Arra vigyázz, hogy többféle karbival szerelték ezeket a gépeket, és eltérőek a membránok.
Nekem pl. nem is gyári karbisor van fent (csak nagyon hasonló), hanem amit a Fazer-re szereltek, így a fúvókák teljesen más méretűek, a rendszer más hangolású. Azért megy a gép, ráadásul a fogyasztása is nagyon jó
az a bajom a bontott karbival hogy kitudja milyen benne a membrán
nekem a szerelöm 10 000ft mondott darabjára azt sokaltam
de ezek szerint az nem is rossz ár valszeg lesz bele akkor új
ugyis eddig amit cserélt benne (kormány csapágy,kerékcsapágy teleszkópolaj/szimering) az mid a gyári volt benne ami 19 évesen
76 000 kilométerrel igazán csere érett volt már
akkor ezek is újak lesznek benne legalább
Mint már tudva lévő, Botanikus kolléga megvált az XJ 900-tól.
Nos, én volték az új gazdi :) Eddig van benne 60 km-em, ami közben úgy meg is fáztam, hogy 3 napig nyomtam az ágyat:D
A gép parádés, bár volt ismeretségem, mert XJ 600-ról ültem át erre 4 év után.
Az eladó, pedig a végtelenségig korrekt, ezúton is köszönöm Neki!
Hoppá! Pont Heidenau van rajta. Amit nem mellesleg én sem igazán szeretek, a régebbire is mindig BT45öt raktam, erre is azt fogok rakni. Valahogy nekem is volt amúgy egy ilyen előérzetem. Köszi, próbálkozok a tippekkel!
Milyen gumi van a gépeden?
Több fórumon is olvastam, hogy a Heidenau az első keréken hajlamos a kagylósodásra. Nekem is ilyen volt fent és félelem érzetem volt vele. Lecseréltem BT-re, és rá sem lehet ismerni a motor kanyar-tulajdonságaira.
Köszi emjee a gyors választ! Nekem akkor is van szitálás, ha pl fél kézzel fogom 50km/h körül, és pl gázelvétel is történik (teszem azt elengedem, mert fel- vagy lehajtom a sisakom állrészét, vagy épp áttekerem a benzincsapot tarcsiba, stb kb ilyen tempónál). Gumikat, olajakat, szűrőket, fékbetéteket mindenképp fogok cserélni, meg a féknyergeket is ki kell tisztítanom, kissé be vannak rágódva, mindez tervben van, csak még nem jutottam el odáig . Még a kerékcsapágyakat is valószínűleg kicserélem, végül is nem tetemes összeg, hallottam olyat is, hogy akár az is befolyásolhatja a szitálást (bár nem érezhető kotyogás), és ha már egyszer leszedem a gumicsere végett is, akkor már... Az előző tulaj szerint már a legkeményebb olaj van az első telóban, ezért is gyanítom, hogy a gyári rugók már lehet, hogy sokat kaptak.. a szimeringek még egész jók benne. Lesz amúgy mit dolgozni a vason a köv. szezonig.
Kormányszitálás nekem is van.Neked akkor is, ha fogod a kormányt ? Mert amúgy csak elengedett kormánnyal csinálja.Amikor lecseréltem az első gumit,akkor mérséklődött.Utána lecseréltem a hátsó gumit is,na akkor visszajött ! Viszont az első teleszkópban először ne rugócserében gondolkodj ! Mivel nekem is eresztett már az egyik szimmeringem, így tavasszal szerelővel cseréltettem szimmeringet is meg olajat is. Ő már kapásból azt kérdezte, hogy cserélje-e vastagabbra az olajat ? Úgyhogy 10 w helyett 15w került bele. Sokkal stabilabb lett kanyarban is a gép, meg fékúton is. Viszont a szerelő szólt, hogy kagylós az első gumim. A rossz csillapítás miatt idő előtt kopott el.(kagylósra). Ettől már szitálhat a kormány. Sőt. Ettől biztosan szitál.Ha nem ismered a gép előéletét, amúgy is érdemes azzal kezdeni, hogy minden folyadékot és szűrőt lecserélsz.Bár, gondolom ezzel nem mondtam újat !
Valakit érdekelne itt esetleg egy Krauser K1-es csomagtartó + 2db koffer?
A meglévő " adapterek" az XJ 750 Seca-ra való 1:1-ben felszerelést támogatják, de kis barkácsolással alkalmassá lehet tenni XJ 900 F-re is.
A cucc nem kisipari tákolmány - ami egykoron az MZ / Simson korszakban votl menő - hanem eredeti német termék. Botanikus szaktárs motorján láttam hasonlót...
Természetesen képeket is teszek fel róla, ha el nem felejtem!
Kormány szitálásnál hátsókerékcsapágy lógás is befigyel. A hátsó doboz is ludas lehet a dologban, valmint az első gumi. Nálam hátsókerék csapágy csere, gumicsere oldotta meg a bajt.
Nem a kínálat szűkült be, hanem az anyagi lehetőségeik Amikor kölyök voltam, a nyári szünidei melós pénzekből összeraktam egy MZ árát, persze ma is össze lehet rakni egy MZ árát.
A "kiegészítő" költségekről nem is beszélek - sisak, ruha ..... gép fenntartás.
Egy a fészekből kiröppenő átlag fiatalnak nem ez az első, amire pénzét kiadja. Ezt értem alatta. Persze neked is igazad van. De hát mi neveljük őket ilyenné. Kisfiam ovis társai között van, aki tablet-tel futkos, az enyém biciklivel ...
Hali! A fiatalok lehetőségei beszűkültek? Ezen mit értesz?
Amikor mi voltunk fiatalok, akkor a piacon az MZ és a Jawa / CZ modellek voltak elérhetők. Ma egy motorozni vágyó fiatal számára elérhető a teljes EU-s kínálat A-tól Z-ig. Ezt nevezed Te beszűkülésnek?
Én inkább azt látom, hogy amíg minket a berregő kismotorok hoztak lázba - mert más nem volt ( PC, Internet, Mobil, iPad, stb. stb.) addig a maiakat inkább ezek a virtuális világba repítő sz@rok teszik boldoggá. Számukra a motor inkább már csak egy közlekedési eszköz, abból is az a fajta, amin elázhatnak. De azért hála az égnek, még vannak közülük is sokan, akik rajonganak a benzingőzért!
Szia!
A kormány szitálását sok minden okozhatja, pl. a kormánycsapágy is. Mindenképp érdemes kicserélni, sokat javulhat a helyzet. További oka lehet még a szakaszosan megnyúlt lánc, ha van rajta hátsó doboz, kormányvégsúlyok, gumik egyenletlen kopása, esetleg szálszakadása, kerekek kiegyensúlyozatlansága, stb.
Szia, és üdv a divisek között!
A kormány szitálásra miért lenne jó a csapágy csere? Anno kormánycsillapító beépítéssel küszöbölték ki ezt a jelenséget (már akit zavart), és nem csapágy cserével - tudomásom szerint.
Webbolt: Louis, Nagyvas, oemmotorparts, Yamaha márkaszervíz stb....
Az első telóm nekem is hintázott, kanyar ívet szinte lehetetlen volt tartani. Megoldás....olajcsere egy kicsit vastagabbra. Nálam tökéletes megoldás volt, és nem dobtam ki az ablakon pár tízezer forintot.
Nekem pl. nem is gyári karbisor van fent (csak nagyon hasonló), hanem amit a Fazer-re szereltek, így a fúvókák teljesen más méretűek, a rendszer más hangolású. Azért megy a gép, ráadásul a fogyasztása is nagyon jó