Üdv motorosok!
Mivel motorjaink bizonyos évjáratai testvérek, azonos plexivel, ezért titeket is érdekelhet a jobb szélvédelem.
TDM-emre készítettem plexit, amit felpróbált és azóta elégedetten használja egy Diversion 600-as tulaj. Jobb és örvénymentesebb szélvédőnek bizonyult mint a gyári és egyéb megoldások.
Ha esetleg érdekel valakit, keressen nyugodtan PŰ-ben.
A Diviről még nem kaptam képet, de mellékelem a saját vas képponthalmazát :D:
Próbára van lehetőség tesztdarabok segítségével.
Sziasztok! Eladóv vált egy tartalék hengerfej amit a motorom felújításra szántam, de időközben már másik (nagyobb) maisám lett. A hengerfej komplett. Szelepekkel, rugókkal, tőkékkel, lapkákkal, vezérműtengelyekkel éa új szelepszárszimeringekkel, amik cseréje miatt darabokra van szedve. Szelepfedél nincs, így vettem. Tételesen minden a sajt helyére rakva, nehogy összekeveredjenek. Ár megeggyezés kérdése.
Tudom könnyen beszélek, mert lehetőségeim szerint a nemét piacról vásárolok. A "defektes" jelzésűek a kedvenceim. Ezekre nem sok a jelentkező, és az áruk is kevés kockázatot takar. Èn igyekszem olyan áron vásárolni, ami után nem érzem magam csalódottnak, ha termék állapota nem esik egybe az elvárásaimmal, ezt az eladóval is közlöm az alku során. Nem szeretek típusismeret nélkül alkatrészt vásárolni, mert csak akkor van esélyen rákérdezni a termék buktatóira, ezzel tudatosítva az eladóban, hogy attól mert még kint fényes, belül még a lényeg lehet rohadt. Egy biztos a tanulópénzt meg kell fizetni!
A Mo.i vásárlásról lehetőséghez mérten leszoktam, mert itt az kerül piacra javarészt magánembereknél ami már nagyon közel van az ipari hulladék kategóriához, és nem csak hozzá nem értés okozza azt hogy használhatatlan terméket árulnak.
Pl vadászok hengerfejet az egyik projektemhez. Küldök képet, hogy mit nézzen meg rajta, miután definiálja nekem, hogy nagyon szép állapotban van a cucc. A képen egy gátrepedés a gyertyafurat és a szeleptányér között...az övén is...persze még mindig árulja, nem kér sokat, meg van benne vez tengely, szelepek...de amiért ezeket cserélni kell az szar...
Másik projekt másik versenyző... az ülés szakadt a tank kívül belül rozsdás, a karbikban a fúvókák szétbarmolva, szakadt membrán(yamaha), blokk megbontva, de elfogyott a tudomány...persze a hengerfej, henger lehúzva, amit a legdrágább újra összerakni (síkolás, hf pakolás...) pedig valószínűleg a hiba alulról javítható lenne...
Szóval igen, nagy részben igazad van...de csodák vannak, csak nyitott szemmel kell járni!
Szinte mindenben egyetértek veled, csak ott van az én problémám, semmi nem garantálja, hogy egy új karbisor jobb állapotban van, mint a régi. Ezt annak tudatában mondom, hogy nem mindenki közelében van motorbontó, ahol éppen Divit szednek szét, és megnézheti, megtapogathatja a portékát.. Azt gondolom, az emberek zöme hirdetésekből, netről vásárol, az pedig ilyen szempontból zsákba-macska. Persze sok mindent érdemes onnan beszerezni, de azt gondolom nem mindent, és nem minden áron.
Én úgy vagyok vele, hogy bizonyos kopó, és lényeges feladatot ellátó alkatrészeknél érdemes újat venni.....ilyenek a membránok, gumi tömítőgyűrűk és még hosszasan sorolhatnám.
Én is láttam olyan videókat, ahol fél flakonnyi féktisztítót spricceltek a karbiba, majd az egész hóbelebancum berobbant. De más az, ha valaki hülyén a hidegben történő motor indítást próbálja így megsegíteni, vagy minimális aeroszol kifújásával meggyőződik arról, emelkedik-e a fordulatszám. Ez utóbbi esetben nem károsodhat a motor, hangsúlyozva persze az elején írtakat, hogy nem fél flakonnyi naftát odafújkálva.
Azért nekem ezek után ott a nagy kérdöjel, hogy a szerelöd, mit is csinált múltkor? Azért egy falsolást , kiszálkásodott gázbovdent, elöregedett tömitéseket egy porlasztó karbantartáskor, hangoláskor, szinronizáláskor illik észrevenni, nem különben orvosolni...nem csak visszalapátolni mindent, mert akkor olyan lesz mint a csoda...3 napig tart...
A falsolással ( a porlasztó és a hengerfej közötti részen) meg különösen vigyázni kell, mert az elszegényedtt keverék miatt könnyen túlhevül az égéstér, és károsodik a motor. A légszürö és porlasztó közötti szakaszon beszívott "fals" levegö, csak szüretlensége miatt káros, a keverék minöségében nem szól bele.
Szezonvégi ruházati és bukósisak akció a fehérvári Kawasakiban
10-60% közötti leárazás sisakokra, ruházatra, dec. 31-ig, vagy amíg a készlet tart!
/AGV, SHOX, GIVI, Berik, Spyke, stb/
"Én nem vennék "új" karbit csak azért, mert szakadt a membrán"
Ebben igazad van, mert ez amolyan Yamaha kín...
"egyéb tartalék alkatrész meg minek?"
Szerintem azért van ott pár dolog amit néha kéne cserélni ellenörizni. A tolattyúnál a tü és a kehelycsö koptatja egymást, a tü alakja kúpossága változhat, elhúzva a keveréket az ideálistól. Ezt egy öreg de kevesett karbiból pl a´t lehet menteni, akár csak a tüszelepeket az úszóháznál, vagy az úszókat, ha pl sikerül valameliyk nyelvét letörni, vagy megkopva, "beleakad " a tüszelep vége. Az alapjárati keverék csavar is egy kincs szerintem a rajta levö rugóval. Sokszor a beragadt üszóház csavarok kiszedésekor nem olyan nehéz pl letörni a karbiból, ilyenkor sem baj, ha van mibe átpakolni a belsöségeket. Meg a már felvetett falsolás a fojtók tengelye mentén is esetleg egy kevesebbet futott cuccnál tömörebb. Sok esetben már az is segítség, ha csak egy kicsivel jobbak a bontott cucc alkatrészei, és próbálgatással ki lehet szürni, hogy vajon melyik alkatrész hibája okozza a problémát, és akkor csak azt kell megrendelni újonnan, és nem nyakra före mindent , aztán egyszer csak sikerül beletrafálni vagy nem és akkor egy újabb alkatrészt rendelünk meg hátha az majd megoldja...
Èn mindig igyekszek a kényes dolgokból betárazni... nyugodtabban is tudok szerelni, mert akár már a bontott cuccon ki lehet tanulni a fogásokat, és mikor élesben megy már nincs akkora nyomás az emberen, meg ha valami "elugrik", akkor leveszem a polcról és beleszerelem abból, nem kell várni heteket, még valahonnan megérkezeik. Persze vannak olyanok akik elösre is mindent meg tudnak csinálni! :)))
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Sikerült hozzájutnom egy középsztenderhez. Fel is szereltem a Divire, de a motoron nem találok helyet, ahova a rugót be tudnám akasztani. Segítsetek, mit keressek, lyukat, kampót, kb. hol, mert ahova a rugó elér, ott semmi ilyesmi nincs, vagy csak én nem látom. :-(
Köszi a tippeket. Fals lesz az a tegnapi nap fényében is, mert álló helyzetben kezdett el felmenni, szóval nem a pillangószelep lesz az.
A szívató rendszer lehetséges gyanúsított, mert nehezen járt korábban (sokat állt ahol vettem) és most meg normális lett. Lehet van itt némi összefüggés. Egyébként csak akkor csinálja ha jobban felmelegszik a motor (lassú tempó, erős emelkedő), lehet akkor lesz olyan a hőtágulásra valami ami aztán nem tömít rendesen.
Hétvégén megtámadom a féktisztítóval.
Mennyire jellemző egyébként, hogy két emberrel (90+70) kiló viszonylag könnyen felkoppan a hátulja, mondjuk egy padkára felhajtástól? Mert tegnap túrázgatva az asszonnyal többször éreztem ilyen helyzetekben, hogy mintha felkoppanna. Ez ilyen vagy csak az enyémben gyenge a rugóstag?
Maga a gép egyébként elég keményen rugózott, keresztirányú nagyobb úthibákat (keresztben végig pár centi magas pár centi széles "domb")keményen éreztem, nem pattogott el vagy ilyesmi, csak úgy eléggé odavágott.
Ami az alapjáratot illeti. Én először is megnézném, nem akad-e fenn vagy szorul az "alsó tartományban" a pillangószelep mozgató rendszer. Nálam korábban előfordult, hogy nem eresztett vissza rendesen a bovden így egy kicsit nyitva maradt a pillangószelep, ezért nem esett le a fordulat.
Ha itt minden jó, akkor érdemes a féktisztító spray-hez nyúlni, mert ha valahol falsot szív, akkor a kifújt gáztól emelkedni fog a fordulat. A toldalék csővel egész pontosan behatárolható a hiba. Nálam a pillangószelep tengelyének szimeringjei voltak tropák, de úgy tűnik a szivató rendszer tömítéseit is cserélnem kell (erre is figyelj)
Én kicsi valószínűséget adnék neki, de subertű is "fennakadhat", ami szintén idézhet elő olyan tüneteket, amit írtál.
Végül is nem erőn felül tartottam meg, mert sikerült :)
Én már sokszor, sok gépet megtartottam ilyen-olyan helyzetekben, persze azért párszor volt, hogy nem sikerült. :) :P ...de azokat is szerencsésen megúsztam, volt helyem hova esni. :)
A legmalacosabb megtartás talán 120-nál volt, 3 sávos pálya mellettem, mögöttem autók és megszorult a motor, hátsó kerék blokkolt, dőlt oldalra. Nem tudom hogyan de egyenesbe rúgtam vissza aztán belemarkoltam a kuplungba. :)
Ma végre volt több idő, kissé nehezen de ki is jutottunk az asszonnyal a sárból és kicsit túráztunk az új vassal, mert eddig nem sokat mentem azért vele, most van az összeszokás. :) Az új szívócsonkok és karbiszinkron jót tett neki, egész jól ment. Néztem 2 emberrel is véget, olyan 180 körül volt, ennél többhöz már üres reptéri futó kellett volna. :)
A fogyasztás soknak tűnik, de majd kiderül ha lesz végre egy rendes telitank és úgy megyek sokat, mert múltkor hiába tankoltam tele, a szerelő által rárakott új benzincsövet 3 nap alatt megette a benzin és a fél tank elcsöpögött. Azóta már új, gumis cső van rajta, de telitank már csak ma volt itthon hazafelé. ...ahova az utolsó pár kilométeren csak rángatva és a motort hintáztatva jutottunk el, mivel kifogyott a benya és a tartalékon se jött ki semmi a tankból.
Ami hibát viszont ma leltem az az alapjárat. Nem mindig csak amikor épp olyan kedve van az alapjárat felment 2-3 ezer közé, hiába húzkodtam a gázt nem változott, mentünk tovább, következő lámpánál tökéletes volt az alapjárat. Aztán volt, hogy hosszú lámpánál ez elején jó volt az alapárat és 1-2 perc után elkezdett emelkedni kétezerig.
Gondoltam esetleg plusz levegőt szívhat a beteg légszűrőgumiknál, de rajta vannak rendesen (legalábbis annyira mindenképp, hogy látványosan nem szívhat ott be) A szívócsonkok meg vadi újak ott nem szívhat falsot, szóval nem tudom mi lehet. Ha meg behúzom a féket -féklámpa mint plusz terhelés- akkor visszaáll ismét alacsonyabbra. Fura.
Rendeltem karbigumikat is, remélem sikerül hozatni japánból, aztán ha utána is ilyen marad, hááát akkor nem tudom.
Ez a generátor!
Ne igen zöröghet ezen az oldalon mert csak egy tekercs és mágnes található alatta.
A meghajtása gondolom láncos, talán az adhat hangot, de én a helyedbe nem piszkálnám.
A füldugó sokkal olcsobb!
Lassan megy a garázsba a moci téli álmát aludni!
Ma még indítottam és a sokak által utált zörgést még utoljára meghallgattam. Nem vicc egy orvosi phonendoskoppal jártam körbe a gépet és úgy hallgatóztam. A piros körrel jelölt területen a leghangosabb a kopogás! A kérdés már csak az, hogy mi van a fedél mögött? Majd a pihenő alatt szétszedem és talán kiderül, a kuplung kosár stiftje nálam kizárt mert azt már cseréltem!
Mivel motorjaink bizonyos évjáratai testvérek, azonos plexivel, ezért titeket is érdekelhet a jobb szélvédelem.
TDM-emre készítettem plexit, amit felpróbált és azóta elégedetten használja egy Diversion 600-as tulaj. Jobb és örvénymentesebb szélvédőnek bizonyult mint a gyári és egyéb megoldások.
Ha esetleg érdekel valakit, keressen nyugodtan PŰ-ben.
A Diviről még nem kaptam képet, de mellékelem a saját vas képponthalmazát :D:
Próbára van lehetőség tesztdarabok segítségével.