
De azért annyira csak lehet nem drámai a helyzet, mert 180 körül elment kettőnkkel. (igaz olyan 150-től szenvedett már és tán lehetett volna stabilabb is, de a 250 MZ-hez képest így is űrhajó:) ) Szerintem egy 50-100 e forintot rá kell borítani, no de 250-ért vettem, nem gondoltam hogy ennyiért makulátlant kapok.
Tasinak Mányon van digit szinkron cucca:null
Ezt érdems csak rádugatni, mert kimutatja a szívó és kipu szelep zárási hibákat (is). Ìgy a kis hézag kvázi ki van szürve a nagyobbat meg hallani!
Szerintem érdemes lenne egy ilyen kis analízist megejteni, csak a miheztartás végett.
Ha ilyen "klassz" előző tulaja volt, érdemes szelephézagot mérni, de csak akkor érdemes lapkát cserélni, ha tényleg nagyon muszáj, mert mint minden Yamaha alkatrész, ez is arany árban van. Persze megoldás az is, ha van olyan, akinek "gyűjteménye" van ezekből a hézagolókból, mert egy kis csereberével aránylag jól meg is lehet úszni.
Ami a gumit illeti. Én légfúvóval szoktam átmelegíteni, majd gyorsan a karbisorra húzni. Nekem tökéletesen bejött.
Gondolom sokan vagyunk úgy, hogy "romot" vettünk "óccssóér", majd csak összelapátoljuk valahogy. Nálam pl. a féknyergekben minösszesen volt 2 - 2 db fékbetét, és slussz..... persze nincs olyan jármű, ami nem állna meg valahol
Pénz nem számít. :):):) Na jó ez vicc volt, de ha rá kell szánni, akkor rászánom. Sok évig szeretném használni még. A skodrimon már égett be szelep, igaz gázos, szóval szeretném rendbe tenni a dolgot.
De lehet akkor ezt a szezont lemegyek ilyen alap dolgokkal mint olaj,légszűrő, olajszűrő csere meg pár apróbb simogatás aztán ősszel otthagyom egy ilyen komolyabb projektre.
Mintah csináltak volna neked porlasztósziktont az összel nem?! Hát mit csinált az a jóember? Hogy lehet szikronizálni (föleg egy ilyen koros öreg példányt) szelephézeg ellenörzés nélkül?!
Amúgy meg szerintem szokpás mert tudtommal ezek korongosak, az sokba kerül ha cserélni kell ( de nincs lehetöség felcseréni a szelepek között) és várni is kel rá a rendelés után, így ez kis szervizekben otthon kétfordulós játék, mert a mérés után rendelés ...pár nap-hét szünet, aztán cserélgetés és utána lehet összerakni.
Nyílván ha csavaros (de a yamahák már a 80-as évek elejétöl ritka kivétellel nem azok), akkor egyszerübb!
Végül is ha már rendesen a karbin van, akkor visszakeményedhet. :)
Gondoltam még arra, hogy felteszem egy fazék vizet forrni és belerakom pár percre. :)
Más: Szelephézagot szoktatok állítani? Ha igen 5 vagy 10 e kilométerenként? Gondoltam ha lúd legyen kövér. :) A deklinél úgy is szivárog némi olaj, nem ártana levenni aztán ki tudja az előző tulaj csinálta-e az elmúlt 10 évben. :( A fékfolyadék például majdnem fekete volt, azt pár éve biztos nem cserélték, szóval nem sok törődést kaphatott szegényke.
Szép lassan összeáll mennyi tákolás is van rajta. :(
Fogalmam sincs, hogy mire hat vagy esetleg valami alkotóelemet pótolhat és abban sem vagyok biztos, hogy arra a gumira jó-e amire Te használnád, ezt egy régi gumis fórumon olvastam szakértőnek számító embertől, hogy az öreg vagy repedezett gumikat ezzel újítják fel így kipróbáltam és arra tényleg hatott, puhább lett a gumi.
Végülis valami elasztomer lehet...majd teszek egy kisérlketet. A kérdés, ha müködik is, vajon meddig bírja, mire a benzin megint "kiszáritja", vagy az állandó üzemmeleg,, és hideg váltakozástól öregszik el, lesz rideg? (csak költöi kérdések)
Hülégfúvóval ezek szerintem olyan 40-60°C-on szépen meglágyúlnak, megpuhulnak, szerintem ilyen állapotban kéne rátolni a porlasztókra, és ott gyorsan rábilincselni, még a kihülés, ridegedés elött...
Azon töröm a fejem, hogy lenne-e valami "oldószer" amitöl visszalágyulnak, mert pl nekem nincsenek kirepedezve, és szerintem nyáron motorüzemnél teljesen jó állaguak lennének, de így nem sokkal nulla fok felett, hát...
Köszönöm ez remek ötlet. Most nincs nálam a gép, épp Bambinál pihen egyéb okokból.
Mostanság el vagyok havazva, így ha sikerül valahogy ráerőltetni akkor a tavaszi szezonkezdés így lesz, aztán valamikor nyáron nekiesem a projektnek.
...ha nem marad sehogy rajta, akkor kénytelen leszek tavasszal időt szakítani erre, de az elég reménytelen, szóval remélem rajta marad. :)
Lehet veszek egy használt légszűrőházat előbb aztán azt farigcsálom át majd, hátha nem sikerül elsőre. :)
Köszi még egyszer a tippet!
Én nem is őrájuk gondoltam, hanem azokra, akiknek azonnal kell a megoldás és amikor megkapják - esetleg még egy két dolog tisztázásának kérdésével együtt - nagyívben kukorékolna rá.
Viszont ha már itt tartunk, tényleg örülnék olyan - lehetőleg fényképes - írásnak, amit felrakhatnék a divis honlapomra. Ezeket a piratson@freemail.hu címre küldjétek. Szeretnék egy olyan adatbázist, mely rendszerezetten segít motoros társainknak mind a technikai, mind az általános motoros kérdésekben. Azt is örömmel venném, ha ötlet-javaslat lenne a honlappal kapcsolatosan, milyen témák kerüljenek bele, milyen menüpontokkal lehetne bővíteni azt - persze a lehetőségekhez, és tudásomhoz mérten
Az eltűnés is csak viszonylagos. Nem biztos, hogy minden témába bele kell locsogni mindenkinek. Főleg amikor van aki valóban tud is segíteni és meg is teszi. Persze egy "köszönöm" azért beleférhetne, az igaz. De a fórumok többsége ilyen. Ahogy változnak az adott típus birtokosai, úgy változik a fórum is. Ebből csak egy baráti társaság lehet kivétel, van is ilyen yamahán belül is. És még ott is mindig felbukkannak a "netről azonnal segítsetek szerelni, mert megsértődöm " típusok.
Ősszel Anyókámmal eltöltöttünk egy hétvégét ott. Ha tudtam volna, akár össze is futhattunk volna... majd legközelebb, illetve ha jársz errefelé, és úgy gondolod talizhatunk is egyet
500€-adtam ezért! (igaz 1000-ért volt hirdetve)
1- 2 dolgot csináltam már rajta, vettem hozzá már pár dolgot...annak ellenére, hogy mindig a leggazdaágosabb megoldás tudom választani a lehetöségeim tekintetében már így is a véteárat régen újra ráköltötem, ha nem kétszer...
-kipufogórendszer
-porlaszósor +2 tartalékba
-fötengely,
-henger -dugó
-kuplung
-váltó
-vezlánc
-hengerfej vásárlás-felújitás
-komplett bokk tömítésszett
-lengövilla hegesztés, csapágycsere
-+ elsö futómü tartalékba
-szívocsonkok
...és még egy méter nem mentem vele...
...de én szeretem a kihívásokat, azért vettem, és van 3 rendszámos motor amivel menni is lehet...
De azért annyira csak lehet nem drámai a helyzet, mert 180 körül elment kettőnkkel. (igaz olyan 150-től szenvedett már és tán lehetett volna stabilabb is, de a 250 MZ-hez képest így is űrhajó:) ) Szerintem egy 50-100 e forintot rá kell borítani, no de 250-ért vettem, nem gondoltam hogy ennyiért makulátlant kapok.
A nagy szelephézagot én biztos nem hallom meg, annyira csattog a kuplung. :)
(nekem is van, de én soha nem vagyok otthon, ha igen akkor meg csak a sajátokkal foglakozom,de sokszor arra sincs idöm.)
Ezt érdems csak rádugatni, mert kimutatja a szívó és kipu szelep zárási hibákat (is). Ìgy a kis hézag kvázi ki van szürve a nagyobbat meg hallani!
Szerintem érdemes lenne egy ilyen kis analízist megejteni, csak a miheztartás végett.
Ami a gumit illeti. Én légfúvóval szoktam átmelegíteni, majd gyorsan a karbisorra húzni. Nekem tökéletesen bejött.
Gondolom sokan vagyunk úgy, hogy "romot" vettünk "óccssóér", majd csak összelapátoljuk valahogy. Nálam pl. a féknyergekben minösszesen volt 2 - 2 db fékbetét, és slussz..... persze nincs olyan jármű, ami nem állna meg valahol
De lehet akkor ezt a szezont lemegyek ilyen alap dolgokkal mint olaj,légszűrő, olajszűrő csere meg pár apróbb simogatás aztán ősszel otthagyom egy ilyen komolyabb projektre.
Mintah csináltak volna neked porlasztósziktont az összel nem?! Hát mit csinált az a jóember? Hogy lehet szikronizálni (föleg egy ilyen koros öreg példányt) szelephézeg ellenörzés nélkül?!
Amúgy meg szerintem szokpás mert tudtommal ezek korongosak, az sokba kerül ha cserélni kell ( de nincs lehetöség felcseréni a szelepek között) és várni is kel rá a rendelés után, így ez kis szervizekben otthon kétfordulós játék, mert a mérés után rendelés ...pár nap-hét szünet, aztán cserélgetés és utána lehet összerakni.
Nyílván ha csavaros (de a yamahák már a 80-as évek elejétöl ritka kivétellel nem azok), akkor egyszerübb!
Gondoltam még arra, hogy felteszem egy fazék vizet forrni és belerakom pár percre. :)
Más: Szelephézagot szoktatok állítani? Ha igen 5 vagy 10 e kilométerenként? Gondoltam ha lúd legyen kövér. :) A deklinél úgy is szivárog némi olaj, nem ártana levenni aztán ki tudja az előző tulaj csinálta-e az elmúlt 10 évben. :( A fékfolyadék például majdnem fekete volt, azt pár éve biztos nem cserélték, szóval nem sok törődést kaphatott szegényke.
Szép lassan összeáll mennyi tákolás is van rajta. :(
Azon töröm a fejem, hogy lenne-e valami "oldószer" amitöl visszalágyulnak, mert pl nekem nincsenek kirepedezve, és szerintem nyáron motorüzemnél teljesen jó állaguak lennének, de így nem sokkal nulla fok felett, hát...
Köszönöm ez remek ötlet. Most nincs nálam a gép, épp Bambinál pihen egyéb okokból.
Mostanság el vagyok havazva, így ha sikerül valahogy ráerőltetni akkor a tavaszi szezonkezdés így lesz, aztán valamikor nyáron nekiesem a projektnek.
...ha nem marad sehogy rajta, akkor kénytelen leszek tavasszal időt szakítani erre, de az elég reménytelen, szóval remélem rajta marad. :)
Lehet veszek egy használt légszűrőházat előbb aztán azt farigcsálom át majd, hátha nem sikerül elsőre. :)
Köszi még egyszer a tippet!
Viszont ha már itt tartunk, tényleg örülnék olyan - lehetőleg fényképes - írásnak, amit felrakhatnék a divis honlapomra. Ezeket a piratson@freemail.hu címre küldjétek. Szeretnék egy olyan adatbázist, mely rendszerezetten segít motoros társainknak mind a technikai, mind az általános motoros kérdésekben. Azt is örömmel venném, ha ötlet-javaslat lenne a honlappal kapcsolatosan, milyen témák kerüljenek bele, milyen menüpontokkal lehetne bővíteni azt - persze a lehetőségekhez, és tudásomhoz mérten