Akkor ezt tulajdonképp típusjelenség. :) Ennek végül is örülök, köszi az infót!
...hááát igen, mostanában erre felé is egyre több mindenről kell lemondani...
Èn is szeretem az ilyen korú járműveket. Láttam pár hónapja a festékboltnál (Gyüre) egy szép állapotú azt hiszem XJ volt...az nagyon patent darab volt...de már tele a padlás, garázs...
Hogy ne csak a levegőbe beszéljek. Itt van pár kép, hogy lehet ragasztóval dolgozni. Nekem ráadásul a pereménél fáradt el körbe, igaz ez egy 30 éves porlasztóból van...
Szia!Én még nem találkoztam olyan xj.vel,aminek ne lett volna kuplungzöreje!Szerintem a legmegbízhatóbb motorjai.Én sajna eladtam,vettem egy shadow-t,ha lett volna annyi pénzem,hogy kettőt fenntartsak,megtartottam volna!Már csak az alkatrészek maradtak!Ez volt a gép:
Köszönöm, Akkor valami 20W50 azt jóccakát?
A szintjelzőt kerestem pár percig, de megvan. :) Mondjuk nem tudom hogy maxon van-e vagy csak az olajfilm van a mögötte lévő fémen, mert az egész ablakocska sárga olajszínű ahogy így a telómmal odavilágítok, de majd világosban meglóbálom, hogy lötyög-e. :)
Remélem is, hogy nem lesz sok gond vele, mert az előző azért repül mert untam már folyton szerelni. :) /etz 250/ Elment végül is bárhova, de a fél táska alkatrésszel volt tele.
Eddig azt látom, hogy az első féktárcsát kell majd cserélni, mert vékonyka, illetve az alapjárat elindulás után jóval magasabb lett (2-3 ezer lámpa nélkül, 2 ezer világítással) és kicsit mozog, de már visszább tekertem most hogy hazaértem, aztán majd a következő úton meglátjuk, végül is előtte elég sokat állt. -bízom benne, ezért :)
Talán a kuplung lesz a legproblémásabb, mert 1000-1500 körüli fordulatig (alatta meg nagyon hallatszik) hallatszik valami csattogás szerű zaj jobbról, ami a kuplung behúzására igen sok csillapodik. Remélem jövő szezon végéig kihúzza még, aztán valószínű kuplung felújítás. (99400 -on áll a számláló, ha nem fordult egyszer már körbe :))
Régebben kutakodtam én is, mert nekem is van yamahán. Magyarszágon van aki rá állt ezek sütésére. Páran már vettek (virago fórumon ) ilyen cuccot. Nekem nem volt az épen magyar jómunkás ember túlságosan megnyerö, mert túlságosan ködbe burkolózik, enyén arogáns. Föleg ha mondjuk kérnél valami garanciát. Persze számlát sem ad. Nyilván ez a magyar valóság. Viszont ha látod, az ebay-en már jóval olcsóbban ( ö 10 rongyot mondott a membrán darabjára kb 1 éve) számlával , garival hozzá lehet jutni... Egy probléma van, hogy yamahához eddig még nem találtam önnálóan membránt, pedig a magyar gyártó, váltig állítja, hogy le lehet választani a régi membránt, és az újat felrakni.
kb 15 -18 éve az elsö yamahámnál ragasztgattam pici lyukakat.
Most is olvastam német fórumon, hogy ilyet használnak. Èn is kipróbálam a ragasztást, csak nekem még messze van a szóban forgó motor talpra állítása. De fog és rugalmas marad.
Ìrom ezt azért , ha belátható idön belül nincs más jobb megoldás.
Azt soha nem értettem, hogy jellemzöen a yamaháknál már 10 éves kora körül elöjön ez a probléma, még mondjuk a 22 éves gixeren mintha újak lennének.
Én is így vettem, ami érdekes, hogy egy kecskemét neppertől, de a srác tök korrekt volt !
Ott felejtettem a doboztartó konzolt, saját pénzén utánam küldte !
Szóval azt hiszem ez így van rendben, csörögj, ha jössz a műanyag biz-baszért ! És használd egészséggel ! (sorry off) (offsor )
Ma veszek egy 27 éves XJ 600-ast. Mint friss húsnak mit tanácsoltok mire figyeljek majd oda az üzemeltetésnél? Tipikus hibák, ilyesmi.
Illetve konkrétan most milyen olajat érdemes beletölteni?
A segítséget elfogadom, mert jól jönne már egy nagyobb gép!