Csak te olyan emberről mondasz negatív véleményt akit nem ismersz. Nem végez ő rossz munkát, sőt azt mondom jól dolgozik sok pozítiv vélemény van a munkáiról. A Dipshittel való dolog az egy egyedi eset, ami rá és Petire tartozik. Nézd meg mit kellett kreálnia arra a szegény gépre. Nem jött összedolog, szerintem túlvállalta magát egy nem teljesen érthető koncepcióval, hogy finom legyek.
Semmi olyat nem írtam, ami szerintem ne egyezne Dipshit véleményével. Másrészt, ahogy ő is írta, korábban volt adatlapom, aztán lett rá okom (vagy inkább tettek róla), hogy ne legyen. Ettől függetlenül, a kitöltöttségi "versenyben" a jelenleg fölrakott adatmennyiséggel is szerintem bőven az erős középmezőnyben vagyok... ha pedig valaki veszi a fáradságot, és elolvassa a linket is, néhány dolgot megérthet a "jótékony homályba" vonulásom indokairól.
Csak azért írtam, mert nem szeretem az olyan embereket akik arc nélkül beszólogatnak, véleményeznek az internet jótékony homályából. Az meg ,hogy kinek milyen a véleménye, stílusa nem érdekel, ha fel meri magát vállalni legalább valamilyen szinten. Nem kell hozzá pontos cím, telefonszám de azért valami legalább.
Látom egy személyes találkozó során jókat fogunk beszélgetni
Továbbra is tartom, a technikás vezetés nem lóerő függő, de természetesen elfogadom, ha másnak erről nem ez a véleménye.
Remélem ma-holnap végre összeáll a motorom. Bekerül a karbi fűtés, intercom, rendeződik a GPS normalizált tápellátása. Még egy karbis futamom lesz, cserélni kell a pillangó szelepek tömítését, mert lassan több levegót szív ott, mint ahol kéne (várom az alkatrészt).
Nem a defenzív vezetésben segít az alulmotorizált jármű lendületben tartásának a az elsajátítása.. vagy nem a klasszikus értelemben.
A defenzív vezetés egyébként sem sebesség függő dolog, mert lehet marha lassan is életveszélyesen közlekedni, mindenféle elővigyázatosság nélkül, és lehet nagy sebességgel is defenzíven közlekedni.
Aki gyenge járművel akar haladni, az rá van kényszerítve arra, hogy úgy kezelje azt, hogy minél kevesebb felesleges sebességvesztést/lendületvesztést, szélsőséges esetben megállást szenvedjen el közben..mert különben lőttek a haladásnak. Ebből pedig az következik, hogy sokkal előrelátóbban kell megterveznie minden egyes manőverét, ami így egyrészt fejleszti azt a képességét ami az egyes közlekedési szituációk helyes felméréséhez szükséges...
Másrészt ami a legnagyobb erénye ennek a fajta aszkétizmusnak (mert gyenge gyösszel járni az, ha azt nem indokolja amúgy semmi), az az hogy vezetéstechnikailag fejleszti az embert. Egy defenzív vezetőnek széleskörű vezetéstechnikai ismeretekre túlzottan nagy szüksége amúgy sincs, mert egy defenzív vezetővel nem nagyon történhet baj (de! történhet.. mert bárkivel történhet, de alapvetően a defenzív vezetőt a bajok elkerülik, mert még a kialakulásuk előtt kiküszöbölte azokat). Viszont az a kényszer hogy a jármű gyenge és az elvesztett sebességet nehéz/kényelmetlen visszaszerezni arra készteti az embert, hogy.. nagy általánosságok nélkül, konkrét példákon keresztül, mondjuk hogy megtanulja
-a lehetőségekhez mérten nagy tempóval venni a kanyarokat
-a helyes motorfék használatot
-a helyes váltási pontokat
-,hogy fékezni csak akkor kell ha meg akarunk állni, és nem kell minden szituációban a fékbe (vagy ha irányítani akarunk vele, de ez már tudatosságot feltételez) meg a kuplungba! taposni (a feszt a kuplungot kinyomó söfőröktől (utasként) a falra tudok mászni.. meg azoktól is akik kiteszik üresbe a verdát, hadd suhanjon)
-rájön arra, hogy a motor szinte magától lefekszik, ha az ívbelső kormányvéget erőteljesen eltolja! magától (vajon hány motoros tudja ezt, vagy alkalmazza tudatosan? Szerintem nagyon kevés)
Ugyan az ilyen gyenge gyöszt lendületben tartó söfőr se fogja feltétlen a jármű fizikai határait súrolni, de mindenképpen tovább fog merészkedni sok téren, mint az aki egy normálisan motorizált járművet hajt.
Ezekből pedig csak azt a következtetést tudom levonni, hogy aki így megtanult autózni/motorozni; szándékosan írom így, és nem úgy hogy közlekedni, mert ennek így jelentős többlet tartalma van, az sokkal nagyobb eséllyel fogja elkerülni azokat a baleseteket amik járműkezelési és/vagy önhibából adódónak. Nem feltétlen fogják az elmért féktávon kiegyenesíteni a kanyart, hiába nagyobb a sebesség mint az átlagos kanyarsebességük szokott lenni, és csak azért lesz ez, mert tudják, hogy mitől kanyarodik be az az autó, vagy motor..és a pánikreakciók helyett a helyes technikát fogják alkalmazni. Ugyan így kisebb eséllyel fognak egy megcsúszásból a földre kerülni.. stb. Az meg persze csak egy plusz hozadéka az egésznek, hogyha néha el is szalad velük a ló, akkor is sokkal jobban fogják tudni kontorollálni maguk alatt a (még a túl erős) technikát, mint azokat, akik amúgy ugyan olyan erős motort hajtanak, ugyan olyan higgadtan a hétköznapokon mint ők, csak éppen fingjuk nincs a határokról, mert amikor az eszüknél vannak akkor se keresték őket, gyengébb motor híján pedig fingjuk nincs arról, milyen az a forszírozott motorvezetés.
A defenzív vezetés hiánya nagy forgalomban, forgalmas helyeken és baleseti gócpontokban (kereszteződés, betorkolló út stb) veszélyes, míg a vezetéstechnikai gyengeségek az úgymond technikás (persze hogy technikás, ha fingja nincs az embernek róla hogy működik), de amúgy tök ártatlan szakaszokon, mint egy kanyargós országút (ahol aztán se keresztező forgalom, se betorkolló út se semmi nem történik) lesz igazán kínós. Aztán nézhetjük a hírekben hogy fogalmatlan jóska 2 centis majrécsíkkal kiegyenesítette 60-as táblával megpsékelt kanyart..amit amúgy teljes lelki nyugalommal be lehetett volna venni a kétszeresével is, aránytalanul nagy kockázat nélkül.. és csodálkozhatunk utána, hogy miért van kint a rendőr állandóan azon a 4-5, már majdnem minőségi motorozást nyújtó kanyargós útszakaszunkon. Hát ezért.. nem azért mert nem volt defenzív, hanem mert nem tudott motorozni/autózni a delikvens. De ha gyenge vackon nem tanulta meg, akkor erősen se fogja.. a versenyzők se a MotoGP-ben kezdenek, és ez nem lehet véletlen. A tudás megszerzésének módja miért lenne akkor az utcán más? Miért engedik meg maguknak egyesek, hogy kihagyják a tanuló éveket? Miért? .. és miért is sajnáljam őket, ha emiatt bajuk lesz?
Régen volt adatlapja..
Egyébként rendes srác, nem hiszem hogy az adatlap nélkülisége bármiféle hatással lenne a kommentjeire. Meg mint látható, nekem rendesen ki van töltve az adatlapom, mégis milyenek a kommentjeim
az iskolákban nincs idő arra, hogy megtanuljon "szépen és jól" vezetni. ha azt a rutinhoz szükséges 10ezer km-t mind az iskolai tandíjjal számoljuk, akkor nem sokan raknák le a jogsit, mielőtt teljes anyagi csődbe mennének. ott arra van idő, hogy az oktató elmondja, hogy elméletileg ez így lenne a jó. aztán majd sok-sok vezetés után belemegy a rutin a lábbal/kézbe. elméletileg én is tudom, hogy induláskor nem illik üresben felpörgetni a gépet, amíg a kuplungot szépen rá nem engedem, de néha nagyon nem úgy jön össze. vagy éppen lefullasztom, ha még nem pörgött fel eléggé. vagy azt, hogy nem markoljuk meg a fékkart, de néha még előfordul, hogy jobban bebólintom a gépet, mint azt szeretném.
de a rutin, meg az évek ezt is valószinűleg megoldják. a fiam is kockás benzint szokott tankolni, nekem meg nem kell odafigyelnem, a kuplung-gáz összehangolására. csak motornál ez még hasonlóan megy, mint a gyereknek. mondjuk neki is hasonlóan fiatal a jogsija.
Biztosan a szakmai becsületébe gázoltál, amikor megkérted, hogy a megbeszélt típus helyett saját szakállára készített életveszélyes bukócsövet garanciában javítsa ki
Véleményem szerint nem attól válik valaki jó, de inkább úgy fogalmaznék defenzív vezetővé, hogy úgy karvar a váltókarral mint a főzőkanállal, meg annyit pakolja fől-alá a váltókart, mint Józsi bácsi a páleszos poharat, mindezt csak azért, mert alulmotorizált a járgány a feneke alatt.
Először is, az autós iskolákban kellene a tanulókat normálisan alapszinten megtanítani vezetni, de tudjuk, ez már nem fér bele az autósiskolák büdzséjébe (meg halkan mondom, azért az oktatók jó részével is vannak gondok, de eről itt most társalogni rendkívül hosszú lenne).
Másodszor, a delikvensnek is el kellene jutnia oda, hogy felmérje "tudástalanságát", és ezen akarjon is változtatni! Sokan hiszik, hogy pusztán az idő előre haladtával Laudává/Rossivá válnak.
Magam, "előéltem" folytán hivatalból vettem részt rendszeres plusz autóvezetői gyakorlati oktatáson, míg motorra magam mentem el speciális képzésre, mert úgy gondoltam szükséges. És mások esetében is ez lenne a kellő, jármű teljesítménytől, technikai adottságoktól függetlenül.
Egyébként röhögsz ezeken a kis gyöszökön, pedig az ilyen alulmotorizált járművekkel, lehet a legjobban megtanulni autózni/motorozni.. aki ezekkel stabilan akar relatív gyorsan közlekedni annak bizony elkél vezetéséhez a tudatosság, és 10 körömmel kapaszkodhat a megszerzett lendülethez, ha haladni akar. Aki erős, de semmiképpen se alulmotorizált járművön szocializálódik, annak ez totál idegen marad, hiszen gázzal mindent meg lehet oldani, viszonylag egyszerűen. Éppen ezért szoktam mindenkinek azt ajánlani, anyagi helyzettől és vérmérséklettől teljesen függetlenül, azzal se törődve hogy mire akarja használni a motorját, hogy valami gyenge motort vegyen az első pár tízezer kilométerére, mert meglesz a haszna a későbbiekben bőséggel. Azok akik egyből erős, "kezdőknek is gyenge 70 lovas", vagy akár erősebb motorra ültek, sok tanulás után is sokkal darabosabb lesz a stílusok (az ezzel járó sok hibalehetőséggel együtt), mint azoknak akik a gyenge gyöszökön megtanultak lendületből motorozni, tudatosan irányítva a motorjukat.
A nyáron egy teljesen megpakolt hatvanlovas, több mint 2,5 tonnás T4-es Transporterrel a hegyek között (de igazából bárhol) közlekedve a legszebb GS-es emlékeim jöttek elő. Folyamatos küzdelem a megszerzett lendület megtartásáért és kamatoztatásáért..Állítom fele ekkora élmény se lett volna az utazás egy 180 lovas T5-össel, mint így.
ez mondjuk autótól függ. pl egy ezres szuzi soha nem éri el a nyomatékát.
bocsi a kisautósoktól, de vezettem pár csobbanást és az első megállípításom az volt, hogy az ezres motor egy gixerben nagyon jól működik, de a kocsit városon kívül nem igazán mozdítja meg rendesen sem pedig a nagyobb, de automata váltós, pedig nem vagyok egy fittipaldi.
Nekem úgy rémlik hogy a szívó benzines autók is hamarabb.. már 4000-res fordulaton, vagy alatta elérik a max nyomatékukat... 6000 körül meg felette a max teljesítményt adják le.
a kipufogó bilincset én is cseréltem már. be-, kiálláskor elég meredek a kapubeállónál a beton éle és ki kell lépnem, vagyis fel kell állnom egy pillanatra, amíg beér a közepe a bukkanón, mert ha rajta ülök, akkor éppen leér a bilincsnél.
nekem elég az a 60-70 Nm is. főleg egy éves jogsival. de gondolom a kocsidat nem a nyomaték max (5500-6000rpm) közelében szoktad használni.
nekem speciel hiányzik a 6. fokozat. igaz, hogy ritkábban megyek annyival, de 120 környékén 5000-t forog, amit lejjebb lehetne vinni egy plusz fogas kerékkel, mert erő bőven van benne, hogy ott se erölködjön.
egyébként tényleg jól eltalálták a dizájnerek annak idején. kényelmes és hozzáférhető a szereléshez is. amit nem is kell gyakran megtenni.
Akkor nagyjából én is jól lőttem be a kérdésemet? Mondjuk én inkább 4000-4500 között érzem jónak a motorom mozgását, afölött kicsit idegesít, de az bizonyára már a nagy sebesség miatt van
7500-nál adja le a maximális nyomatékát (83 Nm).. a csúcsteljesítményt pedig kicsivel fölötte, 8250-nél (89 hp). Ezért is, de különösen azért, mert már 3000-res fordulatnál több mint 60 Nm nyomaték áll rendelkezésre, rendkívül széles tartományban használható...így tulajdonképpen bármilyen fordulatszámon lehet használni, de azért akkor megy igazán ha 5500-6000 körül van tartva legalább.. és 7500-nál van elváltva. Ha nem 5 sebességes lenne a váltója, és nem forogná le magát ilyen könnyedén, szerintem jóval nagyobb sebességre is képes lenne, mint így. Mondjuk azzal a futóművel ami alatta van, annyira azért nem hiányozhat senkinek az a kis plusz, ami a blokkban még benne lenne.
Egyébként szerintem igazi allrounder a 900S..városba még épp nem túl nehéz, hosszútávú utazáshoz is egész jó az ergonómiája, a buta és puha futóműve miatt pedig nagyjából teljesen mindegy milyen az út állapota, ha nincsenek a felnire és gumira veszélyes kátyúk akkor teljesen mindegy az egész.. legfeljebb ki kell állni a nyeregből, ha már kicsit kényelmetlen lesz a sok hepehupa. A nagy súlya miatt viszonylag "nehezen repül el".. így a fekvőrendőr, vasúti átkelő stb se téma. Egyedül a hasa lehetne magasabb.. mert rendszeresen leverem az alját.. olajcserekor a kipufogó bilincseket is cserélni kell
A buta futómű hátránya hogy forszírozva azért hajlamos behintázni kanyarban..de simán kezelhető, és lehet is rá számítani.
A srác, akivel együtt szoktam motorozni, csak a choppert szereti, neki az A Motor. Másra rá nem ülne. A motorozási habitusa és tempója viszont inkább egy sport-túra vagy sport motorosra jellemző. Nem szeret tötymörögni, nem érdekli a táj, ha meglát egy kanyart, vagy előtte megy egy autó, azt feltétlen meg kell előzni, a kanyart lehetőleg lapon bevenni. Ha Anyókával mennek, akkor is. Én/Mi rendszeresen lemaradunk, mert lassabb a tempóm, nézelődöm, kirándulok. Aztán egy idő után rájön, hogy megint egyedül van és megáll, megvárni minket.
De jól elvagyunk, mert a lányok kollégák és én is jól kijövök a sráccal. Így mocizunk már vagy 5-6 éve :)))
Továbbra is tartom, a technikás vezetés nem lóerő függő, de természetesen elfogadom, ha másnak erről nem ez a véleménye.
Remélem ma-holnap végre összeáll a motorom. Bekerül a karbi fűtés, intercom, rendeződik a GPS normalizált tápellátása. Még egy karbis futamom lesz, cserélni kell a pillangó szelepek tömítését, mert lassan több levegót szív ott, mint ahol kéne (várom az alkatrészt).
A defenzív vezetés egyébként sem sebesség függő dolog, mert lehet marha lassan is életveszélyesen közlekedni, mindenféle elővigyázatosság nélkül, és lehet nagy sebességgel is defenzíven közlekedni.
Aki gyenge járművel akar haladni, az rá van kényszerítve arra, hogy úgy kezelje azt, hogy minél kevesebb felesleges sebességvesztést/lendületvesztést, szélsőséges esetben megállást szenvedjen el közben..mert különben lőttek a haladásnak. Ebből pedig az következik, hogy sokkal előrelátóbban kell megterveznie minden egyes manőverét, ami így egyrészt fejleszti azt a képességét ami az egyes közlekedési szituációk helyes felméréséhez szükséges...
Másrészt ami a legnagyobb erénye ennek a fajta aszkétizmusnak (mert gyenge gyösszel járni az, ha azt nem indokolja amúgy semmi), az az hogy vezetéstechnikailag fejleszti az embert. Egy defenzív vezetőnek széleskörű vezetéstechnikai ismeretekre túlzottan nagy szüksége amúgy sincs, mert egy defenzív vezetővel nem nagyon történhet baj (de! történhet.. mert bárkivel történhet, de alapvetően a defenzív vezetőt a bajok elkerülik, mert még a kialakulásuk előtt kiküszöbölte azokat). Viszont az a kényszer hogy a jármű gyenge és az elvesztett sebességet nehéz/kényelmetlen visszaszerezni arra készteti az embert, hogy.. nagy általánosságok nélkül, konkrét példákon keresztül, mondjuk hogy megtanulja
-a lehetőségekhez mérten nagy tempóval venni a kanyarokat
-a helyes motorfék használatot
-a helyes váltási pontokat
-,hogy fékezni csak akkor kell ha meg akarunk állni, és nem kell minden szituációban a fékbe (vagy ha irányítani akarunk vele, de ez már tudatosságot feltételez) meg a kuplungba! taposni (a feszt a kuplungot kinyomó söfőröktől (utasként) a falra tudok mászni.. meg azoktól is akik kiteszik üresbe a verdát, hadd suhanjon)
-rájön arra, hogy a motor szinte magától lefekszik, ha az ívbelső kormányvéget erőteljesen eltolja! magától (vajon hány motoros tudja ezt, vagy alkalmazza tudatosan? Szerintem nagyon kevés)
Ugyan az ilyen gyenge gyöszt lendületben tartó söfőr se fogja feltétlen a jármű fizikai határait súrolni, de mindenképpen tovább fog merészkedni sok téren, mint az aki egy normálisan motorizált járművet hajt.
Ezekből pedig csak azt a következtetést tudom levonni, hogy aki így megtanult autózni/motorozni; szándékosan írom így, és nem úgy hogy közlekedni, mert ennek így jelentős többlet tartalma van, az sokkal nagyobb eséllyel fogja elkerülni azokat a baleseteket amik járműkezelési és/vagy önhibából adódónak. Nem feltétlen fogják az elmért féktávon kiegyenesíteni a kanyart, hiába nagyobb a sebesség mint az átlagos kanyarsebességük szokott lenni, és csak azért lesz ez, mert tudják, hogy mitől kanyarodik be az az autó, vagy motor..és a pánikreakciók helyett a helyes technikát fogják alkalmazni. Ugyan így kisebb eséllyel fognak egy megcsúszásból a földre kerülni.. stb. Az meg persze csak egy plusz hozadéka az egésznek, hogyha néha el is szalad velük a ló, akkor is sokkal jobban fogják tudni kontorollálni maguk alatt a (még a túl erős) technikát, mint azokat, akik amúgy ugyan olyan erős motort hajtanak, ugyan olyan higgadtan a hétköznapokon mint ők, csak éppen fingjuk nincs a határokról, mert amikor az eszüknél vannak akkor se keresték őket, gyengébb motor híján pedig fingjuk nincs arról, milyen az a forszírozott motorvezetés.
A defenzív vezetés hiánya nagy forgalomban, forgalmas helyeken és baleseti gócpontokban (kereszteződés, betorkolló út stb) veszélyes, míg a vezetéstechnikai gyengeségek az úgymond technikás (persze hogy technikás, ha fingja nincs az embernek róla hogy működik), de amúgy tök ártatlan szakaszokon, mint egy kanyargós országút (ahol aztán se keresztező forgalom, se betorkolló út se semmi nem történik) lesz igazán kínós. Aztán nézhetjük a hírekben hogy fogalmatlan jóska 2 centis majrécsíkkal kiegyenesítette 60-as táblával megpsékelt kanyart..amit amúgy teljes lelki nyugalommal be lehetett volna venni a kétszeresével is, aránytalanul nagy kockázat nélkül.. és csodálkozhatunk utána, hogy miért van kint a rendőr állandóan azon a 4-5, már majdnem minőségi motorozást nyújtó kanyargós útszakaszunkon. Hát ezért.. nem azért mert nem volt defenzív, hanem mert nem tudott motorozni/autózni a delikvens. De ha gyenge vackon nem tanulta meg, akkor erősen se fogja.. a versenyzők se a MotoGP-ben kezdenek, és ez nem lehet véletlen. A tudás megszerzésének módja miért lenne akkor az utcán más? Miért engedik meg maguknak egyesek, hogy kihagyják a tanuló éveket? Miért? .. és miért is sajnáljam őket, ha emiatt bajuk lesz?
Egyébként rendes srác, nem hiszem hogy az adatlap nélkülisége bármiféle hatással lenne a kommentjeire. Meg mint látható, nekem rendesen ki van töltve az adatlapom, mégis milyenek a kommentjeim
Szóval no para
Egyébként meg csak egy kívülálló.
Problémát jelent számodra?
de a rutin, meg az évek ezt is valószinűleg megoldják. a fiam is kockás benzint szokott tankolni, nekem meg nem kell odafigyelnem, a kuplung-gáz összehangolására. csak motornál ez még hasonlóan megy, mint a gyereknek. mondjuk neki is hasonlóan fiatal a jogsija.
Újdonsült 900-asomhoz keresek bukócsövet! Neten nem találok hozzá ujjat, gondolom a '85-ös kiadás miatt :) Minden infó és lehetőség érdekelne!
Véleményem szerint nem attól válik valaki jó, de inkább úgy fogalmaznék defenzív vezetővé, hogy úgy karvar a váltókarral mint a főzőkanállal, meg annyit pakolja fől-alá a váltókart, mint Józsi bácsi a páleszos poharat, mindezt csak azért, mert alulmotorizált a járgány a feneke alatt.
Először is, az autós iskolákban kellene a tanulókat normálisan alapszinten megtanítani vezetni, de tudjuk, ez már nem fér bele az autósiskolák büdzséjébe (meg halkan mondom, azért az oktatók jó részével is vannak gondok, de eről itt most társalogni rendkívül hosszú lenne).
Másodszor, a delikvensnek is el kellene jutnia oda, hogy felmérje "tudástalanságát", és ezen akarjon is változtatni! Sokan hiszik, hogy pusztán az idő előre haladtával Laudává/Rossivá válnak.
Magam, "előéltem" folytán hivatalból vettem részt rendszeres plusz autóvezetői gyakorlati oktatáson, míg motorra magam mentem el speciális képzésre, mert úgy gondoltam szükséges. És mások esetében is ez lenne a kellő, jármű teljesítménytől, technikai adottságoktól függetlenül.
Egyébként röhögsz ezeken a kis gyöszökön, pedig az ilyen alulmotorizált járművekkel, lehet a legjobban megtanulni autózni/motorozni.. aki ezekkel stabilan akar relatív gyorsan közlekedni annak bizony elkél vezetéséhez a tudatosság, és 10 körömmel kapaszkodhat a megszerzett lendülethez, ha haladni akar. Aki erős, de semmiképpen se alulmotorizált járművön szocializálódik, annak ez totál idegen marad, hiszen gázzal mindent meg lehet oldani, viszonylag egyszerűen. Éppen ezért szoktam mindenkinek azt ajánlani, anyagi helyzettől és vérmérséklettől teljesen függetlenül, azzal se törődve hogy mire akarja használni a motorját, hogy valami gyenge motort vegyen az első pár tízezer kilométerére, mert meglesz a haszna a későbbiekben bőséggel. Azok akik egyből erős, "kezdőknek is gyenge 70 lovas", vagy akár erősebb motorra ültek, sok tanulás után is sokkal darabosabb lesz a stílusok (az ezzel járó sok hibalehetőséggel együtt), mint azoknak akik a gyenge gyöszökön megtanultak lendületből motorozni, tudatosan irányítva a motorjukat.
A nyáron egy teljesen megpakolt hatvanlovas, több mint 2,5 tonnás T4-es Transporterrel a hegyek között (de igazából bárhol) közlekedve a legszebb GS-es emlékeim jöttek elő. Folyamatos küzdelem a megszerzett lendület megtartásáért és kamatoztatásáért..Állítom fele ekkora élmény se lett volna az utazás egy 180 lovas T5-össel, mint így.
Valaki meg tudná mondani mennyi a minimális vastagsága az első féktárcsának egy 87-es XJ 600 esetén? Dupla tárcsa van elöl.
Köszönöm!
M.
bocsi a kisautósoktól, de vezettem pár csobbanást és az első megállípításom az volt, hogy az ezres motor egy gixerben nagyon jól működik, de a kocsit városon kívül nem igazán mozdítja meg rendesen sem pedig a nagyobb, de automata váltós, pedig nem vagyok egy fittipaldi.
nekem speciel hiányzik a 6. fokozat. igaz, hogy ritkábban megyek annyival, de 120 környékén 5000-t forog, amit lejjebb lehetne vinni egy plusz fogas kerékkel, mert erő bőven van benne, hogy ott se erölködjön.
egyébként tényleg jól eltalálták a dizájnerek annak idején. kényelmes és hozzáférhető a szereléshez is. amit nem is kell gyakran megtenni.
Egyébként szerintem igazi allrounder a 900S..városba még épp nem túl nehéz, hosszútávú utazáshoz is egész jó az ergonómiája, a buta és puha futóműve miatt pedig nagyjából teljesen mindegy milyen az út állapota, ha nincsenek a felnire és gumira veszélyes kátyúk akkor teljesen mindegy az egész.. legfeljebb ki kell állni a nyeregből, ha már kicsit kényelmetlen lesz a sok hepehupa. A nagy súlya miatt viszonylag "nehezen repül el".. így a fekvőrendőr, vasúti átkelő stb se téma. Egyedül a hasa lehetne magasabb.. mert rendszeresen leverem az alját.. olajcserekor a kipufogó bilincseket is cserélni kell
A buta futómű hátránya hogy forszírozva azért hajlamos behintázni kanyarban..de simán kezelhető, és lehet is rá számítani.
De jól elvagyunk, mert a lányok kollégák és én is jól kijövök a sráccal. Így mocizunk már vagy 5-6 éve :)))
Szóval vannak érdekes dolgok...