Üdvözletem minden fórumtársnak!
Idén húsvétkor vettem egy 94-es divit, és az azóta eltelt időben, az első bejegyzéstől az utolsóig, mindet elolvastam.
Először igazából nem is szerettem a pajipát, de azóta megbarátkoztam a gondolattal ,hogy sokáig együtt leszünk.
Azért nem szerettem, mert mint eddig minden motorom, ez is zörgött.
Akitől vettem azt mondta, hogy a szívó szelepek már be vannak állítva de a kipufogó szelepekre valamiért nem volt már idő....
Arra gondoltam, hogy vezérműlánc lesz a ludas, vagy a feszítője beragadt vagy kampó.
Szelephézagos, karbiszinkronos szervíz után ugyanúgy zörgött,ezért úgy döntöttem megnézem a feszítőt. Levételt követő szemrevételezésnél semmi gond, ezért azt hittem a lánc lesz cserés. DE! Visszaraktam a feszítőt, és csend lett. Mondanom sem kell mennyire könnyebbültem meg. Azóta elégedetten konstatálom az FZR fogyasztásának a felét, az olajfogyasztás mentességét, kényelmét, bár a brutális teljesítmény rohadtul hiányzik, de valamit valamiért. Azóta 2x annyit motorozok.
A kormánycsapkodás az szériafelszerelés nálam is de a sokaknak meglévő kuplungcsörgés nekem felesleges extrának tűnik ezért ezt a csomagot kihagytam a rendelésből :-)
bibiiiii
A dobozom 2 bukós, ennek megléte bizonyára sokat segít a kormánycsapkodás kialakulásának, de teszek rá: 2 kézzel fogom a kormányt.
Egyébként vannak ötleteim ezzel kapcsolatban de hogy YODÁT idézzem: ígérem még meditálok rajta.
Tiszta olcsóság egy öreg motor! Mire az ember normálisan kipofozza, ott van árban, mintha vett volna egy egy fiatalabb használtat, igaz nem egyszerre kell kifizetni a nagyobb összeget és legalább tudja, hogy rendben a gép.
Az alaptémára visszatérve. Én nem vennék "új" karbit csak azért, mert szakadt a membrán. Annál sem garantált a gumik épsége, egyéb tartalék alkatrész meg minek. Értelme csak akkor lenne, ha más típusú karbira akarná cserélni a meglévőt az ember (pl. olaj fűtésűt elektromos melegítésűre)
Ha hosszútávon gondolkozól a motorban érdemes betárazni egy karburátor sort, de ugyanakkor naívitás azt hinni, hogy egy közel azonos idöben gyártott másik karburátoban sokkal jobb álapotban lennének a membránok. Saját méglátásom az, hogy a yamaháknak ez a keresztje, az lyukas membrán, meg a nem olyan jó minöségü szívocsonkok. Vetten most a saját suzukikhoz pár porlasztó sort, de a 91-92- ben gyártott mikunik benne a membránok teljesen patent állapotban vannak...Még a 90-és évek közepén 11 évesen vett yamahámban már akkor lyukasak voltak a membránok...ragasztgattam is minden évben ...
Azt szeretném kérdezni, hogy a karburátor membránokat hol és mennyiért tudnám beszerezni? (láttam 10.000 Ft-ért /db)
Sajnos nekem is cserélnem kell őket viszont abban gondolkozom, hogy egy komplett használt bontott karburátor sort vennék.
Válaszotokat és segítségeteket előre is köszönöm.
hu pontosan nem tom mert 3x csinálta elöszőr simán aztán az új szivocsonkal aztán az új karbimembránal is modjuk csak egyért kellett fizetnem aszem 3500 huf volt a karbiszinkron
a szelephézag állitás is 3000 huf körüli pontosan nem tom
Üdv xj társak
Szezon végére elkészült a motorom.
-gumicsere (elöl-hátul)
-karbi membrán/tömítés csere
-karbi szivócsonk csere
-kerék csapágy csere (elöl hátul)
-kormánycsapágy csere
-teleszkop olaj/szimering csere
-fékolaj csere
-szelephézag állítás
-karbiszinkron
ezek az elmult egy év termése a nagya az eredeti gyári 20 éves alkatrészek lettek cserélve újra ugyhogy remélem 20 évig nem nagyon kell hozzányúlni
viszont a mellékelt képeken látszó gumi lapra nem emléxem hogy annak rá kell e logni a szelepfedélre vagy nem?
xj600 51 j alkatrészek eladók!féktárcsák,hátsó fék,generátor,elektronika,hengerfej,blokkház,generátoesiklócsapág
yak,központi rugóstag,első-hátsó felni,és sok minden más pótolhatatlan alkatrész!Minden egyben 25000-ért vihető!
Pár gondolat...
Nem a "gyártók" "gyártják" a csavarokat, hanem a beszállítók. Akik elvileg a mai napig gyártják csak éppen az aktuális típusokhoz. A "gyártó" "pusztán" a logisztikát bonyolítják, ami manapság majdnem a vásárlási ár legnagyobb százalékát teszi ki. Ugyanis kell mögötte lenni egy biztos adatbázisnak, néhány ember munkaórás szöszmötölésének, és ki tudja hány szállítási lépésnek. Ezért annyi amennyi.
Ez én észrevételem. Mikor én bontok szét valamit, a kötőelem kitekerése után leválasztom az alkatrész, vagy alkatrész egységet. A kötőelemet pedig valamelyik részbe, ahol jobban megáll visszaillesztem. Így mikor az összeszerelésre kerül a sor, nem egy vödör csavarból kell kiválasztani, hogy mi hova kerül, akár pár évvel később emlékezetből, vagy próbálgatással. A bontók is beledobálják az apróságokat egy ládába, aztán viszik / vitték ki méhtelepre...viszont van néha pl az ebay-en ilyen "csomag" 20-30€ ért, amiben sok apró értékes dolog szokott lenni. Ezeket hosszútávú tervezésnél érdemes beraktározni.
Öregebb motorok birtoklásánál le kell venni a lóellenzőket, és fel kell kutatni, már modellekkel, típusokkal a rokon alkatrészeket, mert egy ilyen csavar , vagy 5-10 mm-el hosszabb lehet akár egy kawában, Hondában , Suzukiban is, sőt szinte nem is különböznek másban csak hosszban, amit pár alátéttel fillérekből lehet megoldani.
Vannak olyan alkatrészek, melyeket a gyártók"alapból" már nem gyártanak, de igény esetén kis szériás gyártásba viszik. Én a hátsó motortartó csavarral jártam így. Vártam rá közel 3 hónapot, ráadásul nem is volt olcsó. Ezt a jól tudják a használt alkatrészekkel foglalkozók, mert ők is gyári ár közlébe árazzák portékájukat.
Idén húsvétkor vettem egy 94-es divit, és az azóta eltelt időben, az első bejegyzéstől az utolsóig, mindet elolvastam.
Először igazából nem is szerettem a pajipát, de azóta megbarátkoztam a gondolattal ,hogy sokáig együtt leszünk.
Azért nem szerettem, mert mint eddig minden motorom, ez is zörgött.
Akitől vettem azt mondta, hogy a szívó szelepek már be vannak állítva de a kipufogó szelepekre valamiért nem volt már idő....
Arra gondoltam, hogy vezérműlánc lesz a ludas, vagy a feszítője beragadt vagy kampó.
Szelephézagos, karbiszinkronos szervíz után ugyanúgy zörgött,ezért úgy döntöttem megnézem a feszítőt. Levételt követő szemrevételezésnél semmi gond, ezért azt hittem a lánc lesz cserés. DE! Visszaraktam a feszítőt, és csend lett. Mondanom sem kell mennyire könnyebbültem meg. Azóta elégedetten konstatálom az FZR fogyasztásának a felét, az olajfogyasztás mentességét, kényelmét, bár a brutális teljesítmény rohadtul hiányzik, de valamit valamiért. Azóta 2x annyit motorozok.
A kormánycsapkodás az szériafelszerelés nálam is de a sokaknak meglévő kuplungcsörgés nekem felesleges extrának tűnik ezért ezt a csomagot kihagytam a rendelésből :-)
bibiiiii
A dobozom 2 bukós, ennek megléte bizonyára sokat segít a kormánycsapkodás kialakulásának, de teszek rá: 2 kézzel fogom a kormányt.
Egyébként vannak ötleteim ezzel kapcsolatban de hogy YODÁT idézzem: ígérem még meditálok rajta.