Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nem esik az eső, vagy nincs hideg (10 fok alatt mondjuk) akkor egy túraszélvédőnek semmi előnye sincs..sőt. Amikor amúgy is kellemes motorozni, akkor a naked a legjobb választás. Ezek a csupa idom gépek, mint az enyém is csak arra jók hogy nem nagyon kellemetlen egész nap esőben meg hidegben motorozni velük, hanem csak kicsit. A mi éghajlatunkon nem vagyok meggyőződve afelől, hogy több plusszal járnának, mint mínusszal.
Alapvetően én is ezt írtam szasztának. Az egész elejét cserélni kellene, és annyival nem ütősebb a kéttárcsás, mint amennyit az átszerelésre pénzben, és ráfordított munkában megérne.

Azt nem tudom, hogy a 600-as és a 900-as fékrendszere mennyiben hasonlít, de én nem vacakolnék ezzel. Van több dolog is, amire inkább adnék ki pénzt, pl. egy igazi túra szélvédőre, intercom-ra, PMR-re, egy igazi motoros GPS-re ......
Mondjuk a 900 és a 600 teleszkópjai tuti nem egyeznek meg, úgyhogy lehet hogy így se lehetne spórolni.. Hiába lenne esély az ebayről jó áron összevadászni felnit meg tárcsát és egy plusz féknyerget.

Valószínűleg a mondás, miszerint a legjobb tuning a motorcsere itt is megállja a helyét.
Alapvetően különbözik a kettő... nem igazán lehetne kivitelezni a felemás felszerelést. Az egytárcsás eleje az tulajdonképpen olyan mint a 900-é.. (még az életben nem néztem meg se közelről se távolról xj600-ast, de kép alapján meg merem kockáztatni, hogy a tárcsa és a féknyereg is egyezik) Szóval ha már átépítés, akkor én lehet hogy egy 900-asnak az elejét tenném bele.. nagyobb jobb alapon meg pláne.
Egy további apróság. Az "egytárcsás" gépnek 320-as a tárcsája, a "kéttárcsásnak" 298-as. Elég hülyén nézne ki a jobb oldalon kisebb, a másikon meg nagyobb tárcsa

Nekem egytárcsás gépem van, és azon kívül, hogy nem olyan "trendi" semmi bajom a fékhatással .... persze egy fékolajcsere után. Én a helyedben a fékkel nem sufnituningolnék, hanem amit Hr.Geiger is javasolt.......a fém fékcső és az új olaj csodákra képes
A membrán gond a magasabb fogyasztáson túl másban is mutatkozik? Mert mikor megvettem eléggé száraz volt a tank, tankoltam bele 15 litert, akkor kicsivel fél fölött volt a mutató, most meg alig 100 kilométer után már a piros és fehér határán van. Vagy ennyire hirtelen jár a műszer? Mondjuk a tankba nézve a rozsdán túl, csak bevilágítva látok benyát, ha jól sejtem épp a benzincsap teteje lóg ki a szintből. Legalábbis valami gumi bizbaznak látszik ami kicsit kilóg, gondolom az.

Szépen jönnek egyébként ki a hibák, elfüstölt (szó szerint) valami a műszerfal mögött és azóta csak tompított van és az is csak lámpa megkocogtatásra világít néha, de ezt majd megoldom hétvégén, egyébként láttam már vételkor, hogy szigszalag művészet van ott, csak reméltem tovább tart majd. ...de nem.

A benzincsap zárt állásában simán elmentem ma melóhelyre és vissza, szóval úgy tűnik nem zár a benzincsap.

Ma amíg egész lassan mentem (3 kilométer földút innen a kijutás) addig meg sem mozdult a sebességmérő, spirált hiába mozgattam, de mikor kiértem az aszfaltra és odaléptem felugrott 50-re és utána már jó volt lassú tempónál is, nem is ugrál a mutató semmi ilyesmi. Most hazafelé is jó volt. Fura.

A kelepelés amit 2000-es fordulat alatt hallottam korábban és kuplungra jól enyhült, most melegebb motornál már nem enyhül annyira a kuplung behúzására, szóval lehet nem is a kuplung adja?

Az első féktárcsák meg vékonykák, de ezt tudtam vásárláskor, már látható bennük a jelzés, mert gondolom az a rovátka a kopásjelző benne. Azt hiszem a tavaszi felkészítés zsebbenyúlós lesz. :)

Mennyi egyébként talán jól megy, ma egy "németországi autópályán" kicsit odahúztam és 160-ra könnyen felment, csak nagy volt a szél és sok az autó meg a kanyar így nem forszíroztam tovább. A gázba is volt még hely, meg még egy sebességfokozat is volt, szóval a 180-at biztos megfutotta volna.
Én is így gondoltam, de ha komplett elejét kell cserélni akkor lehet lemondok a tervemről.
Na igen, ez volt a kérdés lényege. :-) Így akkor már egyáltalán nem biztos hogy megéri. Bár egy bontott árára azért kíváncsi vagyok.
Köszi az infót.
Az előző vasam egy etz250 volt (még van, amíg el nem viszik), szóval az előző tulaj az első kereket kicserélte 16-osra és átfűzte tárcsafékesre... Mikor megvettem kicsit paráztam a műszakin, de aztán gond nélkül átment még kétszer utána, kutya se nézte meg, pedig khmmm elég feltűnő volt. :)
Bocs, az előbb a nagy lendületben elfelejtettem a két féknyerget és a baloldali villaszárat is hozzátenni a bevásárlólistához.
Lényeges műszaki különbség a dupla tárcsás kivitelnél az is, hogy ott a korábbi 38-as telókat 41-esre cserélték.
Ebből tudod, mi következik?
Komplett eleje...
Rosszul hiszed! A fékrendszeren minden módosítás elviekben tilos, max. a fékbetétek ill. a fékcsövek cseréje engedélyezett.
A Te általad elképzelt átalakításhoz szükség lesz egy felnire, két féktárcsára, villaszárra a jobb oldalon, egy új főfékhengerre, elosztóra és fékcsövekre illetve fékolajra, ha már azt fejleszted!
Én nem állnék meg itt, ha már a villákat megbolygatjuk, akkor azokban is cserélném az olajat, esetleg a rugókat is, hogy nem bólintson a motor, mikor agresszívan fékezel.
Ezen felsorolt anyagok árát, a munkadíjakkal együtt kalkuláljad ki, aztán a kapott összeget figyelembe véve eldöntheted, hogy megéri-e a befektetett energia és pénz az egészet? Mert utána sem ér majd többet a piacon a géped, mint előtte, hisz kb. húszéves technikáról beszélünk. Opció lehet még egy bontott 98- utáni első futómű átépítése új kormánynyakcsapágyakkal együtt.
De a legolcsóbb és legegyszerűbb az lenne, ha a meglévőn fékfolyadékot cserélsz, esetleg még egy fém fékcsővel megpimpeled. Nem gondolnám, hogy a szimpla fékes régebbi Divik annyira gyengék lennének fékteljesítményben, de erről majd biztosan szólnak azok, akik ilyen gépet hajtanak.
Nem hiszem, hogy ezzel bárki is foglalkozna, főleg, ha jó a fék, és gyáriak az alkatrészek. De ezért köszi a figyelmeztetést, ennek is utána nézek. Tulajdonképp az a kérdés, hogy 2 tárcsásnak a villatávolsága ugyanakkora e mint az 1 tárcsásé? Mert ha csak a jobb oldali villát (esetleg csak az alját) kell kicserélni, meg a felnit a tárcsákkal, és a féknyereggel, akkor minden oké. De ha kompletten kell cserélni az egész elejét, akkor valóban nem biztos, hogy megéri vele foglalkozni.
köszi most is horror áron vannak de ugy döntöttem megrendelem
az újat mert igy megin 20 évig nincs rá gond
És a műszaki vizsgán mit mondasz, mikor megkérdezik, hogy a második tárcsa hogyan került a gépre? Azt mondod majd, hogy kinőtt?
Mielőtt belevágnál, ennek azért kérdezzél utána, mert igen sokba kerülhet a végén az egyszerűnek tűnő manőver...
Mit akarsz ezen papírozni? Arra gondoltam, hogy kicserélem a felnit, meg a telót, hogy a féknyerget fel tudjam fogatni, egy plusz fékcső, meg persze további apróságok aztán kész. Azt tudom, hogy nem olcsó, de gondolom jelentősen javulna a fékhatás, akkor pedig megérné.
Én nem vágnék bele!
Túl drágák a cuccok, meg a lepapírozása is körülményes.
Add el a jelenlegit, aztán vegyél egy 98-utáni példányt, amin már gyárilag dupla tárcsával van felszerelve.
Hogy drága lenne? Ugyan...nézd csak ezt:

http://www.willhaben.at/iad/ge...

Nekem is volt pár éve az xj-men hasonló probléma. Új membránok akkoriban horror áron voltak, és nem igazán találtam alternatívát azon a szakin kívül, akit már írtak itt korábban, de végül találtam bontott karburátorsort, és amellett döntöttem. Bajai bontó, és elég normálisak. Akkoriban felhívtam őket a szerelő srác segítőkész volt, mondta, hogy több karbisoruk is van ehhez a típushoz, illetve vállaltak beszerelési garanciát is. Úgy egyeztem meg vele, hogy ha megjön a cucc beszereljük, és ha nem működik, akkor cserélik másikra, végső esetben visszafizetik a pénzt. De szerencsém volt, megjött a csomag, persze egy alapos takarítás után, felszereltük és örültem, mert teljesen hibátlan volt :) Ja és anno 25 ezret kértek a karbisorért.
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata a divi első fék dupla tárcsássá alakításában?
Köszönöm a tippet, a merevítéssel volt gondom, mert azt nem tudtam, hogyan volt megoldva. Legóztam vele pár órát anno, de nem sikerült. Lehet azért, mert nem eredeti rendszámtábla tartóm van fent és nem fért el felette a merevítő. Amúgy az enyém ilyen, mint a mellékelt képen.
Szia!

Nekem ez a Krauser szett soha nem volt fenn a 600-as gépen, ez még egy tárgyi emlék a 750 Seca-ról. Arra egyszerű volt felszerelni, mert teleszkópos volt, az 51J pedig ugye központi rugóstaggal van szerelve. Ettől függetlenül agyaltam én is csak a bőröndtartó konzol felszerelésén, ami meg is oldható!
Ha megnézed a motoromat, akkor láthatod, hogy egy krómozott csomagtartó van rajta. A farokidom alatt van a vázra felcsavarozva egy-egy konzol, amire rá van csavarozva. Na, oda lehetne feltenni a Krausert, amit a hátsó lábtartó rögzítéséhez tudnál még rögzíteni, egy alkalmas közdarabbal.
A két oldalt aztán egymáshoz is kimerevítheted a rendszám fölött, vagy akár a rendszámtartóhoz.
Utána dobozokat felpattintod és kezdődhet a harc a menetszéllel!
Szia, te alakítottad át annak idején az XJ-d naked-re? Nekem is hasonló terveim lennének az enyémmel, segítenél nekem? Milyen lámpát, lámpatartót, műszerfalat használtál?
Szia elég tetszetős a gép :) Úgy látom neked is olyan Krauser doboz szetted van, mint nekem, csak nekem a középső konzol nincs meg hozzá. Abban tudnál esetleg segíteni, hogy hogyan kell felszerelni a masinára? Mert még a mocival együtt kaptam, de nem igazán jöttem rá azóta, hogyan kéne rátenni illetve lehet valamilyen alkatrész hiányzik a szettből.
a rögzítésnél nincs eltörve a burkolat?
illetve nekem maga a felfogó keret is el volt törve. tegnap meghegesztettük, illetve a burkolatot is, ahol elengedett a javítás. remélem most már nem fog nyiszorogni a jóféle hazai utakon.
Kerüld a 4000-es fordulatot
Rezonál, a idom a motoromon, tudtok valamit erről..próbálom orvosolni, kisebb nagyobb sikerrel.