Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Maco83 az én gépemet vetted meg, nagyon bánom hogy eladtam, a Csabinak,,, Harmath József Dunakeszi írj a facén, megpróbálok segíteni
Nincs az a motor, amit érdemes lenne erőn felül megtartani, ha el akar dőlni. A végén szinte biztos hogy eldől, de legalább így a pilóta se ússza meg sérülés nélkül. Nekem eddig bevált..nekem nem lett bajom


Például: itt és a galériában rákövetkező képeken vagy itt a tengerparton, hátulról is lefotózva , valamint a Duna parton is, ahol már nagyon elegem volt abból a napból
Én már 6 éve itt lakom :)
Szar volt ez korábban is, de most még rosszabb lett.
Infrastruktúrából csak az út hiányzik. :) Áram jön az ötös dűlőből egy saját földkábelen, víz meg fúrt kútból. Fűtés meg fával.
No igen, eredetileg én is endúrósabb jellegű motort kerestem (KLE 500 annó nagyon bejött mikor egyszer mentem olyannal), de nem találtam árban/minőségben megfelelőt. Meg igazából rendes útra kell a motor, csak az odáig kijutás a szenvedés. :) ...és ott tök jó ez a jószág.
Gondolom főleg ebben az évben a sok eső miatt vált ilyenné a helyzet...de ez régen weekend telek volt, meg borospincék, szőlők, csak mostanság kezdtek ide kiköltözni...tudtommal még az infrastruktúra sem teljes.
Ide nem ez a motor való!

Nem tudom ki lehet a mester ember.
Galagonyás dűlő mond valamit? Na abból is a hatos! Ott gyakorlatilag két keréknyom a fűben az út.
Tegnap majdnem el is dőltem -ráadásul dombnak fel-, igazából azóta se tudom hogy tartottam meg a motort, mert már majdnem a földön volt, 60 fok alatt voltam és onnan visszanyomtam egyenesbe. Már láttam szinte, hogy fekszik. Aztán utána szépen el is kezdett fájni a térdem a combom és a derekam, 10 perc múlva már kénytelen voltam az asszony fájdalomcsillapítójából beszedni, mert csillagokat láttam. Mára konszolidálódott a helyzet.
Nem az aszfalton fogom egyszer összetörni szegényt 150-nel, hanem 20-al a földúton kijövet. ...ez már a második majdnem volt.
MZ-vel összesen kétszer pereceltem innen kifelé a 6 év alatt, de azt könnyű volt megfogni.
A szerelőt ha ismered, akkor tudod ki az a Batthyány Lajos utcában lakik. ;)
Még nem néztem, eddig csak Tinydeal felhasználó voltam, de majd télen regisztrálok oda is, hogy szezonkezdetre meglegyen az is. :)
A városban az utak 99%- a már szilárd útburkolatú, lehet pont nem ezen utcák egyikében laksz?!
Ki a mesterember aki a beavatkozásokat végzi, ha nem titok?
Az ebay-en nézted már? Én ott vettem az enyémhez. Amúgy ahogy nézem nem lakunk messze egymástól, és köztünk Mányon még egy jó szerelő is van, esetleg Ő tudhat beszerzési forrást.
Én azért bízom benne, hogy tudok majd szerezni, semmiképp nem szeretném ha koszos levegőt szívna be. (főleg, hogy tanyán lakom szóval ha esik sár van, ha nem esik por )
Sajnos ennél én csak kevesebbet tudok majd csinálni, mert nincs garázs, csak egy teraszon lakik a jószág, ahova eső nem esik, de amúgy télen zergebaszó hideg van. (csak teteje van) Másrészt az MZ-t még annó szétkaptam, de azóta az időm kevesebb lett, az önkritikám meg több, beláttam hogy én inkább csak a kisebb dolgokhoz nyúlok. (pl lánckerék és kerékcsapágy csere után hónapokig minden fura viselkedésre azt hittem nem jól raktam vissza a kereket és nem egy nyomon fut -persze jó volt, de akkor is )
A fékfolyadékot akarom még tél előtt cserélni, de azt is csak úgy hogy addig töltök rá fönt és ereszetek ki alul, amíg szép tiszta nem jön már ki, mert akkor nem kell a légtelenítéssel bajlódni. :) Az olajat meg majd tavasszal, aztán még az apróbb dolgok. Kormány, lengővilla, futómű majd a mesternél ha valami gond jelentkezik, ahhoz én már nem nyúlok.

Elektromos nyavalyám volt még vele, mikor elhoztam vagy 10 kilométer után füstölt a műszerfal mögött és megszűnt az első világítás. Akkor cseréltem a lámpába foglalatot és vezetéket, mert az égett szét, de most hogy tegnap elhoztam a szerelőbácsitól aki a karbikat rendbe rakta megint elhalt a helyzetjelző és a reflektor, csak a tompított világított. Most kaptam épp szét, de egyszerűen csak nem volt szerencsém valószínűleg és simán meghalt a használt izzó. (vettem ugyanis H4-est, de mikor szétszedtem a lámpát, kiderült még a H4 előtti foglalat van benne és egy abba passzoló halogént raktak, így egy ilyet találtam itthon szerencsére, de az nem volt új. ) --ugyanis nem eredeti a fejidom és valami román első lámpatest van benne.
Azért rámértem a töltőfeszre, de 10000 fordulatnál terheletlenül 14,3 V volt, tehát nem azért égett ki.
Most egy új régi típusú gömbölyű, azaz belevaló égőt vettem bele. Remélem ez kitart :) Úgysem nagyon járok éjjel, mert semmit nem látok akkor szóval nem gond a kisebb fényáram. :)
Sajnos a gyárak jellemzöen 25 évig garantálják az alkatrész ellátást...utána már csak pingvinezés van, meg vágyakozás, hogy valaki csináljon utángyártottat.
Ugyanakkor ezen örg vasak nagy "elönye" hogy a kevésbé kihegyezett technika, meg a "vastagabb anyagok" lehetöséget adnak, hogy párszor hozzáertzö keze közöt fönixként újra újra szülessenek. Egyet nem nagyon szeretnek, ha nem tisztelik a korukat, és azt várják el ezektöl is, mint a mai generációs vasaktól.

Ha meggyözödtél hogy az eröforrás és a porlasztók rendbe vannak, és a helyedben télen biztos szétdönteném. Kihúzigálnám elölröl hátúlról a futómüvet, a kormány és lengövilla csapágyakat átkenném, cserélném ha kell, cserélnék folyadékot a villaszárakban, eltakarítanám a fékekek, cserélnék ott is folyadékot.
A fékek elég érzékeny pontjai, mert a fékfolyadék, kikristályosodik, a benne levö víz oxidálja az aluminiumot, kirakodik a fék dugattyúk karmantyúja mögé, gátolva a dugó szabad mozgását...
Kábelezést átnézném, csatlakozókat széthúznám, megkenném, beégéseket , megolvadt elszenesedett részeket javítanám, föleg a nagyáramú részeknél megelezözve a generátor fesszab hibákat.
Megzsíroznmám a fék kuplun karokat, váltó mechanikát, fékpedál. A kipufogó rendszert letakarítaném, a rozsdát eleminálnám, valami höállóval cuccal lekezelném. Ha kell a kipu tömítéseket cserélném. Kerékcsapágyak, lánckerékdob csapágy ellenörzése, cseréje, szimmeringek ellenörzése...
Nagy vonalakban ennyi...persze csak akkor ha hosszú távon gondolkozol benne.
Sziasztok!
Kiárusítom az infrastruktúrát!

http://olx.hu/hirdetes/airoh-s...

http://olx.hu/hirdetes/pesci-s
...


és még a motorom is eladó, lazán nyomja a 180-at alattam ( 115kg ) hasalás nélkül is...
http://olx.hu/hirdetes/yamaha-...
No a légszűrő és a karbi közötti gumit nem sikerült eddig szerezni, elvben csak 2100 Ft darabja, de nincs európai készleten. :(

A henger és a karbi közötti beszívó csonkok nagyon repedezettek voltak, azokból sikerült újat szerezni. ..aztán végül a csere után látszott hogy nem repedt át még, de azért elég ótvar volt már, remélhetően most 10 évig arra nem lesz gond. :)
Durva ára van egyébként, mert Yamaháék 28.000 Ft/darab áron kínálták, azaz 112 rugó lett volna a 4 szar gumi. Nagyvasról 33.000 -ért lett 4 darab, feszegette nagyon a lélektani határt, főleg így motorvásárlás után, de belevágtam. Így ott most biztos nem szív már falsot és egyelőre sikerült úgy felgyógyítani a szerelőnek a karbi és a légszűrő közötti gumit, hogy most ottmaradt. Reméljük így is lesz sokáig. :) Aztán próbálok szerezni valahonnan újat és ha megint hozzá kell nyúlni majd, akkor azok is cserések lesznek.

Mentem is vele egy kört (persze német autópályán), olyan 180-ig ment, akkor már fojtott nagyon a bukó csatja, ráfeküdni meg nem akartam, mert 40 év fölött már ráfeküdni 200-as tempó alatt motorra műmájerség. ...na jó meg azért fostam is, mert az MZ-vel az elmúlt években elszoktam a sebességtől. (Azt szerencsére el is vitték közben, annak az árából lett a 4 db beszívó csonk. )
Szerintem ha ráfekszem és még azt a kicsit ami volt a gázban is ráhúzom, akkor a 190-195 biztos meglett volna, talán a 200 is, de azért abban nem vagyok biztos.
De nem szerette már ezt a száguldást úgy éreztem és végül is 27 éves, szóval nem is erőltetném nagyon tovább, de kellett egy teszt. :) Szóval azt hiszem talán nem olyan megviselt még a gép.
Végül abba maradtunk szerelőbácsival, hogy ezek ilyenek le kell sz@rni. Meg pörgetni kell és akkor nem zörög. :)
Nem a rúd csörög, az egész szerkezet. A kuplungszerkezet nem egy minőségi darab és lóg mindenfelé. Bár vannak kivételek, mert már találkoztam olyan Divivel amelyik szinte nem is zakatol csörög. Tudomásul kell venni a Divi egy olcsó árfekvésű, alsó kategóriás motor az ő szegmensében. Ettől függetlenül én egy megbízható gépnek tartom, ami azt nyújtja amit ennyi pénzért lehet.
Szerintem nem igazán csöröghet a kinyomó rúd, mivel a "mozgó" oldala egyfelől perselyben van, másfelől a szintén perselyben lévő kuplung kinyomó tengelyhez kapcsolódik (lásd kép), tehát nem lötyög úgy, mint a videóban.
Kopásból adódó minimális kottyanása lehet, de ez érezhető lenne, ha a kinyomó tengelyt kívülről (a ház megbontása nélkül) ide-oda megforgatjuk és kotyog. de nagy hangot esz sem eredményezne
Köszönöm a tippet! Fülelek, hogy onnan jön-e a hang!
Szerintem ez a gond (már ha a 89-esnek is ilyen a kuplungja.

http://www.sportmotor.hu/motor...

A fogasléces tengely nem fix pályán mozog, ez adhatja a hangot. Ennek a tengelynek a rögzítését egy Berber nevű fórumtársunk valamilyen műanyagozással oldotta meg. Én próbáltam vele felvenni a kapcsolatot email-ben de nem sikerült.
Sziasztok!
Nekem is olyan problémám van, hogy a kopogó hangot hallat a szerkezet ('89-es), alapjáraton csinálja, illetve 2000-es fordulat alatt... ha behúzom a kuplungot halkul, de ne szűnik meg! Viszont, ha sebességbe teszem és lassan engedem fel a kuplungot (akár gáz nélkül), ahogy el kezd fogni, megszűnik a hang! És persze menet közben sem szól!
Ez mi lehet? Ugyanaz a stift? Most volt kuplung csere... előtte és utána is volt a hang...

Hali!

Nem igazán az én stílusom az ilyen motor, de gartula hozzá, mert szép munka
Sziasztok!
Ha valakit esetleg érdekel egy xj-projekt, feltöltöttem pár képet.

http://www.sportmotor.hu/motor...
xj600 51 j alkatrészek eladók!féktárcsák,hátsó fék,hengerfej,blokkház,siklócsapágyak,központi rugóstag,első-hátsó felni,és sok minden más pótolhatatlan alkatrész!Minden egyben 25000-ért vihető!
Nekem is pontosan ugyan ez a hang van az XJ600N-en!
Én a kuplung kosárban kicsréltem a stiftet nagyobbra mert arra tippeltek sokan, de semmit sem változott! Kíváncsi leszek, hogy nálad mi lesz a megoldás!
Ha tudod majd üzend meg légyszi!
Ha jól értelmezed azt az egyetlen mondatot, én sem a többi munkájáról mondtam véleményt. Igazad van, nem voltam ott sem az eredeti megbeszélésükön, se a többin, én csak annyit tudok az ügyről, amennyit Dipshit leírt. Ha jól emlékszem, szerinte a koncepció egyértelmű volt ("ilyen legyen, mint ezen a képen", vagy valami ilyesmi rémlik), aztán valamiért mégsem olyan lett (vagyis pont hogy nem azt kellett volna kreálnia a gépre, ami végül sikerült), és a jelek szerint azóta sem történt előrelépés az ügyben. Biztosan lehet sok pozitív vélemény bárki munkájáról, de attól még a negatív tapasztalato(ka)t sem söpörhetjük a szőnyeg alá.